לא קל למצוא בישראל, ובעיקר באזור המרכז, עתודות קרקע בסדר הגודל הזה. ובמקרה הזה מדובר בלא פחות מ-20 דונם, אחת מעתודות הקרקע האחרונות של העיר רעננה.
3 צפייה בגלריה
פרויקט הדגל של קרעקעות ישראל
פרויקט הדגל של קרעקעות ישראל
האזור שנרכש ברעננה
(צילום: קרקעות ישראל)
מדובר בשטח פתוח ובו יש מספר מבנים נטושים. על פי תוכנית מתאר רע/3000, שאושרה בוועדה המחוזית, מדובר בקרקע למגורים - ולפיכך היא היתה מבוקשת מאוד, בהתחשב בנדירותה.
החברה שזכתה היתה "קרקעות ישראל", שרכשה אופציה בשווי של כ-188 מיליון שקל למשקיעה. מסביר בני לחמיש, בעלי החברה: "הקרקע נמצאת בשלב מתקדם מאוד לאחר שאושרה בוועדה המחוזית. העיריה מקדמת בימים אלה תכנית מפורטת בנוגע למתחם, שכפי הנראה תוגש במהלך שנת 2023 ולאחר אישורה ניתן יהיה להוציא היתרי בניה. התוכנית מיועדת לקלוט אוכלוסייה צעירה. ככל הנראה במתחם יהיו מספר בניינים של כ-10 קומות ופנטהאוזים, אך טרם הוגשה תוכנית מפורטת לבניין".
ושימו לב למיקום: התוכנית ממוקמת בטבעת החיצונית של הכניסה לרעננה, בפינת רחוב אחוזה וכביש 4. מדובר למעשה במתחם שנמצא בלב ליבה של העיר רעננה. מזרחית לתוכנית נמצאים הוילות של רחוב אחוזה; מערבית לתוכנית נמצא אינפינטי פארק, מצפון איזור של וילות ומתחם שנמצא באישור של תוכנית בנייה לגובה; דרומית לתוכנית מתחם איזור וילות נוסף. בקיצור - הסיכוי לנוף מוצלח גבוה.

3 צפייה בגלריה
פרויקט הדגל של קרעקעות ישראל
פרויקט הדגל של קרעקעות ישראל
הדמיית הפרויקט המתוכנן
(צילום: קרקעות ישראל)

"אנחנו מאמינים מאוד בפרויקט", אומר לחמיש, "ישנה התעניינות רבה ורוכשים חדשים מידי יום ועל כן נראה כי בקרוב יגמרו כל יחידות הקרקע הנותרות. מאחר ומדובר אזור שקט שסובב בווילות יפיפיות עם נוף ירוק ואטרקטיבי צמוד לרחוב האצ"ל שנחשב לאחד הרחובות היוקרתיים ברעננה ובסמוך למוסדות חינוך רבים. בנוסף, מתבצעת הרחבה של כביש 4 לטובת רכבת ישראל שתגדיל את הנגישות באופן ניכר".
אבל זה הימור. למה לרכוש שטח שהבניה תהיה בו רק בעוד מספר שנים?
"מדובר בתוכנית כדאית עם אחוזי תשואה גבוהים ביותר שיכולים להגיע לכ-300 אחוז ומעלה בטווח של עד כחמש שנים. אנו צופים שכאשר הקרקע תאושר, שווי הקרקע יגיע ל 2.5 מיליון שקלים. המחיר של הקרקע היום עומד על 670 אלף שקל ונדרש הון עצמי של 350 אלף שקל".
איך תסייעו ללקוחות פוטנציאלים שלכם?
"אנחנו מלווים את הלקוח עד לקבלת טופס 4, אחת לכמה חודשים הוא מקבל מידע לגבי המצב הסטטוטורי של הקרקע ומעודכן במה שקורה לגבי השטח – החל מהגשת תוכנית, התנגדויות, עתירות, היטלי השבחה ועוד. אנחנו לא מוכרים רק את הקרקע אלא עושים עוד פעולות כדי שהלקוח יוכל לקבל את העסקה הטובה ביותר ומלווים את הלקוח עד לקבלת הזכויות שלו - אפילו אם יחליט למכור את הזכויות במהלך העסקה".

3 צפייה בגלריה
בעליה של חברת "קרקעות ישראל", בני לחמיש וירון תשבי
בעליה של חברת "קרקעות ישראל", בני לחמיש וירון תשבי
בעליה של חברת "קרקעות ישראל", בני לחמיש וירון תשבי
(צילום: קרקעות ישראל)

חברת "קרקעות ישראל", העומדת מאחורי המיזם, החלה את פעילותה לפני כשני עשורים. החברה הוקמה על ידי בני לחמיש וירון תשבי ומורכבת מצוות מקצועי שכולל מעל 50 אנשי מקצוע מומחים בתחום הנדל"ן. המנגנון שלפיו היא עובדת הוא שבעליה רוכשים לעצמם את העסקה ומכניסים שותפים, שהם הרוכשים. לחמיש מסביר: "אנחנו לא מוכרים את כל הקרקע, אלא בכל עסקה משאירים לעצמנו בין 20 ל-30 אחוז מהנכס. היחס שלנו ללקוח הוא כמו לעצמנו וזו הייחודיות שלנו".
בעבר ביצעה החברה פרויקטים כגון מתחם "נוף הנחל" בחדרה שאושר, נמצא בהיתרים ומכיל 188 יחידות דיור, מתחם "הפרפרים" (שכונת הפרפרים הלל יפה) בחדרה שעבר פרצלציה ואישור של תכנית מפורטת לקבלת היתרים, וכן פרויקט של 100 דונם בבנימינה שמתוכו 50 דונם המיועדים למגורים וה-50 הנותרים מיועדים למסחר ותעסוקה. כיום, בין היתר, מגישה החברה תוכנית בניה במצפה הימים בראש פינה של 300 יחידות דיור.

טלפון 8486*
מוגש מטעם: קרקעות ישראל