תושב רעננה בן 53 הורשע לאחרונה בביצוע עבירה של מעשה מגונה בפומבי מול שכנתו בת ה-17. על פי כתב האישום שהוגש לבית משפט השלום בכפר סבא תושבת רעננה כבת 17 יצאה מביתה ברעננה לחצר הבית ושוחחה בטלפון. הנאשם, המתגורר בסמיכות לקטינה, שהה אותה עת בחצר. הוא סימן לקטינה לשלום בידו וקרא לה לשלום. הקטינה לא הגיבה לקריאתו. בהמשך הפשיל הנאשם את מכנסיו ואת תחתוניו, הזיז ונגע באיבר מינו. הקטינה נבהלה ועזבה במנוסה את המקום.
1 צפייה בגלריה
השופט התחשב בנאשם והקל בעונשו
השופט התחשב בנאשם והקל בעונשו
השופט התחשב בנאשם והקל בעונשו
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
בית המשפט ביקש תסקיר מבחן וחוות דעת והערכת מסוכנות של הנאשם מהם עולה כי הנאשם עלה לישראל בשנת 1993 ועלייתו ארצה לוות בקשיי הסתגלות והנאשם התקשה למצוא עבודה יציבה וסדירה. נוכח מצבו הכלכלי הירוד לא התאפשר לו ללמוד עברית באולפן והוא אינו דובר עברית. בשנתיים האחרונות עובד הנאשם לסירוגין אצל קבלן מזגנים ובשל מצבו הכלכלי הוא מתגורר אצל אחותו ובעלה התומכים בו כלכלית. הנאשם לא קיים קשר זוגי משמעותי מאז שהיה בן 27. הוא שלל משיכה מינית לקטינות והכחיש את המיוחס לו.
לדבריו, ראה את הקטינה ונופף לה לשלום, כשהוא נתון להשפעת אלכוהול, ורק משום שחש לא בטוב הוריד את חולצתו – הא ותו לא. הנאשם שלל בתוקף שהוריד את מכנסיו ותחתוניו ונגע באיבר מינו. שירות המבחן מצא שהנאשם אינו מסוגל להתבונן באופן ביקורתי ומעמיק על הבעייתיות שבעבירה שביצע והכחיש כל התנהלות וכוונה מינית. הנאשם שלל כל נזקקות טיפולית ולא היה מעוניין במעורבות השירות. להערכת השירות לא ניתן לשלול במקרה זה קיומה של סטיה מינית אקסהיביציוניסטית או לקות קוגניטיבית לא מאובחנת ועל כן קיימת רמת סיכון להישנות עבירות דומות. שירות המבחן המליץ לשקול במקרה זה ענישה שתחבר את הנאשם לחומרת מעשיו, לרבות הטלת צו פיקוח.
המרכז להערכת מסוכנות הגיש חוות דעת אודות הנאשם. מחוות דעת זו עלה כי רמת המסוכנות המינית של הנאשם היא בינונית-גבוהה.
שופט בית המשפט, מיכאל קרשן החליט, למרות הערכות אלו, שלא לגזור על הנאשם מאסר בפועל: "דעתי היא כי מן הראוי לגזור על הנאשם עונש בתחתית מתחם העונש ההולם", כתב השופט בפסק הדין, "זאת משום שהנאשם הודה בהזדמנות הראשונה וחסך את עדות הקטינה, וכן נוכח העובדה שאין לחובתו הרשעות קודמות מכל סוג או מין והוא אדם חולה ודל מאוד, שמתקיים בקושי רב בשולי החברה. אכן, נקבע כי מסוכנותו של הנאשם בינונית-גבוהה, אך נתון זה צפוי למצוא מענה בצו הפיקוח שמן הסתם יתבקש בעניינו של הנאשם".
השופט גזר על הנאשם מאסר על תנאי בן שלושה חודשים בלבד.