2 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock. למצולם אין קשר לכתבה
צילום המחשה: shutterstock. למצולם אין קשר לכתבה
צילום המחשה: shutterstock. למצולם אין קשר לכתבה
נישואיו של זוג מהאזור הגיעו לאחרונה לקיצם לאחר שהתברר לבעל ירא השמיים כי אשתו הטרייה אינה בתולה כפי שטענה, אלא עברה הפלה בעברה. כעת הוא תובע ממנה עשרות אלפי שקלים, עלות החתונה והמתנות, בטענה כי הונתה אותו.
לטענת עו"ד זהר רון, המייצגת את האיש, השניים התחתנו לאחר מספר פגישות, כשבכל פעם שמרו על נגיעה ולא התקרבו פיזית זה לזו. "הפגישות כולן נערכו בשעות היום, במקומות ציבוריים כמו לובי של בית מלון וכדומה, כשבן משפחה מטעם האישה מתלווה אליהם", היא מסבירה. "האיש הבין שכלתו המיועדת מגיעה ממשפחה טובה ואחראית, וזה מאוד מצא חן בעיניו".
לאחר מספר פגישות החליטו השניים כי הם מתאימים זה לזו וקבעו תאריך לאירוסין ולחתונה. "החתונה היתה מאוד שמחה והיתה הפרדה לנשים ולגברים במתחמים שונים", מספרת עו"ד רון. "הבעיות החלו רק כעבור שנה, כשהאישה לא הצליחה להרות.
"בתחילה האישה הרגיעה את בעלה הטרי וביקשה ממנו להסיר דאגה מליבו, והצדיקה זאת בכך שהנשים במשפחתה 'מאוד פוריות' ו'תראה כמה אחים ואחיות יש לי, אני בטוחה שגם לנו יהיו הרבה ילדים'. אלא שבחלוף הזמן ומשההריון בושש מלהגיע החליטו בני הזוג לפנות לייעוץ רפואי במטרה לקדם את עניין הילודה".
לדברי עו"ד רון, כשהגיעו השניים לרופא, הוא ביקש מהם למלא שאלון רפואי לפני כניסתם לפגישה: "בשלב זה אמרה האישה שהדבר מלחיץ אותה וביקשה לעזוב את המרפאה ולנסות שוב בכוחות עצמם לפני שיתחילו עם התערבויות רפואיות וטיפולים מהם היא חוששת".
איך הגיב הבעל?
"הוא הסכים, אבל שוב הזמן נקף והיריון אין. לאחר חצי שנה נוספת ולאחר שכל בני משפחתם וסביבתם הקרובה התחילו להעיק בעניין צאצאים, הם החליטו לפנות שוב לעזרה רפואית. כשהגיעו למרפאה, ביקשה האישה להיכנס לבדה לחדר הרופא 'מטעמי צניעות'. הבעל הסביר לה שהם נשואים ולכן היא לא צריכה להתבייש ממנו. הוא אפילו ניסה להרגיע ואמר שאם יהיה צורך בבדיקה פולשנית, הוא ייצא מהקליניקה ויכבד את פרטיותה".
בלית ברירה הסכימה האישה להכנס יחדיו לחדר הרופא, וזה החל לשאול אותה שאלות רפואיות. "אחת השאלות היתה 'האם היו היריונות קודמים?'", מציינת רון. "האישה השיבה בחיוב וסיפרה שלפני שנתיים היא נכנסה להיריון ועברה הפלה. בעלה המופתע והנבוך כמעט התעלף מרוב בושה ונמלט מהמרפאה בזעם ובתחושה קשה של מרמה. הוא לא העלה על דעתו שלאשתו הטריה היה בן זוג לפניו. יתרה מכך, כששאל אותה בפגישותיהם האם יצאה בעבר עם בן זוג או התכוונה להתחתן עם מישהו, היא השיבה שיצאה רק לפגישות למטרת חתונה".
2 צפייה בגלריה
עורכת הדין זהר רון. צילום: באדיבות רון
עורכת הדין זהר רון. צילום: באדיבות רון
עורכת הדין זהר רון. צילום: באדיבות רון
עו"ד רון מספרת כי לאחר שהתאושש מההלם פנה הבעל לאשתו כדי לנסות להבין מדוע לא שיתפה אותו בפרטים מעברה: "היא אמרה לו שהוא מאוד מצא חן בעיניה והיא לא רצתה שיבטל את הנישואין, ולכן לא סיפרה לו על הקשר הקודם שבו זה קרה. אלא שהוא הגיע למסקנה כי לאחר סוד כזה גדול ומהותי שהסתירה ממנו, אין לו אמון בה והחליט מיד להתגרש ואף לתבוע פיצויים בסכום של עלות החתונה והמתנות".
מה מצבם כעת?
"המשפחות שלהם מסוכסכות. הבעל נשאר לגור בדירה המשותפת מאחר והוריו שילמו את רוב הכסף לרכישתה, בעוד האישה חזרה לבית הוריה. אני יכולה להבין את מרשי שחווה משבר אמון גדול. האישה הציגה בפניו מצג שווא. במגזר הדתי שאליו הצדדים משתייכים יש משמעות מאוד גדולה לרקע ולעבר של בני הזוג ותרמית כזו היא סיבה מספקת לגירושין. ברוב המקרים אני נוטה להמליץ על טיפול זוגי או גישור לפני הגט, אבל במקרה זה מרשי נחוש לסיים את הקשר לאלתר".