מערכת שעות של שכבה ה' בבית ספר אוסישקין (ממלכתי - חילוני) לשבוע שבין ראש השנה ליום הכיפורים מעוררת סערה ברחבי ישראל, לאחר שאב לילדה הלומדת בבית הספר שלח את מערכת השעות לפורום החילוני. פרסום המערכת עורר סערה גדולה מאוד ברשתות החברתיות שטענו ל"הדתה" כפויה על תלמידים חילוניים.
3 צפייה בגלריה
צילומים: ארכיון, מסך
צילומים: ארכיון, מסך
צילומים: ארכיון, מסך
"אני אבא לילדה בכיתה ה' בכפר סבא", כתב האב, "היום (ראשון) קיבלנו את המערכת השבועית וחשכו עיניי: יום ראשון שעתיים תנ"ך, יום שני שעתיים תרבות יהודית ישראלית ואחר כך שפה - טקסט על בית המקדש (שבוע שעבר הם למדו את הטקסט הזה 3 שעות שפה), יום חמישי שפה - סידור התפילה שעתיים! יום שישי עוד שעה ספר תהילים ואז עוד שעה של חשבון נפש לקראת יום כיפור. 9 שעות יהדות תנ"ך ותפילות, ביה"ס ממלכתי".
פרסום הפוסט עם מערכת השעות עורר אלפי תגובות ושיתופים בכל רחבי הרשת, ורבים מהתגובות הביעו מחאה על "ההדתה המשתלטת על בתי הספר בכפר סבא".
3 צפייה בגלריה
צילום: מסך
צילום: מסך
צילום: מסך
מבירור שערכנו התברר כי מדובר כאמור במערכת שעות שפרסמה מחנכת הכיתה, האמונה גם על לימודי שפה, ובו ניתוח טקסטים שונים, כאשר לטענת גורמים במערכת החינוך הכפרסבאית מדובר גם "בטקסטים של תפילות לא יהודיות".
יו"ר מפלגת ישראל הדומקרטית, ניצן הורוביץ הגיב על הדברים באומרו: "אלפי הורים חווים בדיוק את אותה החוויה. כי ככה נראית ככה נראית מערכת חינוך שחווה הדתה. חשוב לומר - עם לימודי יהדות, אין שום בעיה, כשהם באים לצד לימודי מתמטיקה, אנגלית ומדעים ברמה הגבוהה ביותר, כשהם משלימים תמונת חינוך רחבה עבור הילדים שלנו - ומכילים גם לימודי סובלנות, הכרה והכלה של האחר. לעומת זאת, כשכל המיקוד של מערכת החינוך הוא בחינוך דתי, הורים רבים מרגישים מודאגים".
3 צפייה בגלריה
עילאי הרסגור הנדין | צילום: ליאור פילשטיינר
עילאי הרסגור הנדין | צילום: ליאור פילשטיינר
עילאי הרסגור הנדין | צילום: ליאור פילשטיינר
סגן ראש העיר, עילאי הרסגור, מסר בתגובה: "הזדעזעתי לקבל הבוקר את מערכת השעות המדוברת מהפורום החילוני, שמבחינתו היא דוגמא אחת מתוך רבות להתעצמות תופעת ההדתה ברחבי הארץ.
"מדובר ביישום תוכנית הלימודים של משרד החינוך, שלצערי מתחבאת ברבות ממערכות השעות תחת שיעורי שפה. במקרה הזה המחנכת נתנה פירוט של תוכן השיעורים באופן שאינו חומק מהעין. ביקשתי מאגף החינוך לתחקר את המקרה ואני קורא לכל ההורים בעיר להמשיך ולבדוק את תוכן השיעורים של ילדיהם ואת תוכן הספרים בהם הם משתמשים.
"היו לנו הצלחות גדולות במאבק בהדתה בכפר סבא בעזרת הורים נחושים שידעו להציף את הבעיות ולהפעיל לחץ על הנהלות בתי הספר. הוצאנו עמותות שנכנסו לתוך בתי הספר במטרה לחנך ילדים נגד אורח החיים של הוריהם. נמשיך בנחישות בעמידה מול התופעה הזו".
מעיריית כפר סבא נמסר: "מדובר בתוכנית שבועית בלבד ולא תוכנית שנתית, בהתאם לתכני הלימוד ולספרי הלימוד המאושרים ונקבעים על ידי משרד החינוך".