עיריית הרצליה היא העירייה הראשונה בישראל שתגביל כניסה של עמותות לתחומי בתי הספר והגנים, זאת בכפוף לוועדה מיוחדת של גורמים מקצועיים ונציגי ההורים.
3 צפייה בגלריה
צילומים: פרטי
צילומים: פרטי
צילומים: פרטי
מדובר בהצעת פשרה של ראש העיריה משה פדלון שבמקורה הייתה למעשה המשך דיון בהצעתו לסדר של חבר מועצת עיריית הרצליה רונן וסרמן (יש עתיד) שביקש למנוע כניסת עמותות בעלי זיקה דתית לתחומי בתי הספר והגנים.
הצעה זו עוררה סערה רבתי וחבר מועצת העיר אלעד צדיקוב תקף בחריפות את וסרמן בטענה להסתה חמורה (לאחר מכן, התנצל צדיקוב בפני סרמן).
כאמור, לאחר דיון קולני שהתפתח בנושא, החליט ראש העירייה משה פדלון להרגיע את העניינים והביא הצעת פשרה שמכלילה את כל העמותות, דתיות וחילוניות, ולא תאסור באופן גורף כניסה אלא לאחר בחינה של ועדה מקצועית בשיתוף הורים.
3 צפייה בגלריה
צדיקוב הודח
צדיקוב הודח
צדיקוב הודח
מרצ פרסמה אתמול לאחר הישיבה באתר הפייסבוק שלה את הדברים: "אנחנו שמחים לבשר, כי היום החליטה מועצת העיר הרצליה בפה אחד לאשר את הצעתו של ראש העיר מר משה פדלון בשיתוף מרצ הרצליה את תוכנית אגף החינוך להגביל את כניסת העמותות לבתי הספר והגנים בכפוף לאישור ועדה מיוחדת אשר תכלול את גורמי המקצוע השונים וההורים. ובכך נותנים להורים את הזכות לשמור ולחנך את ילדיהם על פי תפיסת עולמם. מרגש מאוד שלמרות האוירה הנפיצה במדינה כיום הצביעו כל חברי המועצה פה אחד. קואליציה ואופוזיציה למען חינוך טוב יותר לילדינו".
3 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
הפוסט של מרצ, בו היא נטלה את הקרדיט על ההצעה, הכעיס את וסרמן, אשר כאמור, יזם את ההצעה הראשונית, שהגיב בפוסט נגדי, וכתב, בין היתר: "סיעת מרצ, שיושבת בקואליציה, ובאופן קבוע מצביעה נגד ההצעות לסדר שלי (הצעות כמו המשך פעילות של תחבורה ציבורית גם בשבת, וכן הצעות אחרות ובין היתר גם הצעות רבות שקשורות לנושאי דת ומדינה) - לקחה קרדיט מלא על קבלת ההחלטה ומבלי לתת שום איזכור למי שהעלה את ההצעה".
חבר המועצה רונן וסרמן (יש עתיד) מסר בתגובה: "מצד אחד אני שמח שהצלחנו להעביר החלטה שמשפרת את המצב הנוכחי, כולי תקווה שאכן יהיה שיפור בנושא העמותות שנכנסות לבתי הספר והגנים. מהצד השני צר לי שמרצ בחרו לוותר על החלטה טיפה יותר בעלת שיניים ויותר לטובת ההורים. בכל מקרה אני שמח על ההחלטה. ההשתלחות של צדיקוב נגדי הייתה אישית ולא לעניין, לאחר מכן הוא התנצל ואמר שלא התכוון ושהוא מעריך אותי מאוד, ואני סולח לו".