"צפויים לנו יומיים מאוד גשומים, עם חשש להצפות במרכזי ערים ושלג בהרים, אבל המערכת תעזוב אותנו בשבת", מדווחת החזאית נעמה אייזנברוך, תושבת רעננה, באוטומט. "אין ספק שיחד עם הסופות הקודמות, חודש ינואר קיבל תפנית אחרת ובחלק מהאזורים עברנו את כמות המשקעים שיש בדרך כלל".
2 צפייה בגלריה
נעמה אייזנברוך | צילום: ענת מוסברג
נעמה אייזנברוך | צילום: ענת מוסברג
נעמה אייזנברוך | צילום: ענת מוסברג
קצת קשה להאמין, אבל אייזנברוך (41) נמצאת על המסך שלנו כחזאית מאז שנת 2003. למעשה היא הייתה זו שהקימה את מערך התחזית של חדשות ערוץ 10 ועבדה לבדה במשך שנה וחצי, עד להצטרפותו של דני רופ.
לפני שנה וחצי, לאחר לידת בנה, אוהב, החליטה לעזוב את תל אביב ולעבור לגור ברעננה לצד הוריה המתגוררים בה כבר 20 שנה. "כאם יחידנית חשבתי שיהיה לי יותר קל כשההורים גרים ליד", היא מסבירה. "בעבודה מקפיצים אותי הרבה ומישהו חייב לשמור על אוהב. למעשה, התאהבתי ברעננה בחופשת הלידה שלי. ביליתי בה הרבה והתאהבתי בה ובאנשים שגרים בה, אני נורא מבסוטה מהמעבר אליה".
ועדיין רעננה היא לא בדיוק תל אביב.
"אני אוהבת את תל אביב, אבל בסטטוס שלי, כאמא לילד, יותר נכון לי לגור ברעננה ליד ההורים. בתל אביב יש אקשן כל הזמן ורעננה יותר שקטה. יש בה משהו איכותי ורגוע. הרוגע שלה זה משהו שחשוב שיהיה לילד שלי".
למה את מתגעגעת בתל אביב?
"אני מתגעגעת לרדת לקפה השכונתי ולראות את כולם, לעובדה שאם אני רוצה לצרוך תרבות אז בתל אביב בכל ערב יש משהו. אני מתגעגעת לקרבה לים והאופציה לרוץ לידו בקיץ. מצד שני ברעננה יש את הפרדסים שבהם אני אוהבת לטייל".
"התחזית היא מרחבית ולא אישית"
את מערכת האהבה שלה עם מטאורולוגיה החלה בצבא, אז שירתה כמטארולוגית. לאחר מכן למדה מינהל עסקים וגיאוגרפיה ומשם הגיעה לערוץ 10 ולתחזית. "אני מודה שאני כל הזמן חושבת על מזג האוויר", היא מספרת לנו ומגלה שיש לה צורך לקבל עדכונים שוטפים ויומיומיים, במיוחד על מצב מפלס הכינרת.
"אתה יכול להעיר אותי מתוך שינה ואדע מה מצב המפלס", היא אומרת בצחוק מהול ברצינות. "כל בוקר אני מקבלת דיווח על המפלס, ביממה האחרונה למשל הוא עלה בסנטימטר וחצי, עדיין חסרים חמישה מטרים ו-37 סנטימטרים. בימים סוערים ממש מודדים אותו פעמיים ביום ואני ממש מחכה לזה".
2 צפייה בגלריה
צילום ארכיון: מוטי קמחי
צילום ארכיון: מוטי קמחי
צילום ארכיון: מוטי קמחי
זה כיף או מעצבן להיות חזאי במדינה שרוב הימים בה שמשיים?
"זה מתסכל. למרות שאני טיפוס של קיץ ואוהבת חום, יש בארץ תקופה מאוד ארוכה בשנה שהיא מאוד מונוטונית. השינויים בקיץ הם קטנים וירידה של לחות או עלייה של מעלה או שתיים אינם מורגשים על הגוף בקיץ הישראלי. זה די מבאס, אבל עכשיו יש כותרות ויש למה לצפות לתקופה קצרה".
מה השאלה הכי מוזרה ששאלו אותך על מזג האוויר?
"קשה לי לזכור משהו נקודתי, אבל בעונת החתונות אנשים שולחים לי מיילים, הודעות או אפילו מתקשרים כדי לקבל דיווח אישי האם יירד גשם באזור האולם או גן האירועים. אני עונה לכל אחד ששואל כי מדובר באנשים שנמצאים לפני הרגע הגדול של חייהם ואני מבינה את המצוקה שבה הם נמצאים. זה תמיד מצחיק אותי מחדש כששואלים אותי על מזג אוויר לקראת אירועים, כי תמיד אירועים חשובים מתקיימים בגשם".
קורה שאנשים מאשימים אותך במזג האוויר?
"זה קורה. הם לא מאשימים, אבל משמיעים טרוניות. אם לא ירד גשם על הבן אדם, הוא מקטר שלא היה גשם בכלל. אנשים צריכים להבין שהתחזית היא מרחבית ולא אישית לכל אחד, אבל ככה זה, אנשים מטבעם אוהבים לקטר".
אז מה התוכניות שלך לסופ"ש הגשום?
"עבודה. בדרך כלל כשיש סופות בחוץ, אין לי זמן להיו בבית. אבל כשהעבודה מסתיימת והשידור נגמר, אני שבה לרעננה. סביר להניח שבשבת, אחרי שהגשם יפסק, אני אצא עם הבן שלי לטיול בשדות של רעננה".