בפעם הראשונה שהבאתי בגדים מהארון שלי לצ'לסי, לפני כמה שנים טובות, חיכיתי בסבלנות חודש שלם, רק כדי להתקשר בקול רועד ולשאול האם הבגדים שהבאתי נמכרו.
2 צפייה בגלריה
מיכל סונסינו גנור. האפליקציה של צ'לסי היא חידוש בתחום חנויות היד השנייה
מיכל סונסינו גנור. האפליקציה של צ'לסי היא חידוש בתחום חנויות היד השנייה
מיכל סונסינו גנור. אפליקציה שהיא חידוש בתחום חנויות היד השנייה
(צילום: ריאן)
המוכרת בטלפון ביקשה פרטים מזהים והעלתה את הכרטיס שלי במחשב, עניין של כמה דקות או שניות שהרגישו כמו נצח.
כבר אמרתי לעצמי, בטח לא קנו, או אולי קנו אבל קצת, ואז המוכרת אמרה לי בקול שמח: "הפריטים שהבאת נמכרו ב-800 שקלים. זה אומר שיש לך 400 שקלים לקנייה בחנות".
קראו גם:
הייתי המומה. הבגדים שלי, שהיו לי בארון ושימשו אותי תקופה (עד שלא התאימו לי או שמאסתי בהם) עכשיו משמשים ומשמחים מישהי אחרת, ובכסף הזה אני יכולה ממש להתחדש בבגדים אחרים? ואוו.
מאז בכל פעם שאני עושה סדר בארון שלי ונתקלת בפריט (במצב ממש טוב!) שלא לבשתי תקופה, ושלא נראה לי שאלבש שוב, אני שמה אותו בשקית (רב פעמית). כשמצטברים לי 15 פריטים אני בודקת מתי בצ'לסי מקבלים פריטים ואיזה (זה משתנה, לכן תמיד כדאי לבדוק לפני) ומביאה להם את השקית שלי.
ככה כבר שנים, מביאה שקית, מתעדכנת באפליקציה מה נמכר וכמה כסף יש נצבר לי ובאה לעשות שופינג בלי לשלם שקל.
2 צפייה בגלריה
גם לגברים יש מה לחפש בצ'לסי
גם לגברים יש מה לחפש בצ'לסי
גם לגברים יש מה לחפש בצ'לסי
(צילום: ריאן)

חנות אחת בשבוע: צ'לסי

סירקין 4 בגבעתיים, מקווה ישראל 22 בתל אביב
על החנות: צ'לסי תל אביב נפתחה לפני חמש שנים וצ'לסי גבעתיים לפני שנה בערך. הבעלים מיכל סונסינו גנור ושתי בנותיה, ירדן ושרון, מביאות בשורה בתחום היד השנייה: העיצוב מוקפד מאוד ובהשראת החנויות בניו יורק. הריהוט, גם הוא יד שנייה.
שתי החנויות נפרסות על שתי קומות, ויש בהן ריח ייחודי ונעים, שלעיתים מתחרה בריח הנישא מהמאפייה ממול. צ'לסי עובדת בשיטת הקונסיגנציה: הלקוחות מביאים פריטים, ואם הפריט נמכר, הם יכולים לבחור לקבל 50 אחוזים ממחירו כזיכוי למימוש בחנות או 26 אחוזים במזומן.
למה יד שנייה? "כולם מרוויחים מזה", אומרת סונסינו גנור, בעצמה לקוחה של חנויות יד שנייה בארץ ובעולם במשך עשרות שנים. "זה נהדר להעביר הלאה בגד או תכשיט שאינו משרת אותך יותר ולקבל עליו תמורה שמאפשרת לך להתחדש במשהו אחר".
סיפורי בדים: "פעם קיבלנו שקית שהיו בה בגדים של אשת שגריר. הם נתפרו בהתאמה אישית בעבורה, תפירה איכותית, בדים מיוחדים, ראשי התיבות של שמה רקומים בבטנה של הבגד. אלה בגדים שיש להם סיפור שלא רואים בכל יום. זה היה ממש מרגש".
טווח המחירים: מחירם של רוב הפריטים נע בין 50 ל־150 שקלים. יש גם מחלקה של פריטים ב־25 שקלים ומותגי יוקרה ופריטים מיוחדים שמחירם מגיע לכמה מאות או אלפי שקלים.
הדיל: האפליקציה של צ'לסי היא חידוש בתחום חנויות היד השנייה. דרכה ניתן להתעדכן מתי ואיזה פריטים להביא ולקבל התראה אם פריט שהבאתם נמכר וכמובן לקנות דרכה און ליין.
הערך המוסף: כל הפריטים שאינם נמכרים בחנות נמסרים לעמותות שונות בארץ.
טיפ סטיילינג: גם לגברים יש מה לחפש בצ'לסי.
אפשר וכדאי להקליל כל הופעה בנעלי סניקרס בהירות: חולצה: 79 שקלים, ג'ינס ליווייס: 189 שקלים, סניקרס ואנס: 79 שקלים.
אינסטוש: chelsy_tc
רעיונות והצעות לעינב מילר: Einav-m@yedtik.co.il