הבחירות שנערכו אתמול הזכירו לי דילמה זוגית שאני נתקלת בה לא מעט פעמים.
לאחרונה פנתה אלי בחורה וסיפרה שהיא בדילמה גדולה: היא הכירה בחור שמצא חן בעיניה מאוד והם יוצאים כבר כמה שבועות. היא סיפרה שכבר המון זמן לא הרגישה כל כך בנוח עם בחור ושבסתר ליבה היא אפילו מתחילה לחשוב שיש סיכוי ש"זה זה".
אבל מה, פתאום היא התאכזבה ונבהלה לגלות שהוא ימני בדעותיו והיא, כשמאלנית, מפחדת שזה ישפיע על הקשר שלהם. כשהוא שאל אותה במי היא מתכוונת לבחור, השיחה עברה לפסים לא מלהיבים.
1 צפייה בגלריה
המחשה: shutterstock
המחשה: shutterstock
המחשה: shutterstock
שאלתי אותה מה היא אוהבת בו והיא ענתה: "הכל! וזה מה שמפחיד אותי. הוא חמוד, מתחשב, חכם ואפילו רואה כמוני המון סוגיות חברתיות, כולל נושאים שקשורים לחינוך ילדים".
אז איפה לדעתך יכול עניין הבחירה הפוליטית להפריע? שאלתי.
"לא יודעת", ענתה לי. "פשוט עניין הבחירות זה משהו שגדלתי עליו. מדברים עליו המון בבית שלי ובכלל כל החיים שלי הם שמאלנים כאלה: תנועות נוער, שירות צבאי. האמת שגם הוא אמר שאצלו יש עניין פוליטי בבית ומדברים על זה הרבה, במיוחד בתקופות של בחירות.
אז מה דעתי? קודם כל בחירות יש רק פעם בכמה שנים. טוב, נו, בארץ יש פעם בכמה חודשים, ועדיין, ההשפעה שלהן על הזוגיות זניחה.
נכון, הפוליטיקה בישראל היא אישו, אבל חשוב לזכור שמעבר לנושא הבחירות יש משהו שאיננו זניח: הערכים של האדם התפיסות והאמונות שלו לגבי חינוך. לגבי זוגיות. לגבי החברה. וכשכל הדברים האלה יושבים במקום, לבחירה הפוליטית לא צריכה להיות השפעה על הזוגיות.
כדי שזוגיות תהיה טובה ותחזיק מעמד לאורך זמן, חשוב שהתקשורת תהיה פתוחה, שהרצונות יהיו דומים, שהתפיסה לגבי התנהלות הבית תהיה דומה ורצוי אפילו שיהיו תחביבים ונושאי עניין משותפים.
אם יש מחלוקות על חינוך, פמיניזם וחלוקת תפקידים בבית, נראה שזה הרבה יותר מורכב ובעייתי מענייני פוליטיקה (למרות שגם על דברים כאלה ניתן לפעמים לגשר).
נכון, בתקופת בחירות לא מעט אנשים נחרדים לגלות שבן\בת הזוג שלהם מסכים עם סוגיות חברתיות שלא מקובלות עליהם ועדיין, לרוב אין לזה הרבה משמעות בהתנהלות היומיומית.
אשתף אתכם במה שקורה אצלנו בבית: לבעלי יש דעה פוליטית הפוכה לגמרי משלי. גיליתי את זה אחרי כמה חודשים של קשר וזה מאוד הפתיע אותי. למה הפתיע? כי כל הדעות והערכים שלנו כל כך דומים, שהופתעתי לגלות שהפוליטיקה לא.
אז מודה, כשנכנסנו לקלפי וכל אחד מאתנו בחר בפתק שונה זה היה לי קצת מוזר. מצד שני, יש עוד כמה דברים שאנחנו שונים בהם, ומזל: כי בחרתי להתחתן איתו. ואני ממש לא בטוחה שהייתי מתחתנת עם עצמי...
אז אסכם: לצד הפוליטי לא צריכה להיות השפעה בבחירת הזוגיות שלכם.
למה כן? למשפחה, לסביבה, לאופי ולאישיות.
אז תבחרו לתקשר. כי תכל'ס, זה הכי חשוב.
נעמה צובל - יועצת זוגית, מלווה במציאת זוגיות ומדריכת הורים. טל. 052-5555339. באתר:
http://www.naamatzobel.com בפייסבוק: http://www.facebook.com/naamacounseling