קרה לכם שקניתם ספה חדשה, התאמתם לה כורסה יפה והוספתם שטיח וכמה כריות ובכל זאת החדר לא נראה כמו שפנטזתם?
4 צפייה בגלריה
הסלון
הסלון
הסלון
(צילום: WESNAPP)
לשם כך נועדו לוחות השראה שבאמצעותם ניתן לראות הלכה למעשה את תוצאות התכנון, ולא רק בדמיון.
קראו גם:
בלוח ההשראה נחבר בין צבעים, חומרי גלם, רהיטים, גופי תאורה, טפטים ופריטי עיצוב כך שכבר בשלב ההתחלתי נוכל לראות האם הבחירות והחיבורים שעשינו עובדים יחד בהרמוניה.
4 צפייה בגלריה
לוח השראה שהכתיב את עיצוב החלל
לוח השראה שהכתיב את עיצוב החלל
לוח השראה שהכתיב את עיצוב החלל
(צילום פרטי)
לפעמים חלומות מתגשמים
עצמו עיניים, קחו נשימה עמוקה ודמיינו את הבית שתרצו לעצמכם. נסו להבין מהם החלומות וההעדפות שלכם, מהם הדברים החשובים לכם בעיצוב, איך תרצו להרגיש בבית ומה תרצו שהוא ישדר.
האם תרצו בית יוקרתי ונוצץ או שתעדיפו בית חמים ונעים? האם בית צבעוני יעשה לכם את זה או בכלל בית בצבעים שקטים ורגועים זה מה שאתם מחפשים? הכינו רשימה של הבחירות שלכם.
תחושות הופכות לחומרים
תרגמו את רשימת הבחירות לצבעים, טקסטורות וחומרים. לדוגמה: צבעים עזים יכניסו שמחה לחלל לעומת צבעים שקטים שיכניסו רוגע. רצפת פרקט תוסיף חום לעומת רצפת שיש שתשדר יוקרה. ספות בד יוסיפו רכות ואילו ספות עור ישדרו קרירות ויוקרה.
4 צפייה בגלריה
חדר הילדים
חדר הילדים
חדר הילדים
( צילום: WESNAPP)
לוקחים השראה
חפשו תמונות מהן תוכלו לשאוב השראה לעיצוב ביתכם. אספו תמונות של חללים שריגשו אתכם ופריטים שאהבתם. באינטרנט תוכלו למצוא תמונות לכל סגנון שתבחרו.
היעזרו באפליקציית "פינטרסט" המכילה אין ספור תמונות ובמגזיני העיצוב השונים. רכזו את הפריטים על גבי קובץ במחשב.
4 צפייה בגלריה
לוח השראה שהכתיב את עיצוב חדר הילדים
לוח השראה שהכתיב את עיצוב חדר הילדים
לוח השראה שהכתיב את עיצוב חדר הילדים
(צילום פרטי)
השראה ניתן לשאוב גם מפריט בודד שאהבתם ואפשר לעצב את החלל סביבו. כמו למשל תמונה, שטיח מיוחד או כרית שאהבתם את הצבעוניות שלה. הפריט הנבחר ישפיע על בחירת הצבעים והסגנון.
יוצאים לשופינג
הכינו רשימה מפורטת של המוצרים שתרצו לרכוש בהתאם ללוח ההשראה שהכנתם. הוסיפו לרשימה את הצבעים והחומרים של כל פריט ופריט (וכמובן גם את הגודל, בהתאם לתוכנית העמדת הריהוט בחלל). הרשימה תמקד אתכם בעת הסיור בחנויות, תחסוך לכם זמן יקר וקניות מיותרות.
גם אם אתם לא סגורים על הסגנון המועדף עליכם או שאף פעם לא האמנתם בכישורי העיצוב שלכם - בעזרת הכנת לוח השראה תגלו על עצמכם דבר או שניים. ומה עושים כשלבן/ת הזוג יש טעם שונה לחלוטין משלכם? לפני שאתם רצים לקחת עורך דין ולפרק את החבילה, תתייעצו עם מעצבת טובה שתגשר על הפערים ביניכם ותבנה לוח השראה שישקף את הטעם של שניכם.
הכותבת היא מעצבת פנים והום סטייליסטית, מומחית בשדרוג דירות קבלן והתאמתן לצורכי הלקוח.