ארגנתם לעצמכם דייט לכבוד חג האהבה? רגע לפני שאתם מחליטים מה ללבוש, כדאי שתשננו את הכלל הראשון:
"איך שאתם אומרים חשוב יותר ממה שאמרתם, וזה בדוק", אומר רונן רהב גולן, מומחה לשפת גוף. "מחקרים מוכיחים שלשפת הגוף שלכם תהיה השפעה רבה יותר מאשר למה שתאמרו בפועל.
4 צפייה בגלריה
שפת גוף בדייט ראשון
שפת גוף בדייט ראשון
שפת גוף בדייט ראשון
(צילום: shutterstock)
"שפת הגוף שאנו מציגים היא חלק מרכזי בכל תקשורת פנים אל פנים שאנחנו מנהלים: היציבה, הבעות הפנים, טון הדיבור, תנועות הידיים והמחוות שתעשו בדייט הראשון – כולן ישפיעו על התוצאה. עם כל הכבוד לדברי החוכמה שתפיקו במהלך השיחה, שימוש שגוי בשפת הגוף יקטין משמעותית את הסיכוי להצלחת המפגש".
לדברי רהב גולן, במרבית הזמן איננו מודעים לשפת הגוף שלנו. "אנחנו נעים באופן טבעי בדרכים מסוימות מבלי לשים לב ומשדרים מאות מסרים מילוליים ולא מילוליים במקביל בלי לדעת זאת", הוא אומר. "לשפת הגוף יש כוח: היא עוזרת להקרין ביטחון, להקסים את הסובבים ולעניין את מי שמולנו".
לחץ של דייט ראשון
"דייט ראשון מבוסס בעיקר על רושם ראשוני מוצלח, לכן לשפת הגוף בו יש חשיבות רבה", אומר רהב גולן, "מרביתנו נלחצים כשאנחנו פוגשים אנשים חדשים ויודעים שהם בוחנים אותנו, לפחות במידה שבה אנו בוחנים אותם. דייט ראשון עשוי להיות מלא במסרים מעורבים, לכן קריאת שפת הגוף יכולה לסייע בפענוח הסיטואציה ובהחלטה איך מתקדמים מכאן".
אז למה כדאי לשים לב בשפת הגוף של מי שיושב מולנו?

4 צפייה בגלריה
מומלץ לשבת זה לצד זה ולא ממול כדי לא ליצור תחושת ראיון עבודה
מומלץ לשבת זה לצד זה ולא ממול כדי לא ליצור תחושת ראיון עבודה
מומלץ לשבת זה לצד זה ולא ממול כדי לא ליצור תחושת ראיון עבודה
(צילום: shutterstock)

פתיחות ונינוחות
אם מי שמולכם משתמש בשפת הגוף פתוחה, יושב בצורה יציבה ונינוחה והחזה מתוח ומופנה קדימה, סימן שהוא פתוח לשיח, ולא בא סתם לסמן 'וי' וללכת.
אם האישה שמולך הניחה את התיק עליה, או הגבר הניח את המעיל על הרגליים, הם משדרים סגירות לסיטואציה. כך גם ידיים שלובות בחוזקה והישענות לאחור אל תוך הכיסא תוך התרחקות ממי שיושב ממול.
מה אומרות ידיך
יש כמה וכמה שדרים שמייצגים זמינות ועניין: למשל, אם הפרטנר מניח את ידיו על השולחן במרחק נגיעה פוטנציאלי, אם הוא מטה מעט את הצוואר ואם הליכתו (בדרך לשירותים למשל) נראית משוחררת וחסרת דאגות.
שפת החיוך
חיוך הוא הדרך הטובה ביותר להקל על הלחץ ולייצר קרבה. חיוכים אמיתיים מקמטים את העיניים. כשזה מגיע לחיוך הפה יכול לשקר, אבל איזור העיניים יספר את הסיפור האמיתי.
נגיעה בבגדים ובשיער
הדייט שלכם לא מפסיק לסדר את השיער ומסלק כתמי אבק מדומים מהחולצה? זה סימן שממש מצאתם חן בעיניו. הניסיון לשפר נראות, להיראות מושכים יותר ולהרשים לא נובעים מן הסתם מאדישות. הם משדרים: אני בעניין.
אווירת קפאון
אם הפרטנר שלכם מכווץ את הגבות, חורק שיניים, הלסת שלו קפואה והצוואר בקושי זז, סימן שהוא בלחץ. זה הזמן להגיד משהו מצחיק ולהרגיע את האווירה.

4 צפייה בגלריה
העיניים שלו משוטטות לכל הכיוונים, רק לא אליך?
העיניים שלו משוטטות לכל הכיוונים, רק לא אליך?
העיניים שלו משוטטות לכל הכיוונים, רק לא אליך?
(צילום: shutterstock)

רואה לך בעיניים
קשר עין יכול לספר את הסיפור כולו. אם האדם שמולכם משתדל ליצור קשר עין, ומעיניו נשקף מבט מלא עניין, סימן שהשיחה באה לו בטוב. הימנעות מקשר עין יכולה להעיד על לחץ או על הסתרה.
וגם: אם העיניים של הדייט שלך משוטטות לכל הכיוונים, מלבד אליך, זה סימן שממש לא מבשר טובות.
זווית הראש
ראש מוטה קלות הצידה מצביע על עניין ומהווה מעין תנועת פלירטוט. הטיית הראש של מי שמולכם מאותתת באופן תת מודע שהוא מרגיש בנוח לידכם.
מולי או לידי
אם הפרטנר מתעקש לשבת מולכם, יש חשש שהוא הגיע לסוג של ראיון עבודה. בדייט מומלץ לשבת זה לצד זה – כדי לקרב בין שניכם ולהקליל את תחושת התחקיר.

4 צפייה בגלריה
רונן גולן
רונן גולן
רונן גולן
(צילום: יח"צ)

קראו גם:

סימני משיכה גבריים
הרמת גבה לשבריר שנייה, הבלטת שרירים, הגדלת הפישוק ברגליים פירושם: אני נמשך אליך.
סימני משיכה נשיים
נגיעה בשקע שמתחת לגרון, משחק בשיער או העברתו בתנועה מהירה, הבלטת הצוואר פירושם: אני נמשכת אליך.
כל מה שהם משדרים לכם - גם אתם משדרים להם. מודעות היא שם המשחק.
חג אהבה שמח ובהצלחה!
רונן רהב גולן, מומחה לשפת גוף, הבעלים של "הכוח לקרוא אנשים" ו-BLC ללימודי קריאת שפת גוף ותקשורת בינאישית