זוג בשנות השישיים לחייו הגיע למשרדי, סיפר כי ברצונו להיפרד וביקש ממני לנסח עבורו הסכם גירושין.
2 צפייה בגלריה
"לא מעוניינת להמשיך לחיות איתך ככה"
"לא מעוניינת להמשיך לחיות איתך ככה"
"לא מעוניינת להמשיך לחיות איתך ככה"
(צילום המחשה: shutterstock)
כששאלתי מה הסיבה לכך, מיהרה האישה לענות: "בעלי פיתח אובססיה בלתי נשלטת לבתי עלמין. התחביב החדש שלו קבר סופית את הנישואין שלנו".
האישה הוסיפה כי "לאורך השנים התנהלו חיי הנישואין שלנו על מי מנוחות ובסך הכל היינו מאושרים. היו לנו בעיות כמו לכל זוג, אבל לא משהו יוצא דופן. הכל השתנתה כשבעלי החל להתעניין בבתי קברות עתיקים, כולל באנשים שקבורים שם, במצבות ובארכיטקטורה שלהם.
"זה באמת היה נחמד בהתחלה ולא הייתה לי שום בעיה עם זה. להיפך, גם אני הסתקרנתי וזה נראה מרתק בעיניי, הצלילה הזאת למנהרת הזמן".

2 צפייה בגלריה
(עורכת הדין זהר רון. צילום: באדיבות עו"ד רון)

כששאלתי אותה מתי החל התחביב של בעלה להציק לה, היא השיבה: "כשהוא הקדיש לנושא הזה זמן רב מדי, כולל עד השעות הקטנות של הלילה. הוא מסוגל לשבת לנצח ולעניין באינטרנט וביוטיוב, לקרוא חומרים ולראות סרטונים בלי הפסקה".
לדבריה, גם הטיולים שלהם לחו"ל התנהלו סביב סיורי קברים עתיקים. "דמייני לעצמך שכל יעד בארץ אטרקטיבית בעולם היה חייב לכלול סיור של שעות בבתי קברות מקומיים", היא הוסיפה.
"הוא לא היה מוכן לשמוע או להתפשר על משהו אחר. הטיולים האלה הפכו לסיוט עבורי וגררו אינספור מריבות בינינו. מה זה מעניין אותי מי או איפה קבורים אנשים זרים שמעולם לא שמעתי עליהם וכיצד נראית המצבה שלהם?".
האישה סיפרה כי הקש ששבר את גב הגמל מבחינתה הייתה הצוואה שערך בעלה, וכללה הוראות קפדניות על איך לבנות את המצבה שלו.

קראו גם:

"בשלב הזה כבר התפרצתי עליו וביקשתי ממנו להניח לי", היא סיכמה ופנתה אליו ישירות. "האובססיה שלך לקברים, מצבות ומוות היא לא נורמאלית. אני לא אישה צעירה, וכל עוד אני בריאה יחסית אני רוצה להתעסק בחיים ובמה שיש להם להציע.
"נמאס לי שחיי הזוגיות שלי מתנהלים סביב נושא קודר כזה, שהשתלט עליך לגמרי. אני לא מעוניינת להמשיך לחיות איתך ככה".
הבעל שהקשיב בסבלנות לדבריה אמר: "התגובה שלה מופרכת ומוגזמת. נכון, זה הפך לתחביב שלי ואני מאוד נהנה ללמוד ולדעת על בתי קברות עתיקים והאנשים שטמונים בהם. יש כאלה שצמודים לטלוויזיה ורואים כל היום משחקי כדורגל, אבל אותי מעניין דברים אחרים.
"היא מציגה אותי כתמהוני ומוזר, ממש כאילו אני חבר של כבוד בכת השטן. אין לי אובססיה למוות או לרוחות רפאים. לצערי היא לא מבינה את זה ורק מורידה לי. אני באמת לא חושב שאני עושה משהו חריג. לא אוותר על התחביב שלי רק בגלל שהוא לא מוצא חן בעיניה".
כיוון שהשניים נותרו בעמדתם עשיתי כבקשתם והתחלתי לנסח עבורם הסכם גירושין.