עם הממון מגיעות גם הדרישות וכיום אדריכלי התכנון של העשירון העליון רוצים לבנות בתים מתוחכמים ונוחים בהם כלל לא מבחינים במערכות השונות בבית, ובהן מערכת המיזוג. כיום מעטים בישראל יכולים להציע מערכות מתוחכמות ונסתרות מהעין, ובעלות יכולות מתקדמות של אוויר צח מטופל, ואחד מהם הוא אלון בית און שמומחיותו היא תכנון וביצוע מערכות מיזוג אוויר לבתי יוקרה.
5 צפייה בגלריה
בית און מערכות מיזוג
בית און מערכות מיזוג
בית און מערכות מיזוג
(צילום: פרטי)
אלון לא התחיל את דרכו בכיכר המדינה, אלא בעבודה קשה, התמדה ולמידה לאורך שנים. הוא שירת בחיל האוויר וכבר אז התוודע לעולם מיזוג האוויר כשהיה אחראי על מתקני מיזוג האוויר הממזגים ומקררים את מטוסי הקרב תוך כדי השירות הצבאי החל ללמוד מיזוג אוויר במכללה בקריות אליה היה נוסע בטרמפים בכל יום במשך שעה וחצי, כשסיים את לימודיו החל לעבוד כטכנאי מיזוג אוויר אצל קבלן שעסק במתקנים מסחריים. "מיזוג אוויר הוא תחום רחב, הייתי בונה מתקני קירור מסחריים לבנקים ולאולמות, ואחרי שנה יצאתי לעצמאות, התגלגלתי מכלום", הוא מספר על תחילת דרכו, כשהיה מתקין מזגנים מן השורה.
לאחר תקופה החליט להתחיל לעבוד עם מערכות VRF עם חברת מיציבושי אלקטריק, ואז חלה התפנית בחייו, כי אם עד לאותו רגע היה רגיל להתקין מערכות פשוטות בבתים, הוא קפץ כעת למים העמוקים של התקנת מערכות מתוחכמות בבתי יוקרה. "לאט לאט עברתי לתל אביב, לפרויקטים יוקרתיים ומורכבים בכיכר המדינה, במגדלי אקירוב והרצליה. כל אחד יכול להתקין מזגן אבל כאן מדובר בדבר אחר", הוא מסביר.
5 צפייה בגלריה
בית און מערכות מיזוג
בית און מערכות מיזוג
בית און מערכות מיזוג - מיזוג חדר קולנוע של לקוח ושמירה על הסטנדרטים של שקט מוחלט ופיזור אוויר נסתר
(צילום: פרטי)

כל יום שעה של ג'קוזי בסלון

אחד הדברים הראשונים שלמד אלון על עבודה עם הלקוחות, הוא שהאדריכלים שלהם לא רוצים שיראו את מערכות מיזוג האוויר. הם גם לא רוצים הנמכות של תקרה והחלל צריך להיות גבוה ועם נפח רב. "זה הערך המוסף שאנחנו בבית און מביאים לתחום, בתכנון המקדים, בבחירת מפזר האוויר והיחידות השונות, ובשלב הביצוע אנחנו מיישמים את התוכניות שלנו הלכה למעשה", מסביר אלון. "הליכי העבודה על הבתים מורכבים במיוחד, כשכל הליך כזה אורך בין שנה לשנה וחודשיים, ובסוף מגיעים לתוצאה שהיא וואו", הוא מספר.
איך מתחילים בכלל תהליך כזה?
"ההתנעה הראשונה היא מול האדריכל ולאחר מכן מול המפקח של הפרויקט שבונה את צוות הפרויקט, הדרישות גבוהות, לדוגמה, לאחרונה עבדתי על דירה במגדלים מפורסמים בקומה 18, דירה של 500 מטרים ובאמצע הסלון יש ג'קוזי שפונה לים, וכל יום בעלי הנכס יושב שעה בתוך בג'קוזי מול הים על כל ההשלכות של התענוג – לחות גבוהה וריחות מהג'קוזי. ואנחנו יודעים לבנות את הפנטזיות הכי מטורפות, בתנאי הקיצון הקשים ביותר כדי שהמיזוג יהיה אידיאלי גם כשהג'קוזי שם".
5 צפייה בגלריה
בית און מערכות מיזוג
בית און מערכות מיזוג
בית און מערכות מיזוג
(צילום: פרטי)
במקרה אחר, כך הוא מספר, היה צריך לתת פתרונות ל-45 מזגנים שהותקנו בבית אחד בו היה חדר שומרים נפרד, יחידות נפרדות, סלון בגודל 250 מטרים, מטבח עבור שפים שרצו קירור, חדר כושר וחדר אוכל בו רצו חימום "וזה בדיוק מה שאני עושה, החברה שלי היא חברת בוטיק שמתמחה רק בתחום הזה – פתרונות מיוחדים לבתים מיוחדים".
מה הטרנד הכי בולט בעולם ובישראל?
"אנשים רוצים אוויר צח מטופל 24/7, הם רוצים לקחת אוויר מבחוץ, לקרר אותו ולשמור אותו ברמת לחות יחסית קבוע וטמ"פ רצויה בתוך הבית כולל 4 החלפות אוויר בשעה שהמערכת מבצעת ע"י הוצאת האוויר של הבית חזרה החוצה לאטמוספרה. זה דבר אפשרי ואנחנו עושים את זה, האוויר לא ממוחזר, אפשר להישאר עם חלונות סגורים ולנשום אוויר צח קריר או חמים ומסונן".
5 צפייה בגלריה
בית און מערכות מיזוג
בית און מערכות מיזוג
בית און מערכות מיזוג - גריל משולב בתקרת נגרות
(צילום: פרטי)
גם בתחום פיזור האוויר מיישם אלון טכניקות מתקדמות במיוחד של התקנת 'גרילים' (תריס מיזוג אוויר) שאינם בולטים ובגימור מדויק לעיצוב הבית, ותוך הטמעה של מערכות בקרה ותפעול מתוחכמות המאפשרות שליטה מכל מקום.
"חשוב לי שכל לקוח יהיה מרוצה, והשילוב בין האסתטיקה לטכנולוגיה מתקדמת הוא בדיוק המומחיות שעליה אנחנו שמים דגש".
5 צפייה בגלריה
אלון בית און
אלון בית און
אלון בית און
(צילום: פרטי)
בית און מערכות מיזוג אוויר: 03-5469123, רחוב ליברמן 5 תל אביב
אלון בית און:
נייד : 0505297881 / 035469123
כתובת מייל ; alon@beiton.co.il