שולה תכננה סופשבוע רומנטי ליום הנישואים ה-25 שלה ושל בן זוגה, ונכנסה לאתר השוואות מחירים על מנת להזמין חדר במלון מפנק.
אחרי שבחרה את ההצעה האטרקטיבית, הזינה את פרטי האשראי וקיבלה מהאתר דרישה למסירת הקוד הסודי, אותו קיבלה מחברת האשראי. שולה הקישה את הקוד וחיכתה לאישור ההזמנה, אך לא קיבלה אותו. היא ניסתה ליצור קשר עם האתר, אך לא הצליחה.
למחרת, כשנכנסה לחשבון הבנק, ראתה שחויבה באלפי שקלים, בשעה שעלות החדר עמדה על 750 שקל. היא התקשרה לחברת האשראי ודרשה לקבל את הכסף, אבל במחלקת הביטחון סירבו בטענה שמסרה את קוד האימות, לכן העסקה נחשבת חוקית.
"בתקופה האחרונה מתרבות תלונות צרכנים שגילו משיכות בסכומים גבוהים מהעסקה לאחר שמסרו את הקוד הסודי, בשעה שחשבו שהם פועלים מול אתר לגיטימי", אומרים במועצה לצרכנות.
"מאחר וחברות האשראי לא ממהרות להשיב את הכסף לצרכנים לנוכח הפעולות שביצע הצרכן (מסירת פרטים וקוד סודי), המעידות שהדברים נעשו בידיעתו. במועצה לצרכנות קוראים לחברות האשראי ולרגולטורים שלא להפיל את האחריות על הצרכנים, ולמצוא פתרון חוקי שיסייע להשבת הכספים שנגבו בעורמה.
מה לעשות?
• אל תעבירו את פרטי כרטיס האשראי לגורם שאינכם מכירים.
• לעולם אל תעבירו את הקוד הסודי. חברות אמיתיות לא יבקשו אותו.
• אל תיכנסו ללינקים ולהצעות טובות מדי ברשתות החברתיות. רוצים להזמין? הקישו את שם החברה/אתר בעצמכם.
• האתר בעברית? בדקו אם העברית תקינה. תרגום עילג מעיד על עוקץ.
קניתם כלב, האם אפשר להחזיר אותו?
הילדים של יפעת מנדנדים לה כבר הרבה זמן שהם רוצים כלב, ומבטיחים שיטפלו בו, יורידו אותו שלוש פעמים ביום, יחנכו אותו, יתנהגו יפה ויעשו כל מה שתבקש.
קראו גם:
לבסוף יפעת נכנעה. היא חיפשה כלב קטן והאמינה למוכר שהוא מחונך, לא עושה צרכים בבית, ומסתדר עם ילדים. היא שילמה אלפי שקלים על כלב קטן ולבן, והילדים היו מאושרים.
אחרי שבוע, כשהכלב לא הפסיק לנבוח, עשה צרכים בבית ולעס זוג נעליים יקרות וחדשות, היא התקשרה למוכר וביקשה להחזיר את הכלב.
מה לעשות? במועצה לצרכנות מדגישים: "כלב הוא לא מוצר ותקנות ביטול עסקה אינן חלות על בעלי חיים. רכישת בעל חיים נקראת "אימוץ" ולא "רכישה".
לכן, לפני שאתם מכניסים כלב הביתה, בדקו האם אתם אלרגיים, האם תוכלו לעמוד במחויבות ובהוצאה הכספית הכרוכות בגידולו.
בנוסף, כלביות של העמותות ובהסגרים העירוניים יש כלבים מתוקים שמחכים למשפחה מאמצת.