3 צפייה בגלריה
מיינט נותנים יד לעצמאים
מיינט נותנים יד לעצמאים
מיינט נותנים יד לעצמאים
משבר הקורונה הוציא את כולנו מאיזון. תחילה המשבר בא לידי ביטוי ברמה הבריאותית. כולנו חששנו לגורלו הקיומי, פשוטו כמשמעו. כעת החשש הפך לגורלנו הפיננסי. ברי המזל מבין השכירים נשארו באותם אחוזי משרה, לחלקנו היא קוצצה וחלקנו בחל"ת. והעצמאיים, הם הפכו להיות שולמנים. בכל התקופה הזו רב הנסתר על הגלוי, אך כמה דברים ברורים לכולם - הצרכים העסקיים של השוק משתנים, חווית הצרכן משתנה, והדברים זזים בקצב מאוד מהיר.
מילות הבאזז בשוק הן דיגיטציה ועבודה מרחוק, אבל אני חושבת שהיום אנו כבר מבינים שאין זה המצב. נכון שלאותה תקופה מי שהיה ערוך לעבודה מרחוק, ומי שהיו לו אמצעים דיגיטליים להתקשרות ומכירה מול לקוחות, הצליח לקיים המשכיות עסקית ונפגע פחות. כעת עם החזרה לשגרה, אנו מרגישים בדעיכה – אנשים חוזרים לעבודה, וגם לדרכים בהם הם רגילים לצרוך את האוכל, הבגדים והשירות הבנקאי שלהם.
חברות סתגלניות וחדשניות, אשר באמת מבינות את הצרכן שלהן וגם את רוח התקופה, יודעות להמציא את עצמן עם מוצרים שרלוונטיים לאותה תקופה ולבצע מהלכי פיתוח עסקי שמביאים ערך אמיתי בתקופה זו.
אני ממליצה על שלושה פרמטרים אשר מתכנסים יחדיו לכדי מתכון מנצח:
1. להכיר באמת את הצרכן שלך, להבין מה הכאב שלו ואיך אתה פותר לו את זה בתכל'ס. אין עכשיו זמן למסרים מתוחכמים. תחשבו כמו איקאה - איקאה תמיד יודעת לעשות זאת טוב, ועשתה זאת שוב עם חוברת הוראות הרכבה לבניית אוהל, מבצר, מחנה... הכל בבית, בשפת איקאה ועם מוצרי איקאה.
2. לתפור פתרונות מהירים - מה שרלוונטי היום לא רלוונטי מחר. דוגמא מצוינת היא מהלך שעשתה לידי (Lidl), אחת מרשתות המזון הגדולות באירופה, במסגרתו השיקה בוט שמודיע ללקוחות בוואטסאפ מתי יש עומס בסופר בזמן אמת, כדי שהלקוחות שלהם ידעו להגיע בשעה הבטוחה ביותר עבורם.
3 צפייה בגלריה
פתרונות מהירים
פתרונות מהירים
פתרונות מהירים
(Lidl)

3. להיות גמיש בצורת החשיבה והעבודה, מה שקרוי בשפה המקצועית – אג'יליות. חשיבה מחוץ לקופסא והתאמת פתרונות לצורך אמיתי ומידי שעולה. לדוגמא, הנהלת קבוצת טלדור הבינה שיש בעיה אמיתית לנטר חולי קורונה ומיד חברה ליצרן בינלאומי ובתוך שבוע ייבאה מגוון סורקי חום אוטומטיים מתקדמים למדידת חום.
3 צפייה בגלריה
מוצרים שמתאימים לצורך אמיתי
מוצרים שמתאימים לצורך אמיתי
מוצרים שמתאימים לצורך אמיתי
(טלדור)

ועכשיו כולם שואלים את השאלה הגדולה - האם אנחנו בפתחו של גל שני? ואם כן, האם העסק שלכם כבר ערוך אליו? מזמינה אתכם לעשות בדיקה באמצעות שלושת הפרמטרים הללו ותהיו ערוכים לכל גל.
הכותבת היא לימור רזניק, מנהלת השיווק של קבוצת טלדור, חברת ה- IT הגדולה בישראל המספקת פתרונות טכנולוגיים מתקדמים לעסקים.