בעידן של רשתות חברתיות, כולם מחפשים את הדרך הכי טובה לבלוט, לייצר קשרים ולזכות בלקוחות חדשים.
3 צפייה בגלריה
נטוורקינג
נטוורקינג
נטוורקינג
(צילום: shutterstock)
ככל שהשימוש בדיגיטל עולה, האתגר לבלוט ולייצר קשר אישי עם לקוחות פוטנציאלים גדל.
השיווק חשוב תמיד, אבל בימים אלה, כשכולנו מתאוששים מהקורונה, יותר מתמיד.
קראו גם:
הדרך היעילה ביותר והקצרה ביותר היא השיווק מפה לאוזן - וקיימות עשרות שיטות וטכניקות לעשות זאת.
כל בעל עסק מכיר את השיטה, החוכמה היא להשתמש בה בצורה נכונה.
השיטה עתיקת היומין, שדווקא בימים אלה מתחזקת, היא שיווק דרך נטוורקינג, כלומר, ביצירת קשרים אישיים.
הנטוורקינג טבוע בנו ואנו יודעים לעשותו, בוודאי בישראל. כל מי שמבקש המלצה על עסק או בעל מקצוע, הוא חלק ממעגל הנטוורקינג, ואנחנו, הישראלים, אוהבים להמליץ.
המפתח להצלחה הוא יצירת חיבורים אישיים וקשרים עם כמה שיותר אנשים.
3 צפייה בגלריה
סטודנטים במלכוד
סטודנטים במלכוד
המפתח להצלחה הוא יצירת חיבורים אישיים וקשרים עם כמה שיותר אנשים
(צילום: shutterstock)
הנה כמה עצות לשיפור ביצועי הנטוורקינג שלכם:
השיווק היחיד שמבוסס על אנשים נלהבים באמת
שיווק מפה לאוזן הוא צורת השיווק הכנה ביותר. הוא נבנה על בסיס הרצון הטבעי של האנשים לחלוק את ניסיונם עם משפחה, חברים ועמיתים.
רק משווקים כנים הבטוחים במוצריהם מעיזים לקדם שיווק מפה לאוזן. כי הרי אנשים עשויים לספר את הסיפור האמיתי על העסק, בין אם הוא טוב או רע.
לקוחות מרוצים הם הסוכנים הטובים ביותר
ההבנה שלקוח שמח הוא התומך הנלהב ביותר בעסק, חשובה מאוד. דאגו לשביעות רצון לקוחות ומעבר לכך הקפידו לקבל משובים על העסק, בין אם חיוביים או בין אם ביקורת בונה.
במקום דחיפת מסרים שיווקיים, הפיקו חומרים שיווקיים לעסק שאחרים יוכלו להשתמש בו על מנת להמליץ עליכם. צלמו סרטונים והעלו אותם, הקימו אתר ועוד.
דייקו את ההצגה העצמית שלכם. הרחיבו את הדרך בה אתם מציגים את העסק ופרטו לאיזה קהלי יעד אתם מכוונים. לדוגמא , עורך דין המתמחה בנדל"ן כדאי שיבקש שיפנו אליו אנשים שמתכוונים לקנות או למכור דירה. מקדם אתרים - כדאי שיבקש חיבור לכל מי שמעוניין לשווק את העסק שלו.
תתעניינו ואל תתעסקו בלעניין
דאגו לייצר מעורבות בשיחות פתוחות ללא פילטרים. צרו קשר אישי, דברו בגובה העיניים. תהיו יזמים, תסייעו בבניית קהילות חדשות, השתתפו ותימכו בקהילות ובהתקשרויות קיימות. תחזקו קשרים ותיזמו שיחות חברותיות, לאו דווקא על עסקים. עסקים עושים עם אנשים, בוודאי עם אנשים שאוהבים.
3 צפייה בגלריה
בחירת לימודים, בחירת מקצוע
בחירת לימודים, בחירת מקצוע
תחזקו קשרים ותיזמו שיחות חברותיות, לאו דווקא על עסקים
(צילום: shutterstock)
גם נטוורקינג דורש תכנון
נטוורקינג הינו אפיק שיווקי אחד מיני רבים. על כן עלינו להכניסו כחלק מתכנון העסק, השיווק והפעולות ככלל. עלינו להגדיר בו יעדים, מי קהל היעד, מה המוצר או השירות שאנו רוצים לקדם בנטוורקינג ולפעול באופן עקבי.
יהיו תקופות שבהן נוכל להקדיש יותר זמן או כאלה שפחות, אבל לעולם עלינו לעשות את ה-100 אחוז שלנו.
דאגו למטרות נוספות פרט להפניות
לעיתים בעת מפגשי נטוורקינג, אנשים רבים עסוקים באיתור וציד של עסקאות. כמובן שזה חלק מהמשחק, אלא שעסקאות באות והולכות.
עלינו לטפח קשרים בינאישיים ועבודה משותפת דרך עזרה הדדית ברשתות החברתיות, מפגשים חברתיים, מטרות קהילתיות ועוד.
צרו סביבה אוהדת שמייצרת פתיחות, הנאה ורצון לעזור אחד לשני.
הנותן הוא המקבל ולא בהכרח מאותו הגורם
כשאנו חלק מקהילה עסקית תוססת, אם כל אחד מאיתנו יהיה עסוק בכיצד הוא יכול להפנות לקוחות פוטנציאלים לבעל עסק אחר, הוא יגלה שבעודו פועל עבור אחרים, יהיו כאלו שיפעלו עבורו.
זה לא אומר שאנחנו מפסיקים לשווק את עצמנו, אך בכדי שתהיינה הפניות כל הזמן, זו אחריות אישית של כולנו לעזור אחד לשני ביצירת הזדמנויות עסקיות.
הציפייה להדדיות בלעדית היא מחשבה מגבילה. ריבוי בעלי עסקים שחושבים בדרך הנתינה, יחזק הקהילה כולה.
ותזכרו שאף פעם לא מאוחר להיכנס לפייסבוק, לטלפון או לקבוצת נטוורקינג ולהתחיל לעבות את הקשרים שלכם.
בהצלחה.
ניר מקובסקי הוא מומחה לליווי עסקי לעסקים ולסטארטאפים