למועצה לצרכנות וכן למערכות מיינט באזור השרון הגיעו לאחרונה תלונות מתושבי כפר סבא והערים הסמוכות כי חשבונות החשמל שהגיעו, התבססו על הערכה ולא על קריאת מונה, משום חשש של הגעה לבתים וחשיפה לקורונה, והתשלום היה גבוה מהרגיל.
1 צפייה בגלריה
חשבון בהערכת צריכה
חשבון בהערכת צריכה
חשבון בהערכת צריכה
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
"אנחנו מקבלים בחודשיים סדר גודל של 600-700 שקלים לחודשיים", אמרו בני זוג מאזור השרון, "ועכשיו עם ירידה דרסטית בשימוש בחשמל קיבלנו אותו הדבר".
אולי אתם נמצאים יותר זמן בבית בגלל הסגר?
"חשבנו על זה, אבל זה לא ייתכן, בחודשיים שקדמו לחשבון הנוכחי הפעלנו מכשירי חימום וגם דוד חשמל בגלל חודשי החורף. בנוסף, הילדים וגם הנכדים היו מגיעים כל הזמן, נשארנו רק שנינו והצריכה הייתה מועטת. היינו בטוחים שנרד ב-200 שקלים וקיבלנו ברף הגבוה".
ביררתם?
"כן. התברר שחברת חשמל לא קראה את המונה אלא עשתה הערכת צריכה כמו החודשים הקודמים, וזה לא בסדר. הם ביקשו מאיתנו לצלם את קריאת המונה ואמרו שיתנו לנו החזר בחשבון הבא. זו שיטת מצליח. אנחנו ביררנו הרבה לא".
עופר מרום מנכ"ל המועצה מסביר כי "חברת החשמל רשאית בנסיבות מסוימות לבצע 'דילוג יזום' ולשלוח לצרכן חשבון חשמל המבוסס על 'הערכת צריכה'. חברת חשמל רשאית לבצע עד 2 דילוגים יזומים בשנה לכל צרכן, ובלבד שבתקופה שקודמת לדילוג היזום נשלח חשבון חשמל המבוסס על קריאת המונה בפועל.
"אם קיבלתם חשבון גבוה אתם רשאים לפנות לחברת חשמל בטלפון, וליידע אותה מהי קריאת המונה העדכנית שלכם ועל חברת החשמל להוציא חשבון חדש המבוסס על קריאת המונה שמסרתם".
מחברת חשמל נמסר: "לאור המצב ובהתאם להנחיית משרד הבריאות חברת החשמל עובדת במתכונת מצומצמת והחשבונות הנשלחים ללקוחות מחושבים על בסיס שימוש ממוצע בתקופה קודמת.
"ניתן למסור קריאת מונה מעודכנת במוקד 103 וגם בקישור הבא, ללא צורך בהמתנה למוקדי השירות וחשבון החשמל יתעדכן בהתאם לצריכה בפועל.
בנוסף, בימים האחרונים נשלחו מסרונים ללקוחות להם עתיד להיות מופק חשבון החשמל עם קישור למסירת קריאת מונה, ללא צורך בהקשת מספר מונה או לחילופין מספר חוזה".
לעדכון קריאת מונה לחצו כאן.