בימים אלו בהם נדרש לשמור על ריחוק חברתי, הפכו הסופרמרקטים לאחד מהמקומות המובילים בהדבקת הקורונה בגלל ריכוז גבוה יחסית של אנשים במתחם סגור.
1 צפייה בגלריה
מימין: דניאל ישראלי, עומר חן ושחר להב
מימין: דניאל ישראלי, עומר חן ושחר להב
מימין: דניאל ישראלי, עומר חן ושחר להב
(צילומים: פרטי)
בסופרמרקטים רבים קשה לעיתים לשמור על מגבלת שני המטרים בין אדם לאדם. איך תדעו אם הסניף שאליו אתם רוצים להגיע עמוס או בטוח?
אפליקציה חדשה בשם ״רחוקים ביחד״ שהושקה אתמול (שני) תעזור למשתמשים לדעת רגע לפני שהם יוצאים לקניות מה מצב העומס בסופרמרקט או בחנות הפארם שאליהם הם מתכוונים ללכת וגם את מצב העומס בכלל רשתות המזון החיוניות שבסביבה וכך להפחית את סיכון ההדבקה בקורונה.
האפליקציה החדשה, פרי יוזמתו של דניאל ישראל מכפר סבא, יכולה לסייע בהפחתת סכנת ההדבקה בקורונה. לפני שיוצאים לסופרמרקט או לחנות הפארם, פותחים את האפליקציה והיא תציג את הסניפים הנמצאים באיזור ושלוש דרגות צפיפות: פנוי, ממוצע ועמוס.
המידע באפליקציה מבוסס על עדכוני המשתמשים, עובדי רשתות המזון והפארמים, ואלגוריתם חיזוי שמתבסס על נתוני עבר ומידע מהאינטרנט. היא פותחה על ידי שלושה יזמים צעירים: דניאל ישראלי, עומר חן, ושחר להב.
״הרעיון מאחורי פיתוח האפליקציה הגיע לאחר שראיתי בטלוויזיה את הכתבות על סופרמרקטים עמוסים בהם אחוזי ההדבקה גבוהים״, מסביר עומר חן, אחד מיוזמי ומפתחי האפליקציה.
דניאל ישראלי, מיזמי הפרויקט מפרט: ״כמו לרוב העם גם לנו הקורונה עצרה את שגרת העבודה הקבועה אז התחלנו לחשוב על פרויקט שבו נוכל להשפיע ולתרום למלחמה בקורונה, וכך החלטנו שעל ידי מתן אפשרות לציבור לדעת איפה ומתי כדאי לערוך את הקניות נוכל להפחית את הצפיפות במוקדי ההדבקה הגדולים ביותר בישראל – רשתות המזון החיוניות״.
האפליקציה החדשה תווסת את הקניות של הציבור ותפזר אותן כך שלא יווצרו עומסים גדולים, שהם כאמור מגדילים את סיכון ההדבקה.
האפליקציה זמינה כעת באפסטור ובימים הקרובים תעלה לגוגל פלי אך כבר זמינה גם להורדה למכשירי אנדרואיד דרך הקישור ובקבוצת הפייסבוק ״רחוקים ביחד״
או דרך הקישור הבא - לחצו כאן להורדה.