לקראת האירוויזיון גם בערי השרון, שמשום מה בעיני האירופאים נחשבים כערים מסביב לתל אביב מקפיצים את מחירי האירוח במאות אחוזים. בין הערים הנחשקות ללינה, בשל הקרבה למרכז העניינים, נמצאת תתפלאו: רעננה.
2 צפייה בגלריה
נטע ברזילי (צילום רועי אלמן)
נטע ברזילי (צילום רועי אלמן)
נטע ברזילי (צילום רועי אלמן)
העובדה שבתל אביב לא נותר חצי חדר פנוי במחיר שפוי לימי האירוויזיון, הובילה את התיירים מאירופה לחיפוש מקום לינה בערים הסמוכות. מצד שני גם בעלי הדירות מעוניינים לנצל את ההזדמנות החד פעמית הזו לרווח של אלפי שקלים בסופ"ש אחד.
מסקירת מחירי דירות בערים שונות בסוף השבוע של האירוויזיון 17-19 במאי, התברר שדירה ברעננה תעלה 1,791 שקל לעומת 900 שקל בסופ"ש רגיל ובהרצליה 2,100 שקל לעומת 1,120 שקל בסופ"ש רגיל.
2 צפייה בגלריה
האיש שלנו בתחרות. קובי מרימי  צילום: רונן אקרמן
האיש שלנו בתחרות. קובי מרימי  צילום: רונן אקרמן
האיש שלנו בתחרות. קובי מרימי צילום: רונן אקרמן
לדברי איל סגל, מאתר השוואת מחירי המלונות 'הוטלס קומביינד': "אנו עדים לתופעות דומות סביב ארועים בינלאומיים הזוכים לביקוש רב. למשל בחתונת הנסיך הארי תושבי וינדזור העלו את מחיר הלינה לעשרות אלפי שקלים. ובמונדיאל הרוסים הפכו את בתיהם לאכסניות מאולתרות המארחות בו זמנית מספר רב של תיירים".
לפי בדיקה באתר 'הוטלס קומביינד' של גולשים אירופאים המחפשים אחר לינה בתל אביב בימי האירוויזיון, כ-72% סורקים גם את הערים המקיפות את תל אביב: הרצליה, רמת השרון, רמת גן, גבעתיים, חולון ובת ים. 39% מכלל הגולשים מגיעים גם לבדוק גם את אפשרויות הלינה בערים: רעננה, כפר סבא, פתח תקווה, וראשון לציון. 22% מסתקרנים גם לגבי האפשרות ללון בנתניה, ראש העין, ורחובות.