חגיגות הדמוקרטיה הפכו גם לחגיגות של קניות, אליהן התכוננו בעלי הרשתות מבעוד מועד עם הכרזה על שלל פעילויות ומבצעים אטרקטיביים. בניגוד לקהל הבינלאומי, הצרכן הישראלי אינו רגיל לימי חג וחופש בהם העסקים פתוחים כרגיל, ולכן כל יום שבתון באמצע השבוע מוביל לזינוק משמעותי בפדיונות. 📷
כבר ביום הבחירות המוניציפליות שנערך באוקטובר האחרון הקניונים רשמו מכירות של 182 שקל למ"ר, לעומת 69 שקל למ"ר ביום רגיל - זינוק של 163.8% ביחס לממוצע המכירות היומי. במספר קניונים אף נרשם מספר שיא של מבקרים עם עשרות אלפי קונים שגדשו את החנויות. לקראת הבחירות לכנסת ה-21 הקניונים ובעלי הרשתות נערכו מבעוד מועד לפעילות ערה אף יותר.
"נצפתה תנועה ערה מאוד של מבקרים, כאשר מדובר בכמות יותר מכפולה מהרגיל. גם מזג האוויר תרם את חלקו, אך אין ספק שמדובר בתוצאה של המבצעים הבלעדיים הרבים של כלל הרשתות, ובפעילויות לילדים שהפכו את היום הזה למזמין עבור קהלי יעד נוספים", מתארת הדס למדן-שומרוני, סמנכ"ל שיווק בקניון שבעת הכוכבים הרצליה.
"כבר בשעות הראשונות ניכרת תנועה יוצאת דופן, אפילו ביחס ליום הבחירות המוניציפליות שהתקיים באוקטובר האחרון. אנו ערים לזינוק משמעותי בהכנסות, כמו גם במימושי מבצעים, כאשר רק עד שעות הצהריים המוקדמות נצפתה עלייה של 178% במכירות ביחס לממוצע של יום רגיל ביחס לשעה. מזג האוויר הנעים והשמשי הוציא את האנשים מהבית ביום השבתון הזה, והקניונים ומרכזי הקניות הומים", מסביר טל רז, מנכ"ל רשת ג'נטלמן המונה 47 סניפים בפריסה ארצית.