כתב: רועי אלמן.
כנס ״ממריאים להצלחה״ של ידיעות תקשורת המתקיים בימים אלו באתונה, יוון, בהשתתפות בעלי עסקים מכל הארץ, אירח את הפרשן הכלכלי של ידיעות אחרונות סבר פלוצקר, שנתן סקירה כלכלית על המציאות של אתונה עשר שנים לאחר המשבר הכלכלי הגדול.
פלוצקר מסביר שהנוף באתונה שונה וכי בקו הרקיע של העיר לא רואים הרבה מנופים — סימן מובהק למשבר. אין הרבה מעברי חצייה, כתוצאה ממצוקה של מגזר ציבורי שאין לו כסף לצבוע אותם. שירותי הטלפון הסלולריים מאוד יקרים במדינה, מה שמונע מרבים לעשות בהם שימוש.
1 צפייה בגלריה
סבר פלוצקר בכנס ידיעות תקשורת באתונה. צילום: רועי אלמן
סבר פלוצקר בכנס ידיעות תקשורת באתונה. צילום: רועי אלמן
סבר פלוצקר בכנס ידיעות תקשורת באתונה. צילום: רועי אלמן
פלוצקר מספר על ריבוי ההפגנות בבירה היוונית שהפכו לנוף שגרתי ברחובות ומסביר כי המחאה מתקיימת בשטח — ולא ברשתות החברתיות. בכניסה לאוניברסיטאות פרוסים כוחות משטרה כי בכל יום יש הפגנות ומחאות וסערות בין שמאל לימין.
יוון היתה חשופה לאחד הניסויים הכלכליים הקשים והאכזריים באירופה, אך בכל זאת — ניצלה, לדבריו של פלוצקר. היא אינה קרסה ובעת הזו נמצאת בתקופת התאוששות. לדבריו, הפצעים כה עמוקים, ומדובר במשבר שהיה יותר קשה מהמשבר ב-1930 שהביא לעליית הנאציזם.
אז האם שווה להשקיע ביוון? פלוצקר לא שולל את האפשרות, אך מסביר כי שינויים פוליטיים ופעיליות נרחבות העלו את כלכלת יוון לצמיחה של שני אחוזים בשנה. רק צריך לקחת בחשבון שיש המשך קיטון באוכלוסייה ושיעור האוכלוסייה מעל גיל 65 הולך וגדל — כלומר אוכלוסיה מזדקנת ולא גדלה. ״מי שבא לעשות פה עסקים צריך לחשוב על זה״, אומר פלוצקר.
ממריאים להצלחה: כנס העסקים של ידיעות תקשורת נפתח באתונה
ממריאים להצלחה: חגיגה בטברנה עם השגריר הישראלי ביוון
כנס ״ממריאים להצלחה״ הוא הכנס הראשון של ״ידיעות תקשורת״ שמתקיים בחוץ לארץ. הכנס עוסק בסיפורי צמיחה עסקית ואישית, כלים חדשים לניהול עסקים, רעיונות יצירתיים וטיפים של אנשי עסקים ישראלים להשקעה נכונה ביוון. על ההחלטה התקדימית לקיים את הכנס מחוץ לגבולות המדינה אמרה מנכ״לית ידיעות תקשורת, ליאת שרון: "החשיבה להתפתח לעולמות של כנסים בחו"ל נולדה מתוך סקרנות טבעית לחקור, לבחון וללמוד ממה שקורה מסביבנו".