הקניונים חוזרים לשגרה – ובקניון רננים, מתרגשים לא פחות מהלקוחות, הם העובדים – שהתגעגעו לשגרה וצריכים להתאים את עצמם להנחיות החדשות. השומר בכניסה לחניון, הוא הראשון לקבל את פנינו בחיוך רחב ובמדחום ווירטואלי, המודד את חום גופו של כל נכנס.
2 צפייה בגלריה
המאבטחת עם מבקר בקניון רננים
המאבטחת עם מבקר בקניון רננים
המאבטחת עם מבקר בקניון רננים
(צילום: עדן מנדלוביץ')
אנשי הביטחון המסתובבים ברחבי הקניון באפודים זוהרים, מנסים לשדר שליטה על הסיטואציה המשונה. "לא הופתענו, נערכנו לזה", אומר לנו אחד מהם, "בכל הכניסות הצבנו מתקנים שסופרים באופן אוטמטי כמה אנשים יוצאים וכמה נכנסים על מנת לנטר את כמות הנוכחים בקניון".
בעלת חנות מתנות בקניון, מגיעה עם רגשות מעורבים: "אנשים לא ימהרו להגיע, עכשיו הרוב עסוקים באוכל ובהישרדות ולא בלקנות מתנות. הייתה תקופה קשה, לא ראיתי שום פיצוי והתחושה היא שאנשים שם למעלה בממשלה לא מבינים את הכאוס ששורר כאן".
"לעבוד עם מסיכה זה סיוט", אומרת מוכרת בחנות בגדים, "אני צריכה לשמור על עד שבעה אנשים בחנות, וזה מלחיץ בגלל הסכנה להדבקות".
אברהם, מספר לנו: "התגעגעתי לקניון, בטח שהתגעגעתי. אני עדיין לא יודע לאן הלך, לאן שהעין תקח אותי".
מי שרגיל לעבודה עם מסיכה, הוא עובד דוכן ה"בוסתן" בקניון. לאורך התקופה המשיך להפעיל את העסק, במשלוחים ובמכירה במקום: "כיף שנפתח ושפרצופים חוזרים, לראות חברים שעובדים בקניון ולא הגיעו הרבה זמן. במהלך התקופה היו הרבה פחות אנשים, בעיקר כאלה שהגיעו לסופר ומשלוחים. האמת שחשבתי שהקניונים יפתחו יותר מאוחר, אז הופתעתי לטובה".
אישה מבוגרת העוברת ליד, דווקא פחות מתרגשת מהפתיחה: "אלי זה לא מדבר, אבל הנכדה שלי תשמח".
2 צפייה בגלריה
דותן מחנות אדידס
דותן מחנות אדידס
דותן מחנות אדידס
(צילום: עדן מנדלוביץ')
ההתרגשות הכי גדולה, נראית בעינייה של אורין. מאבטחת לשעבר, שעבדה במקום כמאבטחת במשך שלוש שנים, הגיע לבקר את המקום שהיה לה לבית. החיוך לא יורד מפניה, כשהיא פוגשת במוכרים שלא ראתה במשך שבועות ארוכים: "אני כבר לא עובדת כאן, אבל התגעגעתי".
בחנות הספרים "צומת ספרים", מספרת המוכרת: "אנשים כל הזמן שואלים אותי איך לא הכריזו עלינו כחנות חיונית. מאוד שמחים לחזור".
שרה הגיעה עם בתה, קרן, וכבר אוחזת בשקיות של חנות איפור: "מאוד התגעגענו. במהלך התקופה יצאתי מהבית, עשיתי את ההליכות שלי. אבל נחמד שהתחושה של ההסגר בבית נגמרה, חוזרים לשגרה לאט לאט ויש יותר תקווה. אני קניתי איפור שכמעט נגמר לי". בחנות האיפור, עדיין לא הורידו את השלטים המבשרים על איפור לפורים.
דותן, העובד בחנות "אדידס", סקפטי גם הוא: "קודם צריך שיהיה לאנשים מה לחייב. רוב הקניות שלנו עם אשראי. הרשת יצאה בהנחה של 30 אחוז, אז מקווים שזה יעזור".
בקומת המזון, קיפלו את המושבים והשולחנות. רק טייקאווי ומשלוחים אפשריים. מנהל "הממלכה", המסעדה בקומת המזון, מרוצה גם כך: "היינו סגורים עד עכשיו, וכיף לחזור לשגרה. עבודה לא תהיה, אבל מספיק לשמור על הילד".
גם בני הזוג הרעננים, עדן הראל ועודד מנשה, נצפו בחצי השעה הראשונה לפתיחת הקניון יחד עם ביתם הקטנה, החוגגת את יום הולדתה. "פתחו לה את הקניון בדיוק ביום הולדת, אז לקחנו אותה לבקשתה לכאן לקנות מתנות. זה לא שיש הרבה איפה לבלות עכשיו", אומר עודד בחיוך. כשהלונה פארק, הפארקים הציבוריים ואפילו חוף הים סגורים, אין ספק שלא נותרו הרבה ברירות.
מאיה, בת 68, יוצאת פעם ראשונה מהבית, לאחר חודשיים שבהם לא יצאה: "דווקא בגלל הקורונה, פתאום היה נורא חסר לי ההסתובבות. אאני גרתי דלת ליד דלת עם הנכדות שלי, אז לפחות יכלתי לראות אותן פעם ראשונה. עכשיו אקנה להן כל מיני מתנות. אנשים עדיין לא במצברוח לבוא לקניון, אבל לישראלים זה יעבור מהר מאוד. עוד לא הספקת לצאת וכבר מזהירים אותך על השלב השני".