תלמידת כיתה י"ב בתיכון אמי"ת רננים ברעננה, בר מוסקל, עומדת מאחורי מיזם שמרטפות בהתנדבות שהחל השבוע, מאז שהוחלט לסגור את מוסדות החינוך. "שמעתי על פרויקט דומה שפועל במודיעין, וחשבתי: למה לא אצלנו. פתחתי קבוצת ווטסאפ והעברתי לכל ועדי ההורים בבתי הספר, ולקבוצות של תלמידי י' עד י"ב בבתי הספר ברחבי העיר, וגם לקבוצות בתנועת בני עקיבא בעיר", סיפרה מוסקל.
1 צפייה בגלריה
בר מוסקל. קוראת לבני נוער להצטרף למיזם
בר מוסקל. קוראת לבני נוער להצטרף למיזם
בר מוסקל. קוראת לבני נוער להצטרף למיזם
(צילום: אסף פרידמן)
יומיים לאחר פתיחת הקבוצה היא כבר כללה כ-250 חברים (הורים ותלמידים). כ-40 הורים כבר פנו בבקשה לבייביסיטר, כ-40 מהתלמידים התנדבו, ועד כה כחצי מהבקשות כבר קיבלו מענה. בר היא שאחראית על השידוך בין ההורים למתנדבים.
אורלי הילה משרקי, מזכירה בעיריית רעננה, אם לתאומים בני חמש, כבר זכתה להיעזר באחת ממתנדבות המיזם. "ביום ראשון בלילה, ברבע לחצות, נודע לי שאני חייבת להגיע לעבודה למחרת היום, כי עברתי לתפקיד חדש ולא יכולתי להיעדר מהמשרד. בהתחלה חשבתי לקחת איתי את הילדים למשרד, אבל אחר כך החלטתי לנסות את מזלי, והתקשרתי למספר הטלפון שהופיע בפרסום. בר הייתה על הקו ותוך רבע שעה סידרה לי בייביסיטר. למחרת בשמונה בבוקר הופיעה רואי אביטל, תלמידת י"ב בת 17. בארבע השעות שהיא הייתה עם אור וליה, היא סיפרה להם סיפורים, הכינה איתם יצירות וקישוטים, ניפחה איתם בלונים לאחר שהיא ציירה עליהם פרצופים, וגם עשתה צמות וקוקיות לליה. היא הייתה מקסימה, ורואים שיש לה גישה לילדים. אני רוצה להודות לבר על היוזמה ולרואי על המעשה. אמנם יצאתי לחופשה מהעבודה, אבל אני מתכוונת לשמור איתן על קשר לעת מצוקה".
"זאת יוזמה מבורכת", אומרת רינה, סבתא לשני נכדים בני עשר וחמש וחצי, שאמם נפטרה. היא מסייעת לבן שלה לגדל אותם, ושמעה על המיזם של בר בקבוצת "סורגים". "יצרתי קשר עם בר ואף שטרם התנסיתי בשירות של המתנדבים, עצם היוזמה אדירה בעיניי ומעצימה אותנו מאוד".
"זה פרויקט מדהים, כל הכבוד לבני הנוער המתנדבים", אומרת תניה, אם לארבעה, שעובדת במשרה מלאה כעורכת דין. על קבוצת המתנדבים שמעה בקבוצת ההורים בבית הספר הממלכתי דתי יבנה, שם לומד בנה הבכור. "הורים רבים הצטרפו לקבוצה, ואני קיבלתי מענה מיידי". ביום שני בבוקר הגיעה לביתם חיילת בחופשה, אנאל שמה. "אנאל הבטיחה שכל עוד לא תיקרא חזרה לבסיס היא תבוא אלינו יום-יום. כל הילדים כבר מתים עליה".
למרות סיפורי ההצלחה, בר קוראת לבני נוער נוספים להצטרף למיזם. "יש לי הרבה פניות אבל עדיין חסרים לי מתנדבים", היא אומרת.