עיריית רעננה פנתה לקבלנים העובדים בפרויקטים של תמ"א 38 ברעננה וביקשה מהם לצמצמם בעת המשבר את עבודות הבניה עקב תלונות תושבים על רעש בלתי פוסק וזיהום אוויר כתוצאה מהעבודות.
1 צפייה בגלריה
תמ"א ברעננה
תמ"א ברעננה
תמ"א ברעננה
(צילום המחשה בלבד: יוגב עמרני)
ברעננה, שממוקמת בצמרת בישראל בפרויקטים של תמ"א במרכז העיר, מתגוררים תושבים רבים סמוך לפרויקטים (בפרויקט תמ"א 38/1 הם בתוך הבתים) שנמצאים בבידוד וצריכים "לסבול" מהמטרד היומיומי.
חיים ברוידא, ראש עירית רעננה מסביר: ״כל עוד השלטון המרכזי אוסר על כך — לא אוכל לבוא לקבלן ולהגיד לו להפסיק לעבוד. בינתיים, פניתי באופן עצמאי ליזמים וביקשתי מהם לנסות ולעסוק בעבודות שמהוות פחות מטרד לשכנים״. 
מהתאחדות הקבלנים בוני הארץ נמסר בתגובה: "ענף הבנייה הוכרז על ידי הממשלה כענף חיוני למשק ולכן נקבע שהוא יוכל להמשיך לפעול בימים אלה. עם זאת, עבודות בנייה בתמ"א 38 בתוספת לבניין קיים מבוצעות במסגרת הסכמים עסקיים שבין תושבי הבניין ליזמים. לכן, בכל מקום שבו בוחרים הדיירים לעצור את הבנייה, הם יכולים לעשות זאת במסגרת שנקבעה בהסכם. לדעתנו לא נכון לעצור בנייה משני טעמים: הסיכון הבטיחותי שבהשארת אתר שבו העבודות לא הסתיימו. בנוסף, האיחור הצפוי בכל אתר שבו יעצרו את העבודות, והמשמעות הכלכלית של הפסקה העבודה. צריך גם להבין שההתארגנות לחזרה לעבודה באתרים שיעצרו בהם את העבודות תיקח זמן ותוסיף לאיחור".