על רקע ההיערכות העירונית הכוללת להתמודדות עם נגיף הקורונה, יוצאת עיריית רעננה, בהובלת תכנית "שכנות טובה" במהלך חווייתי לחיזוק החוסן הקהילתי העירוני בשכונות העיר.
1 צפייה בגלריה
אופים עוגות ומצלמים
אופים עוגות ומצלמים
אופים עוגות ומצלמים
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
במסגרת הפעילות, תחת השם "משחקים שכונה", מעבירים עובדי המחלקה לעבודה קהילתית באגף לשירותים חברתיים לפעילי תכנית "שכנות טובה" בקהילה, משימות וירטואליות שונות לביצוע תושבי העיר המצויים בבתיהם לנוכח המצב. את המשימות, מעבירים הפעילים לתושבי העיר בשכונות באמצעות הוואטסאפ, והן כוללות בין היתר פעילות משפחתית יצירתית כגון כתיבת שלטי עידוד - "אנו נתגבר על זה ביחד" ותלייתם במקומות בולטים, אפיית עוגה מעוצבת ומקושטת עם מסר מעודד לקהילה ועוד. תושבי העיר המבצעים את המשימות, נקראים לצלם את התוצרים ולשלוח אותם לפעילי הקהילה בתכנית.
בין התצלומים שיישלחו תיערך הגרלה שתזכה את שולחיהן בפרס שיועבר אליהם לביתם.
המשימות יועברו פעמיים בשבוע, ויהוו עיסוק לבני המשפחה השוהים בביתם, והפגה חווייתית עבורם. לצד היתרון שבהנעה לפעולה, ותרומת העשייה להתמודדות טובה עם מצבי משבר וחירום, תורמת הפעילות לחיזוק תחושת השייכות לקהילה ולחוסן הקהילתי מקרב תושבי העיר, ולסיוע בהתמודדות עם המשבר מתוך ערבות הדדית ותחושת יחד.
למידע נוסף, ולהצטרפות לפעילות יש לכתוב הודעת ווטאסאפ , לדורית קיף, עו"ס קהילתית, טלפון 0525517567 בה יש לציין שם וכתובת מגוריכם, לצורך צירוף לקבוצת הווטאסאפ המקומית באזור המגורים.