בימים שבהם רשתות המזון התמלאו בישראלים הממלאים עגלות לכל מצור שלא יבוא, מספרים ארבעה קופאים בסופר "שוק רעננה" על הלחץ בקופות, על המוצר הכי מבוקש ועל החשש להידבק. "לקחו הרבה מעדנים לילדים, כי הם בבית עכשיו", מספרת קמיליה סמארה, אחראית מחלקת החלב.
4 צפייה בגלריה
אביב טוויד
אביב טוויד
אביב טוויד
(צילום: אסף פרידמן)
קמר מסרווה, בת 19 מטייבה, מוסיפה: "יש לחץ גדול של אנשים. חלקם מתייחס בכבוד וחלקם זירזו אותי, אבל אנשים לרוב טובים מאוד, ומבינים שאני עובדת קשה. הכי הרבה קנו נייר טואלט ושימורים, וגם בשר קפוא".
איך המצב אצלך בבית? יש לחץ?
"אצלי בבית בטייבה הכול הרבה יותר רגוע. גם במגזר אצלנו יש שיגעונות של קניות, אבל אנשים אומרים: מה שיהיה יהיה. גם אנשים מזמינים היום הרבה יותר באינטרנט".
סאלי קמש, בת 22 מטירה: "אני עובדת כאן חמש שנים, וחשוב לי להיות סבלנית לכל הלקוחות. לפעמים יש בעיות עם לקוחות שאין להם סבלנות והם מתעצבנים, אבל הלקוחות פה מקסימים. בגלל הקורונה אסור ללחוץ ידיים, צריך לשים כפפות וג'ל, ואנחנו כל הזמן מחליפים את הכפפות. יש בלאגן בתקופה האחרונה בגלל כמות האנשים שמגיעים, ואנחנו חוששים מאנשים שמתעטשים. היה הרבה לחץ, והמסכה עושה כאבי ראש".
4 צפייה בגלריה
קמר מסרווה
קמר מסרווה
קמר מסרווה
(צילום: אסף פרידמן)
את פוחדת להידבק?
"לא. אני מאמינה באלוהים ואין לי בעיה להידבק. אני עדיין צעירה ויש לי מערכת חיסונית טובה".
איציק דואק, בן 22 מרעננה, עובד כבר שנתיים כקופאי וכסדרן. "לא האמנתי שנגיע למצב כזה כמו שהיה כאן בימים האחרונים", הוא אומר. "אנשים היסטריים עם הקניות, קנו המון קופסאות שימורים ונייר טואלט. כולם היו בסדר גמור, ולקוחות אפילו עזרו לנו לארוז שקיות לאנשים אחרים".
4 צפייה בגלריה
איציק דואק
איציק דואק
איציק דואק
(צילום: אסף פרידמן)
אתה חושש להידבק?
"מגינים עלינו כאן ממש טוב, ומביאים לנו את כל אמצעי החיטוי והמיגון".
מה הכי חשוב לך בימים אלה בעבודה?
"שיתייחסו אלינו בכבוד. לפעמים לאנשים אין סבלנות, אבל יש כאן צוות מדהים שתומך בנו ועוזר לנו".
אביב טוויד, בת 20 מרעננה, מספרת גם היא על הימים הלחוצים בקופה. "קונים בעיקר קטניות ונייר טואלט. יש לחץ גדול. היה בחור שהיה אצלי בקופה והשתעל, ומי שעמדה מאחוריו נלחצה מאוד. היא אמרה לי לשמור על הבריאות שלי, וביקשה מאימא שלה לצאת מהחנות. בהחלט יש חשש — אבל זאת עבודה, ואם כולנו פה נפחד לא יהיה מי שיעביר מוצרים בקופה.
4 צפייה בגלריה
סאלי קמש
סאלי קמש
סאלי קמש
(צילום: אסף פרידמן)
"אני יודעת שעושים כאן את המקסימום כדי להגן עלינו. לפעמים אני מרגישה שמזלזלים בי, אבל אני ממש לא לוקחת את זה באופן אישי. יש אנשים שכל כך לחוצים לשלם וללכת, שהם שואלים איפה הקבלה עוד לפני שבכלל שילמו".