בחזית המלחמה בקורונה: התעשיות הביטחוניות גייסו, בין היתר, את קבוצת Steampunk מספר 1577 מתיכון אביב רעננה, כדי לסייע במרכיב חיוני וקריטי לייצור המוני של מכונות הנשמה, בשל משבר הקורונה. פחות מחצי יממה אחרי שגוייסו סיימה הקבוצה הרעננית את משימתה וכבר השבוע צפויים ניסויים ראשונים על בובות הנשמה.
1 צפייה בגלריה
קבוצת Steampunk מספר 1577 מתיכון אביב רעננה
קבוצת Steampunk מספר 1577 מתיכון אביב רעננה
קבוצת Steampunk מספר 1577 מתיכון אביב רעננה
(צילום: פרטי)
על פי דיווח אתר האינטרנט של התעשיות הבטחוניות, תלמידי קבוצות הרובוטיקה First Robotics Israel גויסו על ידי בסיס 108 של חיל האוויר למשימת הסבת מפוח הנשמה "אמבו" ידני, למערכת הנשמה אוטומטית, הידוע כמרכיב קריטי בייצור מכונות הנשמה מואץ עקב משבר הקורונה. הפניה של התעשיה הבטחונית לעבר קבוצות הרובוטיקה היא בשל שימוש בין היתר במכלולים הסטנדרטיים הקיימים, מהם בנויים הרובוטים.
באתר israeldefense מסביר הכתב עמי רוחקס דומבה כי "בבתי החולים קיים מאגר זמין של כ-700 מפוחי אמבו ידניים, אותם ניתן להמיר באמצעות מעטפת אוטומטית למכונות הנשמה, ובכמות שעשויה לייצר אימפקט משמעותי. היכולת להפוך את המוצר לפתרון המוני ובייצור סדרתי מבוזר (וללא צווארי בקבוק) הינה קריטית, ומכאן מגיעה החוזקה של היוזמה הישראלית. רק בארץ קיימים -50 קבוצות FIRST, בעוד בעולם ישנן מעל 4000 קבוצות. כלומר, את המודל והתכן הישראלי של המוצר ניתן יהיה לשתף עם כל הקבוצות בעולם, המחזיקות באותם רכיבים אלקטרוניים ומכאניים, לטובת הקמת קו ייצור בינלאומי".
פחות מחצי יממה אחרי שגוייסו הקבוצות, סיימו שלוש מהן לייצר תכן ראשוני. קבוצת רעננה Steampunk מספר 1577א העמידה מדגים מעץ, וקבוצות בנימינה Orbit מספר 1690 ושהם OnyxTronix מספר 2231 העמידו מידול ממוחשב של תכן מכאני.
כבר השבוע צפויים ניסויים ראשונים על בובות הנשמה. לאחר מכן, בתאום אנשי אמ"ר במשרד הבריאות, צפוי להתחיל סבב ניסויים בביתי החולים, במהלכו יבדקו מכונת ההנשמה הניסיונית. אם יצלח המהלך, ניתן יהיה להסב את 700 מפוחי האמבו הידניים למכונות הנשמה מתוך מאגר החלפים הזמינים הנמצאים בידי הקבוצות.