כל מי שזקוק בימים אלה לחיוך יכול לקבל אותו מהחמ"ל המיוחד שחמוש בכובעים צבעוניים ובאפים אדומים: 80 ליצנים רפואיים מתנדבים שזמינים סביב השעון ועורכים מאות שיחות וידאו לכל דורש – ילדים ומבוגרים, חולים ובריאים וכל מי שזקוק לאספקה של אנרגיה חיובית וחיוכים און ליין.
2 צפייה בגלריה
עמיחי גרינפלד
עמיחי גרינפלד
עמיחי גרינפלד
(צילום פרטי)
אחד המתנדבים הוא עמיחי גרינפלד, "שמנדריק הליצן" (26) מרעננה, שחבר לפני שנה וחצי למשפחת הליצנים הרפואיים ב'שמחת הלב'. "פגשתי אנשים מלאי שמחה ונתינה שרוצים להפיץ חיוכים ואור לכולם, גם במקומות כואבים ופחות נעימים", הוא אומר. "הליצנים מביאים תקווה ואופטימיות למטופלים בבתי חולים, לקשישים בבתי אבות, לילדי בעלי צרכים מיוחדים ואפילו לאנשים ברחוב".
התקופה המורכבת והריחוק שכפתה עלינו הקורונה הוביל את גרינפלד להצטרף למיזם "הליצנים הרפואיים נלחמים על החיוך". "בעזרת שיחות וידאו אנחנו מגיעים לכל מי שזקוק לחיוך, לשיחה ולשמחה, וכך מעבירים ביחד את הזמן בצחוקים ובכיף. אנחנו מקבלים פניות מרגשות מכל הגילאים ומכל האוכלוסיות: יש הורים לילדים שחגיגות יום ההולדת שלהם בוטלה עקב המצב, יש מורים שרוצים שנצטרף לשיעורים שלהם עם הכיתה בזום, יש קשישים שנמצאים לבד, ובעצם כולם. כי כולנו באותו מצב וכולנו רוצים להרגיש ביחד".
2 צפייה בגלריה
גרינפלד. העיקר לצחוק
גרינפלד. העיקר לצחוק
גרינפלד. העיקר לצחוק
(צילום פרטי)
השבוע דיבר גרינפלד עם סבא יחזקאל, שכבר מספר שבועות לא פגש את ילדיו ונכדיו. "יחזקאל שיתף שהגעגוע וחוסר הוודאות לא פשוטים לו, אבל אחרי כמה רגעים של שיחה התחלנו לשיר ביחד והמשכנו בשיחה על תחביבים, על העבר וגם על תקוות, חלומות ותפילות לעתיד אופטימי ונעים. סיימנו את השיחה בחיוך ובצחוק גדול שהקל על שנינו ונתן תחושה טובה והסתכלות חיובית".
לגרינפלד יש גם טיפ מועיל: "תמיד תזכרו שבסוף הכל עובר. בקרוב נחזור לשגרה ולחיים מלאים ושמחים, ועד אז, בואו נשמח ונהנה במה שיש לנו. גם בבית אפשר לשמוח, לשיר וליצור. וגם להיות בטטה על הספה זה כיף. ואל תשכחו: החיים הם קרנבל".
מאחורי מיזם "הליצנים הרפואיים נלחמים על החיוך" עומד דוד בן פורת, ליצן רפואי שלאחרונה השתחרר מצה"ל, ומיטב זהר, סטודנטית לחינוך מיוחד. "היום חייבים לעשות שמח איפה שרק אפשר, ובהיעדר אפשרות להסתובב באופן פיזי ולהצחיק אנשים, החלטנו לעבור לשיחות וידאו ולטלפונים הניידים", אומר בן פורת. "ככה הצלחנו להגיע לכולם: קשישים שנותרו לבד בבית, בעלי צרכים מיוחדים, מאושפזים בבתי חולים, שוהים בבידוד, חוסים בפנימיות, ילדי רווחה, אנשים שסובלים מחרדות, ילדים שמסיבת יום ההולדת שלהם בוטלה וגם לבני זוג שנאלצו להסתפק בחתונה מאוד מצומצמת".
מי שמעוניין להיעזר בשירותי הליצנים, עבורו או עבור מכריו, יכול להשאיר פרטים בטלפון: 0559418346.