השנה היא 1947, רגע לפני שמדינת ישראל מקבלת את עצמאותה. אל הפנסיון של אידה בתל אביב מגיעה אורחת, דסי. צעירה ילידת העיר שעזבה לפני מספר שנים לאנגליה. כעת, היא שבה ארצה לרגל חתונת אחותה.
1 צפייה בגלריה
האחרים. צילום: רדי רובינשטיין
האחרים. צילום: רדי רובינשטיין
האחרים. צילום: רדי רובינשטיין
ביקורה של דסי בארץ פותח פצעים חדשים וחשבונות ישנים בין בני המשפחה. אריה מרשק התעשיין, אביה של דסי דורש ממנה במפגיע לעזוב מיד את הארץ שכן בנישואיה לג'ק הבריטי המיטה קלון על משפחתה. גילה האחות האוהבת נקרעת בין מחויבותה לאביה ואהבתה לאחותה, כשדודתם ריבה מנסה לפייס בין כולם.
אל עלילת המאבק המשפחתי נשאבים גם דייריו האחרים של הפנסיון, מאייר, פליט מגרמניה שאינו מוצא פה שפה ובית, עמירם, צעיר נכה שנפלט מקיבוצו וחולם על קריירה מוסיקלית, תיאה, זונה צעירה הנושאת נאומים בנושאי כלכלה ומעמד האשה, ואידה, בעלת הפנסיון, זו שליבה פתוח לכל נידחי החברה.
"האחרים" הוא מחזה על אותם אנשים נואשים וחסרי נוחם שהשעה הציונית ההיסטורית הגדולה חלפה מעל ראשיהם והותירה אותם, אולי לתמיד, זרים במדינתם שקמה. כמו אז, גם עתה, נראה ששנאה ודעות קדומות הם בני לוויה של עם במסע אל עצמאותו.
את המחזה כתב וביים הלל מיטלנפוקט, ומשתתפים בו נטע גרטי, עירית קפלן, ג'וי ריגר, יצחק חזקיה, אבישי מרידור, דודו ניב, אסתי קוסוביצקי, כינרת לימוני.
הצגות ראשונות יתקיימו ב 21-23.5, 1-4.6 בתיאטרון הקאמרי בתל אביב.