כנסת ישראל מציינת את חגיגות 70 שנה למדינה באירוע "לילות לבנים" ראשון מסוגו, אשר מהווה יריית פתיחה לסדרת אירועים ופרוייקטים שעתידים להתקיים לרגל החגיגות.
למשך שני לילות, בין ה 13-14.6, תוקם ברחבת הכנסת המפורסמת במה עליה יופיעו אמנים מובילים אשר פונים לכלל הגילאים והסגנונות בישראל של אז והיום בינהם: סטטיק ובן אל, הדג נחש, שרית חדד שתארח את קרולינה, יזהר אשדות שיארח את פיטר רוט, אילנית תארח את יזהר כהן וישראל גוריון ואסף אמדורסקי ישירו משירי הדודאים.
1 צפייה בגלריה
סטטיק ובן אל. צילום: משה נחמוביץ
סטטיק ובן אל. צילום: משה נחמוביץ
סטטיק ובן אל. צילום: משה נחמוביץ
עוד יופיעו: להקת חיל חינוך, אנסמבל חיבה, להקת שהריאר להקת Re-vital of Israel, להקת הורה ירושלים ותזמורת כלי הנשיפה מארש דונדורמה. כל אחד מהלילות המיוחדים הללו יסתיים במסיבת אזניות המונית לצלילי מוסיקה ישראלית.
בין המופעים יוקרן על כל חזית המשכן, וידאו מאפינג ענק וראשון מסוגו, הכולל דימויים מרהיבים מחיי האומה הקשורים ל- 70 שנות פועלה של הכנסת.
לטובת המשתתפים באירוע, הכנסת תפתח את שערי הגן הארכיאולוגי הייחודי שבשטחה אשר לצורך האירוע יואר בתאורה אמנותית. בנוסף יוכלו האורחים לנוח במערכות ישיבה מיוחדות שיפוזרו על המדשאות שליד רחבת הטקס וכן לעלות למרפסות המשכן וליהנות מתצפית מרהיבה על ירושלים.
הכניסה לאירועים חופשית אך נדרשת בהרשמה מראש באתר "לילות לבנים בכנסת". מספר המקומות מוגבל על פי הנחיות משמר הכנסת.