למעלה מ־150 צפרים מישראל וממדינות שונות בעולם, בהן ארצות הברית, איטליה, הולנד, גרמניה, שוויץ, ולראשונה גם קבוצות מקנדה וקנייה, צפויים להשתתף השנה בתחרות "אלופי הנדידה".
בתחרות תשתתף גם קבוצת הסלעיות המורכבת מנערים מארה"ב, שהיו בתחרות גם בשנה שעברה ותתחרה בה גם קבוצת הצפרים מדרום אפריקה, שניצחה בשנה הקודמת ותבוא על מנת להגן על תוארה.
1 צפייה בגלריה
צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע
צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע
צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע
השנה ישתתפו בתחרות שבע־שמונה קבוצות של ילדים מישראל, כשהצעירים שבהם הם בני עשר, וכן קבוצה של צפרים חרדים שיעשו את המסלול הירוק, כלומר באופניים ולא ברכב. עוד ישתתפו בתחרות, קבוצה של צלמים מהאגודה הישראלית לצילום טבע וקבוצה של ילדים מרקע קשה.
התחרות, שנוסדה על ידי מרכז הצפרות הישראלי של החברה להגנת הטבע, בשיתוף הארגון הבינלאומי לשימור ציפורים 'בירדלייף', הפכה בשנים האחרונות לאחת הגדולות והחשובות בעולם, ומאז הקמתה גייסה מאות אלפי דולרים למען שמירה על הטבע ופרויקטים להגנה על ציפורים נודדות ברחבי העולם.
להציל נשרים
שטח התחרות הוא מניצנה במערב, דרך צומת טללים, עד לצומת הערבה, במזרח, ולמטה, עד אילת. בחצות מוזנקים הצפרים המשתתפים בתחרות ממלון 'אגמים' באילת ובמשך 24 השעות הבאות כל קבוצה המורכבת משלוש עד חמישה צפרים, רשאית לנסוע בשטח הנתון, לאן שבא לה, כשהמטרה היא לזהות כמה שיותר מינים, עד לתום התחרות.
בשנה שעברה ניצחה בתחרות קבוצה של צפרים בגילאי 18-25 מאנגליה, זימבבואה ודרום אפריקה, עם זיהוי של 186 מינים ציפורים, המספר הגבוה ביותר בכל שנות התחרות בישראל.
בחברה להגנת הטבע מסבירים כי מדי שנה מוקדש הסכום שנאסף מהתחרות למאבק בציד בלתי חוקי של ציפורים, במקום אחר בעולם. השנה ייתרם הסכום לטובת הצלת נשרים בקנייה, בעקבות הירידה במספרם.
הסיבות שהאוכלוסייה של הנשרים בקנייה קורסת, הן הרעלות - מקומיים משאירים פגרים מורעלים, עבור אריות וצבועים, שאוכלים להם את העדרים והנשרים נפגעים, התחשמלות מכבלי חשמל ופגיעה מטורבינות רוח.
יום שלישי (26.3), תחרות "אלופי הנדידה" 2019.