מוצ"ש. הסלולרי מצלצל בדיוק בשעה שנקבעה - ועל הצג מופיע השם Joe Bonamassa. זה כבר הראיון השלישי שלי עם אמן הבלוז-רוק האמריקאי שמקפיד לכלול את ישראל בסיבובי ההופעות שלו ומגיע לכאן בעוד שבועיים בפעם הרביעית. הקו קצת משובש ואנחנו מתאמצים לשמוע האחד את השני. אולי זה הבלאנס ברקע שמפריע: ג'ו בונמסה מתקשר מאטלנטיק סיטי, ניו ג'רסי, שם הוא מופיע הערב במסגרת מה שנקרא "סיבוב הקיץ האמריקאי" שעתיד להסתיים ב-12 באוגוסט באמפי "רד רוקס" בקולורדו. עשרה ימים לאחר מכן הוא יופיע בהיכל התרבות, במה שמוגדר באתר האינטרנט שלו כ"Israel Summer 2019" באותיות קידוש לבנה.
3 צפייה בגלריה
ג'ו בונמסה. צילום: John Hayhurst
ג'ו בונמסה. צילום: John Hayhurst
ג'ו בונמסה. צילום: John Hayhurst
בזמן שאמנים מסוימים נמנעים מלבוא לכאן, או מגיעים - אבל לא מפרסמים את זה בלוח ההופעות שלהם, ג'ו בונמסה לא שם קצוץ, ועונה לשאלתי, כמו המוזיקה שלו –ישר לפנים: "פאק. אני לא שם פאק על זה. אני מגיע לנגן איפה שרוצים אותי. אני עושה בלוז, לא פוליטיקה. ולא, לא פנו אלי מה-בי.די.אס, אולי כי הם יודעים שאין טעם. כשהופעתי בישראל בפעם הראשונה לפני שמונה שנים, הופתעתי שבכלל מכירים אותי אצלכם. זו היתה הופעת עמידה (באולם רדינג 3) עם אנרגיות מצוינות, אבל אני מעדיף לנגן בלוז לקהל שיושב בנוח, ולכן ההופעות הבאות שלי אצלכם היו באולמות" (משכן האופרה והיכל התרבות).
אחרי שיופיע כאן, ימשיך בונמסה לאוסטרליה וניו-זילנד, משם יחזור לארה"ב ל"סיבוב סתיו 2019" ואחריו ל"סיבוב סתיו אמריקה 2020". בונמסה הוא אחד מאמני הבלוז העכשויים העסוקים ביותר. הוא מופיע למעלה מ-100 פעמים בשנה, וזה בלי להחשיב הופעות שלו במסגרת פרויקטים אחרים, כמו Black Country Communion (עם גלן יוז, דרק שריניאן וג'ייסון בונהאם, או Rock Candy Funk Party -הרכב ג'אז Fאנק עם המתופף טל ברגמן).
3 צפייה בגלריה
צילום: ג'ו בונמסה
צילום: ג'ו בונמסה
צילום: ג'ו בונמסה
שת"פ נוסף, שהניב שלושה אלבומי אולפן ודי.וי.די בהופעה, הוא החיבור שלו עם הזמרת המעולה בת' הארט- שהגיע, כך מסתבר לסיומו: "בזמן הקלטת האלבום Dust Bowl ראיתי הופעה של בת' בפסטיבל Blue Balls בשוויץ ומאוד התרשמתי ממנה. באותה התקופה האזנתי למהדורה המורחבת של Get Your Ya-Ya's out של הסטונס, שכללה גם הופעה של אייק וטינה טרנר והחלטתי להקליט קאברים לשירי סול ישנים עם זמרת- ונזכרתי בבת' הארט המופלאה. לפני כמה זמן היא סיפרה שכשנפגשנו לראשונה, היא חשבה שאני רק רוצה שהיא תשיר קולות רקע באלבום שלי. היה כיף, אבל הפרק המוזיקלי הזה הסתיים", הוא אומר בנימה של "מיציתי".
בזמן שהבנים בינינו עשו חזרות לשירת ההפטרה בבר-המצווה, ג'ו בונמסה, בקושי בן 12, כבר ניגן עם אגדות בלוז כמו בי.בי.קינג זצ"ל ורוברט קריי יבדל"א. "כבר אז ידעתי שאני רוצה להיות אמן בלוז. זו לא היתה משובת נעורים או משהו כזה. ידעתי בבירור שזה מה שאני רוצה להיות, גם כשאגדל".
אני מבקש לדעת על מה הוא עובד בימים אלה. "אני מתחיל בקרוב להקליט אלבום חדש, באולפני אבי רואוד בלונדון", הוא אומר; וכשאני שואל אותו למה בחר להקליט דווקא שם, הוא עונה: "האלבום הבא יהיה פרויקט בהשראת הבלוז הבריטי. זה לא סוד שהושפעתי מאוד מאייקונים כמו פול קוסוף, ג'ון מאייאל, אריק קלפטון, רורי גלאגר, גארי מור ופיטר גרין. כששמעתי בצעירותי בפעם הראשונה את רוד סטיוארט וג'ף בק מבצעים את Let me love you – זה שינה לי את החיים; חשבתי לעצמי- זה הרבה יותר 'קול'- זה מה שאני רוצה לעשות".
3 צפייה בגלריה
ג'ו בונמסה. צילום: John Hayhurst
ג'ו בונמסה. צילום: John Hayhurst
ג'ו בונמסה. צילום: John Hayhurst
אני שואל אותו על שיתופי פעולה נוספים, והופעות אורח באלבומים של אחרים. "מאוד נהניתי להתארח באלבום של ג'ון מאייאל- והתעקשתי לבוא ולנגן אתו באולפן. לא הייתי מוותר על הזדמנות כזו. אבל להקלטת האלבום הסולו של ריס וואינאנס (הקלידן הקבוע שלו, לשעבר ב-Double Trouble של סטיבי ריי ווהן) לא יכולתי להגיע בגלל אילוצי לו"ז, והקלטתי את תפקידי הגיטרה שלי בנפרד"
בין חלק מכותבי השירים באלבומו האחרון מלפני שנה, מופיע גם דיון דימוצ'י, שידוע לוותיקים שבינינו, בזכות להיטי סיקסטיז כמו Run around Sue, The Wanderer, Teenager in love, Ruby Baby- ובונאמסה מסביר: "לא הרבה אנשים יודעים, אבל דיון בן השמונים, הוא כבר כמה שנים טובות אמן בלוז פורה שמוציא אלבומים עם חומר מקורי וקאברים לקלסיקות בלוז. פניתי אליו והוא כתב את הפזמון לשיר הנושא של האלבום Redemption"
אני מתעניין בתהליך הכתיבה שלו. "המטרה שלי בכתיבה היא ליצור שירים שיישמעו טוב בהופעה חיה. שירים שיתאימו ללייב. בטור הנוכחי אנחנו מבצעים שירים מהאלבומים האחרונים שלי וגם כמה שירים וותיקים יותר, שלא ביצענו כבר כמה זמן בהופעות, עם עיבודים חדשים וגם כמה קאברים מעניינים, כמו If heartaches were nickels של קני ניל, שירים של ג'ון מאייאל, ווילי דיקסון ואחרים. תהיה יופי של הופעה, יהיה הרבה פאן" הוא מבטיח. והוא יקיים.
ג'ו בונאמסה בהופעה: היכל התרבות, תל אביב, 22.8. לכרטיסים לחץ כאן. להאזנה לספיישל בלוז לקראת ההופעה לחץ כאן.