בשבוע האחרון הפכה סמטה קטנה בשכונת רסקו ברעננה לגלריה מקסימה מאין כמוה. גדרות "גן האומנויות של ענבר" קושטו ביצירות אומנות שנעשו על ידי ילדי המקום.
1 צפייה בגלריה
התערוכה מחוץ לגן. עוברי אורח נהנים מהצבעוניות
התערוכה מחוץ לגן. עוברי אורח נהנים מהצבעוניות
התערוכה מחוץ לגן. עוברי אורח נהנים מהצבעוניות
(צילום: פרטי)
בזמני הקורונה נמנע מההורים להיכנס לגן כבימי שגרה ולראות את מלאכת ידם של ילדיהם. במקום להשלים עם המציאות הציע צוות הגן לחשוב בדרך יצירתית ולהוציא את האומנות לרחוב. ב"תערוכה" משתתפות שלל יצירות של ילדים בני שנה עד שלוש: "רצינו לשתף את ההורים במה שאנחנו עושים עם הילדים. בדרך כלל יש מסיבת סיום, וההורים נכנסים ויכולים לעצור ולהתבונן בכל הדברים הנתלים על הקירות. חשבנו איך לאפשר להם כן לראות וליהנות", מספרת ורדית גבריאל, גננת ומנהלת הגן.
העבודות המשותפות והפרטיות עוסקות בקיץ ומשתמשות בחומרים שהיו בגן, הדוגל באומנות לאורך כל השנה: "כל החומרים שבהם השתמשנו בתערוכה הם דברים שנאספו עם השנים", מספרת ורדית. "חומרים שמביאים לנו אנשים שעברו בית וזורקים דברים, או מסגרות ופריטים שאנחנו מוצאים ברחוב. אנחנו לוקחים את הכל לשימוש חוזר".
צוות הגן הוציא פליירים לתערוכה, שנקראת "תערוכה בסימטה", וחילק אותם בין תושבי הרחוב. כולם נהנים מהצבעוניות החדשה והמפתיעה. במקום הציבו קלסר ובו יכולים עוברי האורח לכתוב תגובות: "התושבים מאוד ריגשו אותנו במה שכתבו".
"הילדים היו בשוק טוטאלי, הם מאושרים מאוד", אומרת ריקי גרינפטר, סייעת בגן. "עוברי אורח עוברים ומתפעלים, אוטובוס עבר לראות מה קורה פה. זה עושה כל כך שמח ברחוב. אנחנו רוצים להעביר מסר שאפשר לפתוח את הראש ולחשוב ביצירתיות. לצאת מהריבוע המחשבתי שלפעמים מקובעים בו".