1 צפייה בגלריה
מייש אייזיקסון ואיתן גינזבורג | צילום: יוגב עמרני, פרטי
מייש אייזיקסון ואיתן גינזבורג | צילום: יוגב עמרני, פרטי
מייש אייזיקסון ואיתן גינזבורג | צילום: יוגב עמרני, פרטי
בישיבת המועצה שנערכה שלשום (ג') ואותה ניהל לראשונה ראש העיר איתן גינזבורג, מונה גם סגן ראש עיר חדש (ללא שכר) - מייש אייזיקסון. נציג הרשימה הדתית המאוחדת שעלתה בחודשים האחרונים לכותרות בשל סכסוך פנימי במאבק על הסגנות בתקופתו של ביילסקי, מספר למיינט רעננה על שינוי הרוחות בסיעה ומדגיש מה הוא חושב על פתיחת חנויות בשבת.
לצד הסגנות, קיבל אייזיקסון לטיפולו את אגף מינהל קהילה. "אני הולך להיות מאוד נוכח בכל דבר שאעשה. בזמן שלא היה סגן רשמי בתפקיד, פספסנו כמה דברים".
מה חשוב לך להשיג בכהונה הקצרה עד הבחירות?
"לא נסכים לפתוח עוד חנויות בשבת", מדגיש אייזיקסון בעקבות סערת חוק המרכולים. "נושא הסטטוס קוו הוא נושא שמאוד חשוב לנו, והוא עיקר עיסוקנו בימים אלו. תושבים רבים פנו אלינו - גם שאינם שומרי שבת, וביקשו שלא יפתחו עוד חנויות ביום השבת. חשוב לנו גם מאוד לשמור על הקשר בין דתיים וחילונים. אני מקווה שנצליח ליצור גשר בין הקשת הזאת, כי זה מה שנהדר בעיר שלנו".
בישיבת המועצה בה נבחר ראש העיר הנוכחי איתן גינזבורג, אייזיקסון לא נכח עקב נסיעה לחו"ל, אבל תמך בבחירה בו.
החיבור בין הסיעה הדתית לאיתן גינזבורג לא בהכרח טבעי.
"היה לנו ראש עיר מכובד ומוביל, ואיתן צעיר ומבריק מאוד, יש לו את הרעיונות והשאיפות הנכונות לגבי עתיד רעננה".
כזכור, הרשימה הדתית המאוחדת, שהוקמה בשיתוף שתי הסיעות הדתיות הבולטות בעיר – "הבית היהודי" ורשימת "מאמינים ברעננה", אותה ייצג אייזיקסון בשיתוף עם חבר המועצה אלי אלוש. איחוד הסיעות כבר נחל תבוסה לפני מספר חודשים בעקבות סכסוך שכמעט הוביל לפיצול הרשימה. "אנחנו עובדים ביחד כרגע", אומר אייזיקסון ומציג חזית מאוחדת. "סידרנו את כל הבעיות שהיו לנו".
נוסף למינויו של אייזיקסון, במהלך הישיבה אושר גם מינויו של גזבר העיר החדש, יוסי מזרחי, וכן אושרה ההחלטה לתעד בלייב מעתה והלאה את ישיבות המועצה הבאות. זאת כדי להגביר את שקיפות המועצה למול התושבים. "אנחנו מאוד מאמינים בשקיפות", אומר אייזיקסון. "החלטות הנעשות בישיבות המועצה הן החלטות חשובות שהציבור צריך להיות מודע להן".