2 צפייה בגלריה
איתן גינזבורג | צילום: יח"צ
איתן גינזבורג | צילום: יח"צ
איתן גינזבורג | צילום: יח"צ
איתן גינזבורג שואל, חיים ברוידא עונה
גינזבורג: האם אתה, שמעולם לא החזקת בתפקיד ניהולי בכיר, בתפקיד ציבורי בכיר או באחריות המתקרבת לכך, תוכל להיות אחראי באופן אישי לתקציב של יותר ממיליארד שקל ולכאלף עובדי עירייה? התוכנית שהצגת, במקרה הטוב אינה בת יישום, ובמקרה הגרוע תמוטט את תקציב העירייה, דבר שיחייב העלאת ארנונה ומיסים באופן קיצוני. כיצד תתמודד עם זה?
ברוידא: "תוכנית העבודה שלי היא תוצאה של סדרה ארוכה של דיונים, מחקרים וגיבוש מענה כולל שיוציא את רעננה מהדשדוש שלה ויוביל אותה למצוינות. מדובר בתוכנית מקיפה, מקצועית, שקולה ואחראית. לצדי אנשים מצוינים וראויים, דוגמת ניר קריסטל ועופר בן דור. הנבחרת שלי מבשרת שינוי, ומבטאת את הרצון האמיתי של הבוחר שביקש שינוי ולא חיקוי של השלטון הישן".
גינזבורג: לאורך כל הקדנציה טענת כי אתה בעד שקיפות. מדוע פירסמת חומר תעמולה רק בקרב הציבור הדתי, ובו הבטחה להקים יחידת חינוך דתי נפרדת בעירייה, דבר שלא בא לידי ביטוי במצע שפורסם לכלל התושבים באתר שלך?
ברוידא: "מטרתה של הקמת יחידת חינוך דתי היא להעניק לאלפי תלמידי החינוך הדתי רמת חינוך ראויה, הן בהיבט הפדגוגי, הן בהיבט התשתיתי. נושא זה, כמו כל יתר הנושאים, מופיע כבר שבועות ארוכים בתוכנית העבודה שלי, באתר האינטרנט שלי".
גינזבורג: מדוע נעדרת במהלך הקדנציה מ-50 אחוז מהישיבות שבהן דנו בנושא הארנונה, ומכל ישיבות ועדת הכספים?
ברוידא: "אני גאה בהיותי אחד מחברי המועצה הפעילים ביותר, תוך עשייה ציבורית ענפה וחשובה — ובהתנדבות. במסגרת חברותי בוועדת הכספים, דרשתי שקיפות מלאה של כלל התקציבים העירוניים ושל אופן מימושם. העירייה סירבה לאפשר לחברי מועצת העיר, ובפועל לכל תושב, לבחון בשקיפות מלאה את נתוני התקציב ומהלכים של העברת כספים שהיא מבצעת. משנמנעה ממני קבלת תמונת המצב הכספית האמיתית של העירייה, החלטתי שלא להיות נוכח בדיוני הוועדה ולשמש בה כחותמת גומי".
גינזבורג: ב-30 השנים האחרונות אתה מבקר את העירייה ואת העומדים בראשה. לאורך השנים כיהנת כחבר מועצה וכל מה שעשית הוא לשבת ולבקר את העשייה, בלי ניצול או שימוש במנדט שניתן לך, כדי לשפר או לשנות.
ברוידא: "ביצעתי את תפקידי כשומר הסף של תושבי רעננה באופן המיטבי. כמי שפעל מספסלי האופוזיציה, 'ביד קשורה' אל מול שלטון של שנים רבות, שמרתי על הקופה הציבורית במקרים רבים, מנעתי הוצאה לפועל של תוכנית שיש בה ליקויים, חשפתי תוכניות שהוסתרו מהציבור והיו עלולות לגרום לפגיעה אנושה באיכות החיים, נלחמתי ליצירת שקיפות, נאבקתי והגעתי להישגים בעשרות מקרים ובסופו של דבר מי שהרוויח היו תושבי רעננה".
● גינזבורג: בזמן שאני הובלתי בנייה של מאות דירות "מחיר למשתכן", את השכונה הראשונה בישראל לשכירות ארוכת טווח, ובניית מאות דירות קטנות בעיר, תוך כדי משבר דיור ארצי, מה אתה עשית למען הזוגות הצעירים?
ברוידא: "רעננה נכשלה כישלון חרוץ במתן פתרונות דיור הולמים לצעירים, ולראיה, מאות רבות של צעירים נוטשים את העיר מדי שנה. מן הראוי שמי שהיה אחראי לתחום יישא באחריות. תוצאות הבחירות, שעל-פיהן, יותר מ-70 אחוז מתושבי העיר רוצים שינוי, הן הבעת אי אמון בשלטון הישן, שהביא את רעננה למצב העגום הזה. כראש עירייה אפעל לעצור את הסחף החוצה, תוך יצירת שורה של פתרונות לטווח הזמן הקצר ככל שניתן".
2 צפייה בגלריה
חיים ברוידא | צילום: פרטי
חיים ברוידא | צילום: פרטי
חיים ברוידא | צילום: פרטי
חיים ברוידא שואל, איתן גינזבורג עונה
ברוידא: מדוע, לאורך כל מערכת הבחירות, אינך מציג אג'נדה ברורה ותוכנית עבודה?
גינזבורג: "אתה מציג מצג שווא לתושבים. בחודשים האחרונים הצגתי לתושבים את התוכנית המקיפה והיא אף נשלחה לכל תושבי העיר, ישירות לבתיהם, בחוברת מפורטת. מדובר בתוכנית אופרטיבית המתבססת על צורכי הציבור, שאותם למדתי מקרוב ב-15 השנים שבהן אני מכהן כחבר מועצה, כסגן ראש העירייה ובחצי השנה האחרונה כראש העירייה. התוכנית כוללת: התייחסות לצורך להתאים את מערכת החינוך לאתגרי העתיד, טיפול בילדי הגיל הרך במסגרת עירונית, תוכניות לפיתוח העיר ככלי לצמיחתה וליצירת תמהיל של דירות קטנות לזוגות צעירים בשכונות החדשות שייבנו. התוכנית מתייחסת לשיפור חזות העיר, לשדרוג רחוב אחוזה, לחידוש התשתיות, לבני הגיל השלישי ולתנועות הנוער. יש בה אמירה ברורה, הנוגעת לחשיבות שאני רואה בתרבות הפנאי, בספורט ובחיי הקהילה הרעננית, ולשיפור איכות השירות לתושבים. להבטיח הבטחות כל אחד יכול, אבל הציבור ברעננה יודע להבחין בין הבטחות בלי כיסוי לבין תוכנית עבודת אמיתית".
ברוידא: אתה נמצא בשלטון 15 שנה, לרבות בתפקידים בכירים, ורעננה דורכת במקום. עומסי תנועה, מצוקות חניה קשות, ירידה ברמת החינוך. אינך סבור שנכשלת?
גינזבורג: "אתה ואני נבחרנו לראשונה למועצת העיר באותו היום — לפני 15 שנים. אני בחרתי להיות בצד העשייה ואתה בצד הביקורת, לשם ביקורת. רעננה היא עיר שטוב לחיות בה, עם איכות חיים גבוהה. רעננה זכתה השנה בפרס החינוך הארצי, היא שיאנית ההשקעה בתלמידים, חברת 'מעלות' דירגה את איתנותה הפיננסית בדירוג הגבוה ביותר, הוקמו בה שכונות חדשות, היא מגדלת ספורטאים אולימפיים, נפתחו שתי תחנות רכבת, כביש עוקף וכניסות חדשות לעיר, מתקיימות בה מדי יום פעילויות ספורט ותרבות, ועוד ועוד. כל אלה קרו בזכות הנהגה אחראית ורצינית, והודות לעובדי העירייה המסורים שקמים בכל יום לעשייה. אין ספק שצריך להוביל את רעננה קדימה, ולהתאים אותה למאה ה-21, ועם שותפיי לקואליציה במועצת העיר ועם עובדי העירייה המסורים — נעשה זאת".
ברוידא: ניסית, באמצעות קמפיין אנונימי, ליצור מצג שקרי שעל-פיו אני תומך לכאורה בציבור דתי וחרדי על חשבון הציבור החילוני. להראות כאילו אני פוגע בחילונים, דבר שלא היה ולא נברא. ולבסוף פירסמת סרטון משלך שאתה ראש עירייה של כולם. לא הרחקת לכת?
גינזבורג: "קמפיין הבחירות שלי עסק במה שאנחנו נעשה לאחר הבחירות, בניסיון ובכישורים שאני מביא עמי, והתמקד בפיתוחה ובקידומה של רעננה בחמש השנים הבאות. גם כאשר התנהל נגדי קמפיין הומופובי, המשכנו לנהל קמפיין נקי, כי אני מאמין, שכאשר יש לך מה להציג על עצמך אתה לא נזקק לדבר על אנשים אחרים".
ברוידא: תוצאות הבחירות משקפות מצב שעל-פיו יותר מ-70 אחוז מהציבור מאס בשלטון הישן ואין בו אמון עוד.
גינזבורג: "לפני 30 שנה הייתי בן 11. 'השלטון הישן' כבר אינו קיים עוד. בילסקי פנה לתפקיד בממשלה, ועוזי כהן עליו השלום, שבו נלחמת רבות, הלך לעולמו. חבל שאתה תקוע במאבקים פרסונליים שהתחלת עוד בשנת 1989. אני מאמין שהציבור ברעננה יבחר בדור החדש ובשינוי הנכון שהעיר זקוקה לו, ויאפשר לי, עם שותפיי יחד, להוביל את רעננה קדימה בחמש השנים הבאות".
ברוידא: מאות צעירים נוטשים את העיר בגלל בעיית הדיור, תחום שהיה באחריותך. מדוע לא השכלת להעניק פתרונות עד כה?
גינזבורג: "על פי נתוני משרד הפנים, ברעננה יש הגירה חיובית, ורובם צעירים. רק השנה הוספנו שבעה גני ילדים, נוספו למערכת החינוך כ-1,000 ילדים יותר משנה שעברה. חל גידול ניכר באוכלוסייה הצעירה בעיר. עם זאת, משבר הדיור אינו נחלתה של העיר ומדובר במגמה ארצית שצריכה להיפתר. יש לנו פתרונות ישימים ברמה העירונית. בקדנציה האחרונה שווקו בהובלתי יותר מ-300 דירות במסגרת 'מחיר למשתכן', נבנתה שכונה לשכירות ארוכת טווח ונוספו דירות חדשות. העירייה בראשותי תקים עוד פרויקטים כאלה ותפעל לבנייה של דירות לצעירים ב'מחיר למשתכן', ותדאג לתמהיל נכון של דירות קטנות בבנייה חדשה".