5 צפייה בגלריה
פתקים בקלפי רעננה | צילום: חן זמיר
פתקים בקלפי רעננה | צילום: חן זמיר
פתקים בקלפי רעננה | צילום: חן זמיר
22:00 אחוזי ההצבעה ברעננה הסתיימו במעט מעל 41% - שלושה אחוזים יותר מהממוצע הארצי.
20:11 בשעות האחרונות שלפני סגירת הקלפיות נרשמה עלייה משמעותית באחוזי ההצבעה. נכון לשעה זו למעלה מ-30% מבעלי זכות הבחירה כבר מימשו את הצבעתם (20,602 הצבעות). מדובר ב-2.5% יותר מהממוצע הארצי.
20:00 חילופי האשמות בין המועמדים לראשות העיר: חיים ברוידא טען בשעות האחרונות כי יריבו הפוליטי שכר שחקנים מחופשים לדתיים, על מנת שאלו יצהירו כי הם מצביעים בעד ברוידא. זאת על מנת ליצור לכאורה הרתעה מצד המצביעים החילונים. "אני קורא לך לחדול בטרם אגש שוב למשטרת ישראל להתלונן על זיוף, הטרדה והונאה", כתב ברוידא ברשת הפייסבוק.
גינזבורג מצדו טען כי ברוידא הפיץ נגדו שקרים בימים האחרונים. "הודעות שקריות בשם אילן כהן, הודעות מטנפות על מנהל הקמפיין, וזאת מבלי להזכיר את הקמפיין ההומופובי", טען גינזבורג. "אנו מקווים שברוידא יתנצל על התנהלותו ועל התנהלות תומכיו ביום הבחירות הזה״
18:30 13,072 רעננים מימשו את זכות ההצבעה. מדובר בכמעט 20 אחוזים מכלל בעלי זכות הבחירה - כשני אחוזים מעל הממוצע הארצי.
17:20 16.4% הצבעה נרשמו עד כה ברעננה, שהם 11,088 מצביעים מתוך 67,474 בעלי זכות ההצבעה בעיר. מדובר בכאחוז יותר מהממוצע הארצי.
15:08 ממטה הבחירות המרכזי בעירייה עולה כי אחוזי ההצבעה בעיר עומדים על כ-10%. זאת בהשוואה ל-8.19% הצבעה ארציים (בערים וביישובים שבהם מתקיים סיבוב שני).
5 צפייה בגלריה
גינזבורג מאחורי הפרגוד בקלפי | צילום: יח"צ
גינזבורג מאחורי הפרגוד בקלפי | צילום: יח"צ
גינזבורג מאחורי הפרגוד בקלפי | צילום: יח"צ
14:11 המועמד לראשות העיר, איתן גינזבורג, הצביע בחטיבת השרון בה למד. גינזבורג הגיע לקלפי מלווה בתומכיו, ומשם המשיך לסיור בעיר. גינזבורג: "זהו יום מרגש וחשוב לרעננה. היום נקבע את האופי של העיר ואת הנבחרת שתוביל אותה. אני סומך על תושבי רעננה וקורא לכולם - אל תתנו לאף אחד אחר לקבוע לכם איך תראה רעננה. צאו להצביע!".
5 צפייה בגלריה
חיים ודוריס בקלפי | צילום: יח"צ
חיים ודוריס בקלפי | צילום: יח"צ
חיים ודוריס בקלפי | צילום: יח"צ
14:05 צפו: המועמד לראשות העיר, חיים ברוידא, הגיע להצביע יחד עם אישתו דוריס.
13:00 הקלפיות נפתחו, ההצבעה לרשויות המקומיות החלה: חודשים של קמפיינים ומיליוני שקלים מתנקזים ליום המכריע. ברעננה 67,211 בעלי זכות הצבעה, שרובם צפויים להגיע ל-104 קלפיות הפזורות ברחבי העיר.
5 צפייה בגלריה
גינזבורג וברוידא | צילום: דוברות העירייה, יח"צ
גינזבורג וברוידא | צילום: דוברות העירייה, יח"צ
גינזבורג וברוידא | צילום: דוברות העירייה, יח"צ
מערכת הבחירות של שנת 2018, ללא קשר לתוצאותיה, תיזכר כאחת המערכות הייצריות של העיר בעשורים האחרונים. החל מפרישתו של זאב בילסקי מראשות העיר לפני תום הקדנציה, אשר סימנה את פתיחתה המוקדמת של מערכת הבחירות ועד הרגע האחרון, כללו הקמפיינים האשמות הדדיות כאשר כמעט כל האמצעים כשרים. לטענות המסורתיות על תלישת שלטים והכפשות, הצטרפו תלונות במשטרה, פריצות לחשבונות פייסבוק, הודעות פיקטיביות ולא מעט "מכות מתחת לחגורה”.
קיראו גם: ברוידא וגינזבורג עונים על השאלות הקשות של הצד השני
הסיבוב הראשון, אשר התקיים בדיוק לפני שבועיים (30.10) הסתיים כאשר ברוידא עם 33.4% מהקולות וגינזבורג עם 27.9%. ספירת הקולות לסיעות הסתיימה עם לא מעט הפתעות, בהן מרצ שצברה ארבעה מנדטים והפכה לסיעה החזקה במועצה, והעובדה כי איתן גליק ורחלי בן ארי סקעת, אשר התמודדו לראשות העיר בשלבים שונים, כלל לא נכנסו למועצת העיר.
אם גינזבורג ייבחר, צפויה הקואליציה שלו לכלול את: סיעת מרצ רעננה חופשית בראשות רונית וינטרוב, סיעת רעננה מכל הלב בראשות יקי ודמני וסיעת הליכוד בראשות אילן כהן.
ברוידא מצדו, אם ייבחר, יציג קואליציה שכוללת את ניר קריסטל, אשר הגיע למקום השלישי בסיבוב הראשון. על אף שלא נבחרו למועצה, הביעו גם איתן גליק ורחלי את ארי סקעת את תמיכתם בברוידא.
5 צפייה בגלריה
משניים ייצא אחד. קלפי. זאב דיקמן
משניים ייצא אחד. קלפי. זאב דיקמן
משניים ייצא אחד. קלפי. זאב דיקמן
מתי ואיפה מצביעים?
הקלפיות צפויות להיפתח להצבעה בשעה13:00 וייסגרו בשעה 22:00.מערך הלימודים ביום הבחירות יתקיים על פי המתווה הבא: בתיכונים ובחטיבות הלימודים יסתיימו בשעה12:40 ולעומת זאת בבתי הספר היסודיים, בצהרוניות ובתי התלמיד ובגני הילדים, הלימודים יתקיימו כסדרם במתכונת רגילה. בכל בתי הספר בהם מוצבות הקלפיות נערכו עם פתרונות אבטחה, חציצה והפרדה מטעם עיריית רעננה.
הבחירות החוזרות יתקיימו באותם מיקומים כפי שנקבעו בסיבוב הבחירות הראשון, מלבד מספר שינויים בודדים בבית הספר אריאל ובחטיבת יונתן, על מנת לוודא הפרדה מוחלטת בין בעלי התפקידים והמצביעים לבין התלמידים.
בחטיבת יונתן הוזזה הקלפי מחדר 219 לחדר 304.בבית הספר אריאל הוזזה הקלפי מחדר 002 לחדר018. כמו כן, הקלפי ברחוב יעקב אורלנד בנווה זמר בוטלה והועתקה לאשכול הגנים ברחוב משה וילנסקי. במבנה זה תפעלנה שתי קלפיות, האחת במבואה והשנייה בגן כינור. שאר הקלפיות בכל מתקני העירייה יפעלו באופן זהה ובאותם מיקומים כפי שפעלו בבחירות הראשונות ב-30.10.