רוצים ליהנות מהטבע, להסתובב בין כלניות, לשמוע סיפורים על היער ולהכיר צמחים שנראים במיטבם בחודש הכי ירוק בשנה?
ארגון "אשכולות" מזמין אתכם לסיורים וטיולים בין פריחות מדהימות, נחלים זורמים ותצפיות על עמקים מוריקים. הסיורים יתקיימו בימי שישי, 3.2 ו-10.2, בשיתוף האגף לתרבות יהודית ואגף של"ח.
בכולם יינתן דגש על קיימות ושמירת טבע - וכולם ללא תשלום.
8 צפייה בגלריה
נחל פארעם
נחל פארעם
נחל פארעם
(צילום: מרכז סיור ולימוד אורות הגליל)
נחל פארעם: פריחה ושקדיות
הטיול יעבור בנחל פארעם - שביל חדש בנחל עתיק. לצד זרימת המים של הנחל למרגלות שרידי כפר פא'רם יש תצפיות אל עמק החולה. המסלול כולל צפייה בשקדיות הפורחות ושיחה על הקשר שלנו לטבע והיוולדות של שביל קהילתי-ישראלי חדש.
יום שישי, 3 בפברואר 2023. הדרכה: מרכז סיור ולימוד אורות הגליל של ארגון אשכולות.

8 צפייה בגלריה
בורות ובארות בשפלה הירוקה
בורות ובארות בשפלה הירוקה
בורות ובארות בשפלה הירוקה
(צילום: אלישבע פדרמן, מדרשת חברון)

נחל חרוד: איך משקמים נחלים?
במהלך הטיול, יעברו המשתתפים בנחל חרוד הזורם בסמוך לבית שאן, מסלול מונגש ונוח שמתחיל בפארק בית שאן ונגמר בקניון הבזלת. לאורך המסלול אפשר יהיה לצפות במי הנחל הזורמים ולשמוע הסבר על שיקום הנחלים. בהמשך יעבור הטיול בין שרידים מהתקופות השונות, תחנת קמח, גשר קטוע ועוד. נהנה מהעמק שהופך ירוק בעקבות הגשמים, מהצמחייה הצומחת לצידי הנחל, ובסיום נגיע לזרימת נחל חרוד במפל הבזלת.
יום שישי, 3 בפברואר 2023. הדרכה: מרכז סיור ולימוד גלבוע מעיינות של ארגון אשכולות.

8 צפייה בגלריה
נחל חדרה
נחל חדרה
נחל חדרה
(צילום: מרכז סיור ולימוד בשבילנו )

נחל חדרה: סיפורו של אבשלום פיינברג
הסיור המודרך בפארק נחל חדרה יחל ב"גלעד אבשלום", שם יאזינו המשתתפים לסיפורו של אבשלום פיינברג, מחולל מחתרת ניל"י, שהתגורר בסמוך, במושבה חדרה. הסיור יעבור לאורך הנחל שבשנים האחרונות עובר שיקום וטיפוח, יכלול תצפית על החיים בנחל, הסברים על קיימות ושמירה על הטבע, איך מפיקים אנרגיה בארובות המתנשאות מעלינו ואיך נעזרים במי הנחל מבלי לפגוע בו.
בחורשת האקליפטוס ישמעו המטיילים על התיישבות וחלוציות והאם ואיך עזרו האקליפטוסים לייבוש הביצות, על תופעת הכרישים המגיעים לחוף הסמוך ועל חשיבותם האקולוגית.
יום שישי, 3 בפברואר 2023. הדרכה: בהדרכת מרכז סיור ולימוד "בשבילנו" של אשכולות.

8 צפייה בגלריה
עמק הצבאים
עמק הצבאים
הר גילון
( צילום: רותם תעסה)

עמק הצבאים בירושלים: צבאים ועופות מים
סיור בעמק הצבאים בו יש פריחת חורף מרהיבה - אתר הטבע העירוני הגדול בארץ ששוכן בלב ירושלים. המשתתפים יעסקו בטבע עירוני ובסוגיית שימור טבע מול בנייה.
במסתורי תצפית יתצפתו המשתתפים על עופות המים ועל הצבאים ויגיעו לביה"ס של הטבע - שם מתנהלת פעילות קהילתית הקשורה בחי ובצומח המקומי.
יום שישי, 3 בפברואר 2023. הדרכה: מרכז סיור ולימוד ראשית ירושלים של אשכולות.

8 צפייה בגלריה
עמק הצבאים
עמק הצבאים
עמק הצבאים
( צילום: ראשית ירושלים )

השפלה הירוקה: קרב דוד וגוליית
סיור בתל עזקה ובשביל הבורות והבארות שבשפלת יהודה. המשתתפים יצפו בפריחת החורף המשכרת ובבורות ובארות מים עתיקים ויתצפתו על עמק האלה, בו התרחש קרב דוד וגלית, מהמקום בו צפו בו הפלשתים.
כמו כן יעסוק הסיור בקיימות ושמירת טבע ובמהלכו יכירו המשתתפים חומרים מתכלים, חומרים מתמחזרים, וילמדו איך כל אחד בביתו ובטיוליו יכול לסייע בשמירה על הטבע, החי והצומח.
יום שישי, 3 בפברואר 2023. הדרכה: מדרשת חברון של ארגון אשכולות.

8 צפייה בגלריה
טבע עירוני בירושלים
טבע עירוני בירושלים
טבע עירוני בירושלים
(צילום: קובי הראתי עיר דוד)

יער פארעם: בובות מאיצטרובלים
יצירה משפחתית ביער פארעם תתקיים בשעות 10:00, 11:00, 12:00. במהלך הפעילות ייצאו המשתתפים לליקוט של נפלאות העצים והאדמה וילמדו להכין מוביילים ובובות מחומרים מהטבע, ביניהם בלוטים, עלים, ספלולים, איצטרובלים, ענפים, פרחים ועוד, הכל מהפתעות של אמא אדמה.
יום שישי, 3 בפברואר 2023. הדרכה: מרכז רוח צפת

הר גילון: סחלבים ונוריות
הסיור יתקיים בשביל סובב הר גילון. המשתתפים יכירו חבל ארץ לא מתויר באזור מועצה אזורית משגב, יצעדו בשביל המקיף את הר גילון ואת היישובים גילון וצורית. במהלך הסיור ילמדו על פרחים מיוחדים הפורחים בתקופה יפה זו של השנה כמו מיני הסחלבים, הציפורנית, הנוריות ועוד .
יום שישי, 10 בפברואר 2023. הדרכה: מרכז סיור ולימוד מורשת הגליל העליון של ארגון אשכולות.

8 צפייה בגלריה
יער אלוני אבא
יער אלוני אבא
יער אלוני אבא
( צילום: אלעד שולמן)

יער אלוני אבא: פריחת הכלניות
הסיור יתקיים ביער אלוני אבא, שהוא שריד לאחד מיערות אלוני התבור הרבים שהיו בארץ ישראל. היער השתמר ובינות לעצים פורחים בחורף שלל פרחים, ובמיוחד פריחה מרהיבה של כלניות. המשתתפים ייצאו לסיור מעגלי בתוך היער וישמעו על ייחודו של יער אלוני התבור, על שמירת הטבע באזור, על סימון השביל בתוך היער ועוד.
יום שישי, 10 בפברואר 2023. הדרכה: מרכז סיור ולימוד גליל של ארגון אשכולות.
קדומים: שיעור בארכיאולוגיה
הסיור ייערך ויעבור בשביל חדש ביישוב קדומים. המשתתפים יראו ויחוו פריחת חורף, אתרי ארכיאולוגיה וישמעו סיפורים על ההתיישבות באזור. הסיור יגיע לבריכות ולפארק צנירים ובמהלכו יצפו בפרחי החורש הים תיכוני הפורחים בעונה זו וידברו על הקשר שלנו לטבע.
יום שישי, 10 בפברואר 2023. הדרכה: מרכז סיור ולימוד שומרון של ארגון אשכולות.
יער בן שמן: ללמוד מהפרחים
במהלך הסיור יצפו המשתתפים בפריחת היער, יעלו לתל חדיד, יתצפתו על מישור החוף ויכירו פרחים שונים ומגוונים. המטיילים ישמעו את סיפור עברו של של היער, חשיבותו במרכז הארץ וחשיבות שימורו, יצפו בפרחי הבר וידברו על הקשר שלנו לטבע ומה אנו יכולים ללמוד ממנו על חיינו.
יום שישי, 10 בפברואר 2023. הדרכה: מרכז סיור ולימוד בשבילוד של ארגון אשכולות.
גבעת התנ"ך: פריחה ירושלמית
המטיילים יבקרו בגבעת התנ"ך שם יצפו בפריחה הירושלמית בפינת טבע עירוני ייחודית. לאחר מכן יירדו לחווה החקלאית בגיא בן הינום ויראו את העורף החקלאי של ירושלים הקדומה.
במהלך הסיור יצפו המשתתפים בפרחי הכלנית הפורחים בעונה זו ויעסקו בקשר שלנו לטבע במציאות עירונית בעבר ובהווה.
יום שישי, 10 בפברואר 2023. הדרכה: מרכז סיור ולימוד עיר דוד.

8 צפייה בגלריה
פריחת כלניות
פריחת כלניות
פריחת כלניות
(צילום: הרצל יוסף)

הנגב המערבי: דרום אדום
בסיור בשמורת בארי שבנגב המערבי תוכלו לראות ולחוות את האזור פורח באדום ואת החקלאות בכחול לבן. המשתתפים ישמעו את סיפור ראשית המפעל הציוני בנגב ואיך הוא פורח בימינו, יגיעו לבארי הישנה, מכרות הנחושת, יצפו בכלניות, בעיריות ובדבורניות הפורחים בעונה זו וידברו על הקשר שלנו לטבע ולארץ.
יום שישי, 10 בפברואר 2023. הדרכה: מרכז סיור ולימוד בית מוריה של ארגון אשכולות.

קראו גם:

הסיורים והטיולים יתקיימו בין השעות 10:00-12:30. ההשתתפות מותנית ברישום מראש
ארגון "אשכולות" מהווה ארגון גג חינוכי מוביל לכ-35 מרכזים חינוכיים ברחבי הארץ, אשר מספק מערך הדרכות עם היקף פעילות נרחב למגוון אוכלוסיות וקהלים: בתי ספר, מכינות קדם צבאיות, משפחות, מבוגרים ועוד.