משמש. העץ בגינה ששתלתי לפני שנתיים החל להניב פרי, וזו הפתעה משמחת, ממש מתנה קטנה מהטבע. זה עץ מיוחד שהצלחתי להשיג ממשתלה באחד הכפרים הערביים. זן מיוחד, בלאדי, עם פרי בהיר וקטנטן השונה מהפרי המוכר ועם טעם עדין.
בשנים האחרונות כבר אפשר לראות את המשמשים הקטנטנים האלה בחנויות מיוחדות ובשווקים הערביים. אני אוהב מאוד את הסוג הזה, והוא, כמו גם המשמש המוכר, מגיעים לתקופה קצרצרה, עכשיו ולעוד שבועיים־שלושה ונגמר. כדאי לנצל כל רגע.
1 צפייה בגלריה
משמשיה. צילום: ריאן
משמשיה. צילום: ריאן
משמשיה. צילום: ריאן
השבוע בחרתי במשמשייה, שילוב של קציצות פריכות ונימוחות, עגולות כגודל המשמש, תבשיל בנוסח טורקי עם משמש טרי בתיבול של מעט הל, מעט קינמון ומעט פלפל אנגלי. כך מתקבל רוטב שפשוט מחבק את הקציצות ועושה את החיבור המושלם. זהו תבשיל שנותן לימים חמים ומתישים רגעים של חג.
משמשייה – קציצות בשר בבורגול ומשמשים
הקציצות 750 גרם בשר טחון (טרי) 3 בצלים יבשים, מגוררים וסחוטים 3 כפות בורגול מושרות בכוס מים רותחים 2 ביצים 2 כפות פירורי לחם כפית פלפל אנגלי טחון כפית פלפל שחור גרוס מלח מעט שמן לטיגון
אופן ההכנה: מערבבים את כל החומרים יחד עד לקבלת עיסה אחידה. מניחים בצד לכחצי שעה.
יוצרים קציצות עגולות בגודל המשמש ומטגנים במחבת גדולה עם שמן בגובה של כחצי ס"מ. מטגנים תוך כדי נענוע וגלגול הקציצות מכל הצדדים עד שהן משנות את צבען. מעבירים לצלחת עם נייר סופג ומניחים בצד.
חשוב לטגן את הקציצות קלות כדי שישמרו על העסיסיות.
רוטב המשמשים כחצי קילו משמשים – שטופים ומגולענים 3 בצלים יבשים, חצויים ופרוסים דק 4 תרמילי הל שלמים כפית פלפל שחור גרוס חצי כפית פלפל אנגלי חצי כפית קינמון חצי כפית כורכום 2 כוסות מים רותחים
אופן ההכנה: בסיר שטוח מטגנים את הבצל בשמן עד זהוב.
מוסיפים את התבלינים ומערבבים. לאחר כשתי דקות מוסיפים את חצאי המשמשים המגולענים ומטגנים תוך כדי נענוע עדין של הסיר.
מוסיפים את המים הרותחים ומבשלים על סף רתיחה עדינה כ־10 דקות. מסדרים את כדורי הבשר יפה ובעדינות בין המשמשים, מכסים ומבשלים יחד כרבע שעה. מגישים לצד אורז לבן.