נשארו לכם פירות מהחג? צריכים להכין עוגה מהירה, קלה להכנה ומיוחדת? אז קבלו את אחת העוגות היפות, שכולם יחשבו שקניתם אותה בקונדיטוריה הכי שווה. יש בה קלתית פריכה נפלאה, קרם שהוא תענוג ופירות יפיפיים.
פאי פירות משגע
מה צריך?
לקלתית: 100 גרם סוכר 200 גרם חמאה 1 ביצה 300 גרם קמח
לקרם הפטיסייר: 450 סמ”ק חלב 100 גרם סוכר 2 כפות תמצית וניל איכותית/מקל וניל קורט מלח 50 סמ”ק מים 60 גרם קורנפלור 4 חלמונים 50 גרם חמאה
לקרם: 1 שמנת מתוקה 3 כפות סוכר
לשכבת הפרי: פירות טריים לפי בחירה ג’לי בטעם משמש
1 צפייה בגלריה
פאי פירות משגע. צילום: אלונה זוהר
פאי פירות משגע. צילום: אלונה זוהר
פאי פירות משגע. צילום: אלונה זוהר
איך מכינים?
1. בקערת מיקסר עם וו גיטרה לשים את החמאה, סוכר וביצה. לעבד עד שלא יהיו גושים של חמאה. להוסיף את הקמח ולעבד רק עד שהכל יתאחד.
2. לרדד את הבצק על משטח מקומח לגודל תבנית אפיה של פאי עגולה/מלבנית. לרפד גם את השוליים. לשים על הפאי נייר כסף ולשפוך קטניות עד לגובה התבנית (חומוס, שעועית). לאפות בתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות למשך 25 דקות. להוריד את נייר הכסף ולאפות עוד 10 דקות או עד שהקלתית תזהיב. לקרר היטב
להכנת קרם הפטיסייר: להרתיח בסיר את החלב, סוכר, וניל ומלח עד שיבעבע קלות. לערבב עם מטרפה שהתחתית לא תישרף. בינתיים בקערה נפרדת לערבב את המים, הקורנפלור והחלמונים היטב. לשפוך לתוך החלב הרותח בקילוח דק לאט לאט את הבלילה של הקורנפלור, כל הזמן על ידי בחישה (חובה!). אחרי שסיימנו לראות שהחלב מבעבע טיפה ולהוריד מהגז. להעביר לקערת מיקסר עם וו הקצפה, להוסיף את החמאה ולתת להם להיות במיקסר בפעולה איטית עד שהקרם יתקרר. לקרר את הקרם היטב!!!
אני אוהבת לערבב את הפטיסייר עם שמנת מתוקה כי הקרם פחות כבד לטעמי ולכן: להקציף שמנת מתוקה עם סוכר חצי הקצפה, להוסיף את הקרם פטיסייר פנימה ולהקציף יחד לקרם מוצק.
למלא את הקלתית בקרם בנדיבות.
לקשט מעל עם פירות טריים.
להכין ג’לי משמש לפי ההוראות שעל האריזה, לקרר מעט ובעזרת מברשת לזגג את הפירות.
אלונה זוהר, אמא ל-3, חיה, נושמת ויוצרת אוכל. בעלת סטודיו לעיצוב ומזה מספר שנים מתמקדת באהבתה הגדולה למטבח ולאוכל. למתכונים נוספים אתם מוזמנים לבקר כאן.