נכון למאי 2019 "קטע קפה" במרכז רובע א' הוא ללא ספק בית הקפה הכי מקסים באשדוד. קשה לבחור במה להתחיל כשבאים להחמיא לבעלי המקום, שבחרו את אחד המקומות הכי לא סקסיים באשדוד ופשוט הפכו אותו לכזה במין קסם לא מתאמץ.
3 צפייה בגלריה
"קטע קפה". קסם לא מתאמץ | צילום: אבי רוקח
"קטע קפה". קסם לא מתאמץ | צילום: אבי רוקח
"קטע קפה". קסם לא מתאמץ | צילום: אבי רוקח
ייתכן כמובן שהכל נובע מהפיקוס הבנגלי המופלא שנמצא כאן כבר שנים ומעולם לא קיבל יחס ראוי או את הכבוד שמגיע לו, ובצילו ובצל שורשי האוויר הניגרים ממנו שוכן בית הקפה הזה.
מדובר בעץ נדיר ביופיו שאפילו בודהא בעצמו (שככל הידוע לא היה באשדוד מעולם - ומכאן שלא ישב ב"קטע קפה") אמר עליו: "עץ שהוא יצירה נפלאה של הטבע המעניקה מחסה, מזון, חום והגנה לכל היצורים החיים. הוא מעניק צל אף לאלה האוחזים בגרזן כדי לכרות אותו".
בודהה כנראה ידע היטב מה הוא אומר, כי שישה ימים ושישה לילות ישב בצל העץ הזה, עד שבבוקר השביעי הגיע לנירוונה (או שמא סתם התעלף).
גם אנחנו הגענו לנירוונה בצילו של הפיקוס הבנגלי ברובע א'. אולי בגלל המקום, או הקפה הטוב, או התפריט, או אור המלצרית, או האוכל, או אפילו ההשפעה האנרגטית של האנשים המדהימים ברבגוניותם שחוצים את החצר הפנימית של מרכז רובע א'.
מן הסתם זה כנראה כל האמור לעיל, כי הייתי חייב לעקור את אשתי משם בכוח מסוים, לאחר שסירבה לעזוב כעבור פרק זמן ממושך באופן שנראה היה לי די והותר ביחס למה שאמורים לבלות בבית קפה. אפילו ב"קטע קפה".
קדימה אוכל
התפריט לא גדול, אבל ברור שמישהו חשב עליו היטב וברר את המנות בקפידה: סלטים, כריכים וגם כל מיני קטעים יצירתיים כמו ארטישוק בלבנה, גפן בלבנה, סביח בתסביך, פטריות או לא להיות (פטריות שמפניון ופורטבלו מוקפצות בחמאה, יין לבן, תימין, מוגש על פולנטה תירס פיקנטית, בצל ירוק ופרמזן) ופיצה קטע.
אני באתי מוכן עם מזומן לנסות את מנת הקרוק מסייה טובול: טוסט גבינת גאודה מלחם בריוש עם ביצת עין ורוטב הולנדייז, אבל לא שמתי לב שכתוב בצד שהוא מוגש רק בימי שישי.
התעשתתי מהר, כי יש תמיד פלאן בי, והזמנתי את "הסנדוויץ' של עינת": לחמנייה מתוקה, ביצת עין, גבינת גאודה ופרמזן, לצד צ'יפס ביתי, מלפפון, עגבנייה וקורנישונים (מלפפונים חמוצים זעירים).
זה היה טעים ונפלא: השילוב של הגבינות עם הביצה והלחם הטרי, הצ'יפס הביתי העשוי היטב שהוזלפו עליו טיפות טחינה אגב אורחא. זו היתה התפוצצות של טעמים, תענוג.
3 צפייה בגלריה
שילוב נפלא של פיקוס, גבינות, ביצה ולחם טרי | צילום: אבי רוקח
שילוב נפלא של פיקוס, גבינות, ביצה ולחם טרי | צילום: אבי רוקח
שילוב נפלא של פיקוס, גבינות, ביצה ולחם טרי | צילום: אבי רוקח
האישה, ששונאת שמכינים לה סנדוויצ'ים ומעדיפה שיפרסו לפניה את המרכיבים, הזמינה ארוחת בוקר עם חביתה ועשבי תיבול, גבינת שמנת, זיתי קלמטה, גבינה בולגרית, סלט חצילים, חמאה וריבת תות שדה, שהוגשו עם שלוש פרוסות לחם רוסטיק וסלט ירוק קטן וממזרי.
הבעיה היחידה שהיא ציינה היתה בלחם, שהוגש קלוי ולא רך וטרי כפי שהיא אוהבת (וגרוע מכך, כמו שאני בעוונותיי קיבלתי).
בדרך לנירוונה
אז היא אכלה לאט, מתמסרת לכל ביס בהנאה, מביטה בסקרנות מהולה בתמיהה בבחור המבוגר עם הכיפה, שהוציא את סל הכביסה שרכש בטמבורייה הסמוכה לבית הקפה ועתה אחז בו בידיו, מאמץ אותו לגופו, עיניו עצומות ושפתיו ממלמלות תפילה. בצל עץ הפיקוס הבנגלי לכל אחד יש הדרך שלו כנראה להגיע לנירוונה.
3 צפייה בגלריה
להתמסר בהנאה לכל ביס בארוחת הבוקר | צילום: אבי רוקח
להתמסר בהנאה לכל ביס בארוחת הבוקר | צילום: אבי רוקח
להתמסר בהנאה לכל ביס בארוחת הבוקר | צילום: אבי רוקח
ואגב נירוונה, העובדה שהשירותים של "קטע קפה" אינם בבית הקפה עצמו אלא בשירותים הציבוריים של המרכז המסחרי, גרמה לחשש גדול בתחילה אבל לאושר גדול בהמשך.
יושבת שם אישה לא צעירה שגובה שקל מכל מי שנכנס לאחד מחדרי השירותים הנקיים והמושקעים ביותר באשדוד.
באתי אמנם לביקור קצר, אבל גם מי שמתכוון לנצל את השקל שלו עד תומו לא ישתעמם כי עומדים לרשותו מדפי ספרים עמוסים. ברוסית. אבל עם תמונות בינלאומית.
כשחזרתי, הבחור עם סל הכביסה כבר עזב, אבל אור המלצרית הביאה מנת קרם ברולה כצ'ופר ללקוחות שבילו הכי הרבה זמן בבית הקפה באותו בוקר.
קרם ברולה בצילו של פיקוס בנגלי - אתם חייבים לנסות, זה אחלה קטע.
מראה מקום:
"קטע קפה", המסחר 49, מרכז רובע א', אשדוד (מתחת לפיקוס הבנגלי)
שעות פעילות: א'-ה' 8:00-19:00, ו' 8:00-16:00
טלפון: 054-6456333
פסקול: רוק קלאסי נהדר - סטילי דן, סטיבי וונדר, פול סיימון וחברים.
תג מחיר: ארוחת בוקר - 45 שקל, כריך עינת - 35 שקל, קפה - 11 שקל; סך הכל: 91 שקל