"אל תשכח שהגעת לדרום", אמר הבעלים של המוסד הקולינרי "מנהטן טוסט נקניק משובח", לאחר שביקש ממני למחוק את התמונות שבהן צילמתי את הטוסטייר שלו מכין את הטוסט שלי.
מה הכוונה?
"אנשים כאן בדרום שומרים יותר על הפרטיות שלהם. אני לא יודע מאיפה אתה, אבל מה היית אומר אם הייתי נכנס אליך הביתה ומצלם את הבנות שלך?".
2 צפייה בגלריה
"מנהטן טוסט". אולי זה העונש על שאני אוכל בשר כשאסור לפני תשעה באב | צילום: אשר קשר
"מנהטן טוסט". אולי זה העונש על שאני אוכל בשר כשאסור לפני תשעה באב | צילום: אשר קשר
"מנהטן טוסט". אולי זה העונש על שאני אוכל בשר כשאסור לפני תשעה באב | צילום: אשר קשר
"זה לא אותו דבר", ניסיתי להפוך את הוויכוח לאקדמי, למרות שאין עדיין אוניברסיטה בקרית גת, "אתה מקום ציבורי".
ראיתי שהוא חושב על זה ממש לעומק. ואכן, אחרי כמה דקות הוא מצא תשובה הולמת או כזו שיותר הולמת את המעמד: "תמחק את התמונות בבקשה".
הנה, מחקתי.
"ועכשיו גם מסל המחזור".
מחקתי.
"ועכשיו תאכל את הטוסט שלך כי הוא מתקרר".
ובליבה חומה
על מרבדי דשא מלאכותי מטופח בשדרות לכיש, מול קניון גת ובניין עיריית קרית גת, נמצאים מוסדות האוכל "מנהטן טוסט נקניק משובח" ו"לבריאות בר סלטים מפואר".
באופן עקרוני, ובלי שמות, בן אדם בעשור השישי לחייו אמור לבחור בשעת בוקר את האופציה הבריאה ואולי לפנק את עצמו באיזה טוסט גבינה צהובה או תפוח אדמה מוקרם לצד זה. אבל הילד שבו חשק בטוסט נקניק עם רטבים שהשתיקה יפה להם, במיוחד כאשר הוא מספר לרופא על התזונה שלו והסיבה לצמיג הפתאומי שהופיע לו לפתע באזור המותניים.
האמת, הוא הופתע לראות שהמקום פתוח בשבוע שלפני תשעה באב, תקופה שבעיר שומרת מסורת כמו קרית גת לא נוהגים לאכול בשר, והוא עוד יותר הופתע מהבחור החרדי שהכין לו את הטוסט.
יכול להיות שבערים עם חומה מתחילים את ההתנזרות מבשר יום אחד אחרי, הוא תהה לעצמו, מבלבל את תשעה באב עם שושן פורים, פסח ומועדים אחרים. רגע, בקרית גת יש חומה בכלל?
מבט חטוף גילה לו חומה קטנה ליד היכל אדית והוא נרגע, למרות שהוא לא הצליח לתארך אותה. אבל ברור כשמש בגבעון דום שאם קרית אונו נחשבת כעיר עם חומה אז בטוח שגם קרית גת, שנראית הרבה יותר עתיקה גם בעין בלתי מזוינת.
הגול נשאר במשפחה
את טוסט הנקניק ב"מנהטן" עושים בלחמנייה רגילה למדי וקטנה מדי לארוחת צהריים, אבל להזמין שניים נראה כהגזמה אפילו עבורו.
2 צפייה בגלריה
בדרום אוהבים פרטיות | צילום: אשר קשר
בדרום אוהבים פרטיות | צילום: אשר קשר
בדרום אוהבים פרטיות | צילום: אשר קשר
הוא ביקש מהטוסטייר להכין לו את הקלי כפי שנראה לו שמתאים ללקוח העומד מולו, זה הרי המקצוע שלו. הטוסטייר דווקא שמח לקראת האתגר ואמד את הלקוח שלו בעניין מקצועי.
הוא מרח צ'ימיצ'ורי, פסטו ורוטב שום-שמיר והניח על תערובת הרטבים כתף בקר מעושן, פסטרמה בדבש ואווז מבין ששת הסוגים שהיו מונחים שם בערימות.
למרות החום האיום ששרר בחוץ הטוסט לא הצליח לשמור על הלהט המקורי שלו עד שנמחקו התמונות של הטוסטייר החרדי והוא היה פושר למדי כשנאכל.
מה שלא ממש עזר להנאה מהאוכל היה ההתעקשות של הבעלים להיצמד ללקוח לאורך כל הארוחה ולהתעניין במשפחה הנחמדה שהתגלתה לעיניו באירועים מצולמים שונים מהחודשים האחרונים במהלך הניסיונות הפתטיים למחוק את התמונות של העובד שלו מהסלולרי.
"הבת שלך משחקת כדורגל במכבי קרית גת?".
לא. אנחנו לא מקרית גת והיא עכשיו בצבא.
"אז מה זו התמונה שראיתי של השחקניות?".
זה משהו אחר שקשור לעבודה.
"תאכל שלא יתקרר".
האמת, ירד לי כל התיאבון. חוץ מזה, לא משהו הטוסטים האלו. זו פעם ראשונה ואחרונה שאני מנסה את זה. אולי זה הצל של הבעלים שרכן מעליי לאורך כל הארוחה, אבל אני מאמין שזה לא רק זה. סתם לחמנייה, רטבים פשוטים, נקניקים לא מסעירים.
לצד הטוסט קיבלתי שתי פנכות מיונז, פסטו וקטשופ וכן פנכת חמוצים. סתם. אולי זה העונש שלי על שאני אוכל בשר כשאסור לפני תשעה באב.
תגיד, למה אתם פתוחים בכלל?
"האמת, יש רב מקרית גת שאוכל כאן קבוע והוא היה כאן אתמול", אמר הבעלים. "לדעתי היום זה עדיין בסדר".
הוא לא הזכיר את החומה ליד היכל אדית וגם אני לא. מעניין אם טוסט נקניק בכלל מוזכר במקרא.
מראה מקום:
"מנהטן טוסט נקניק משובח", שדרות לכיש 16, קרית גת
טלפון: 077-5436593
שעות פעילות: א'-ה' 11:00-2:00
פסקול: שקט כמו תשעה באב
תג מחיר: טוסט נקניק - 28 שקל, פחית קולה - שמונה שקלים; סך הכל: 36 שקל