תפתחו יומנים: ביום שלישי (6/4) יתקיים בין השעות 21:00-23:30 משדר התרמה ענק בערוץ 13 (רשת), עבור הקמת בית נוסף לעשרות שורדי שואה מטעם עמותת "יד עזר לחבר" המפעילה מזה כעשרים שנה בהצלחה רבה את מתחם "קריית החסד" בצפון המאכלס כ-80 שורדי שואה ומנעימה להם בנוחות ואהבה את שארית חייהם.
4 צפייה בגלריה
עשרות שורדי שואה שחיים בכבוד
עשרות שורדי שואה שחיים בכבוד
עשרות שורדי שואה שחיים בכבוד
(צילום: פרטי)
השנה, למרות הקורונה, החליטה עמותת ״יד עזר לחבר״ להקים בית נוסף שיוכל לאכלס עוד ניצולי השואה הזקוקים לקורת גג חמה למזון ולכל שירותי העמותה. על מנת להשלים משימה כה חשובה, החליטה העמותה להפיק ערב התרמה שישודר ב'פריים טיים' לטובת גיוס משאבים שיאפשרו את הגשמת חלומם של שורדי שואה כה רבים המצויים בחרפת רעב וללא קורת גג ראויה לשמה.

"בית חם"

עמותת ״יד עזר לחבר״, הוקמה לפני כעשרים שנה על מנת לתת מענה לאוכלוסיות מוחלשות. בשנת 2008 התברר כי ישנה אוכלוסייה רחבת היקף של ניצולי השואה בישראל, אוכלוסיה הנמצאת במצב כלכלי מחפיר, שלא לדבר על מצב נפשי עקב הטראומות שחוו בשואה במחנות הריכוז. עקב בצד אגודל הוקמה קריית חסד שלמה המשתרעת על פני שני רחובות (קסל ובן שמן) באזור הדר בחיפה, שהפכה להיות ״בית חם״ לשורדי השואה.
4 צפייה בגלריה
פעילות עניפה למען שורדי שואה
פעילות עניפה למען שורדי שואה
פעילות עניפה למען שורדי שואה
(צילום: פרטי)
העמותה שכרה עבור השורדים דירות ששופצו והפכו להיות בתים נעימים ונוחים המאובזרים בכל צורכיהם של אנשים מבוגרים ומונגשים בהתאם. הוקם חדר אוכל מפואר בו סועדים דיירי הבית, כ-80 במספר, שלוש ארוחות ביום, כשהם נהנים בנוסף, מפעילות חברתית עניפה: הרצאות, טיולים, ביקורים של קבוצות רבות המגיעות מחו"ל ועוד.

בר מצוות, מלכות יופי ומוזיאון

במסגרת המעטפת הכוללת שמעניקה העמותה לשורדי השואה, הם זוכים בנוסף לשירותים סוציאליים וכן סיוע מול הרשויות.
4 צפייה בגלריה
מאמצים את שורדי השואה
מאמצים את שורדי השואה
מאמצים את שורדי השואה
(צילום: פרטי)
ב״בית החם״ עורכים מידי שנה גם טקסי בר מצווה לניצולי השואה שלא זכו לחגוג בנעוריהם שעברו במחנות המוות את האירוע. העמותה מארגנת להם עלייה לתורה בכותל המערבי ולאחר מכן חוגגים להם יחד עם בני משפחתם. בנוסף, מידי שנה בשנה מפיקים בעמותה ערב מחווה לניצולות השואה, במטרה לתת לנשים הנפלאות הללו להרגיש נשים יפות וחזקות כמו כל שאר הנשים.
לפני כשלוש שנים הוקם במתחם העמותה גם ״מוזיאון השואה״ המתעד את כל הזוועות והטראומות שעברו דיירי הבית החם בתקופת השואה. במוזיאון ניתן למצוא תיעוד דוקומנטרי, סיפורים של ניצולים, תמונות ותעודות מתקופת השואה, אוספי אמנות שיצרו הניצולים או בני משפחתם ופריטים שונים שהצליחו להביא למדינת ישראל לאחר שעלו ארצה.
פעילות עמותת ״יד עזר לחבר״ חורגת מעבר להפעלת "הבית החם" והיא בנוסף דואגת לאלפי שורדי השואה המתגוררים בישראל. העמותה הקימה את ״יד רוזה״, מוקד טלפוני המסייע לאלפי ניצולי שואה, בה עשרות מתנדבי המוקד מתקשרים מידי כמה ימים לניצולים מאזור חיפה והצפון על מנת לבדוק מה הם צריכים: החל מקניות, הבאת מרשמים ותרופות מקופות החולים ועוד. למוקד גם ציוד ועזרים רפואיים המחולקים ללא עלות לכל נזקק, ומתנדבי המוקד מחלקים חבילות מזון וארוחות חמות לאנשים הזקוקים לכך.

"עם שאין לא עבר, אין לו עתיד"

כאמור, ביום שלישי, 6/4 ,יתקיים משדר התרמה ענק בערוץ 13 (רשת), שיחל בשעה 21:00 ויסתיים בשעה 23:30 ויכלול הופעות של מיטב אמני ישראל מן השורה הראשונה, מפגשים עם ניצולים מהבית החם ועוד. ערב זה נועד לגייס תרומות לטובת הקמת בית נוסף שיאכלס קבוצה נוספת של ניצולי שואה שיזכו גם הם לחיות בכבוד.
4 צפייה בגלריה
נותנים יד לשורדי השואה
נותנים יד לשורדי השואה
נותנים יד לשורדי השואה
(צילום: שאטרסטוק)
הערב יופק, בין היתר, בסיוע ועזרת חברת ״סלקום״ שהתגייסה ותרמה את המוקד הטלפוני, השגרירות הנוצרית בישראל המסייעת באופן קבוע לניצולי השואה, אשת העסקים ירדנה עובדיה המחוברת בכל ליבה ומאודה לדיירי ה״בית החם״ ותורמת להם מתנות נפלאות, חברת ״פייבוקס״ שדרך האפליקציה שלה המופנית לאתר העמותה ניתן לתרום בערב זה, ועד העובדים של בז״ן, שהתגייסו גם הם לטובת ערב זה, חברת סקורה - קרן ״סאם וסטלה סקורה״ - המוכנים תמיד לסייע לאוכלוסיית ניצולי השואה, מכבי חיפה - קבוצת הכדורגל החיפאית שאימצה את דיירי הבית החם לפני כחמש שנים, חברת ״BONSARD" שנתנה גם חסות לערב זה, רשת מלונות ״הרברט סמואל״, שתרמה גם היא רבות לערב זה ועוד.
"אנו קוראים לכולם לבוא ולהתגייס למען אוכלוסיית ניצולי השואה, ולאפשר לנו לסייע להם בשארית חייהם", אומרת תמי סינר מנהלת קשרי הקהילה של העמותה, "העמותה לקחה לה כמשימה חשובה ביותר לעשות כל מאמץ על מנת לטפל בניצולי השואה ולסייע להם לחיות בכבוד ובביטחון, בל נשכח ש'עם שאין לא עבר, אין לו עתיד'".

להשתתפות בהקמת בית חם לשורדי השואה - לחצו כאן.