יותר גברים, יותר צעירים, ורוב מכריע ל"משדרגים" מטיפולי בוטוקס - כבר מספר שנים מאז נכנס מכשיר המירה דריי לשימוש במרפאות האסתטיקה בישראל, ומניתוח הנתונים ניתן ללמוד הרבה על מיהם הפונים לטיפולים למניעת הזעת יתר.
למה אנחנו מזיעים?
הרבה לפני שהומצא המזגן ואפילו המאוורר, מי שאמון על קירור הגוף שלנו הוא מנגנון ההזעה. הוא מורכב ממיליוני בלוטות הזיעה שמפרישות נוזל המתאדה מעל פני העור ומצנן את הגוף. לבלוטות הזיעה יש עוד יכולת והיא להפריש ריח. מעניין לדעת כי בעוד ש-2% בלבד מבלוטות הזיעה נמצאות באזור בית השחי, הן כמעט ולא תורמות לקירור הגוף, אך מצד שני הן דווקא אלה שמפרישות את רוב הנוזל בעל הריח הלא נעים.

1 צפייה בגלריה
הישראלים שמפסיקים להזיע
הישראלים שמפסיקים להזיע
הישראלים שמפסיקים להזיע
(צילום: יח"צ)

אצל רוב האוכלוסייה יש איזון בין רמת ההזעה למזג האוויר שבחוץ ולסביבה בכלל. אך בעבור חלק אחר – מדובר בסיוט שלא מפסיק. אנשים הסובלים מהזעת יתר מזיעים ברוב השנה, אך סובלים בעיקר בקיץ הישראלי הקשה. הזעת יתר היא גם תסמין של מצבי דחק, סטרס וחרדה, ומאלה יש לנו בשפע לאחרונה לצערנו – החל מפרוץ הקורונה ועד לפרוץ המלחמה באוקטובר.
כך או כך הישראלים מזיעים יותר ומחפשים דרך להיפטר מהזעת היתר, מעיגולי הזיעה על הבגדים ומהריח הרע שמצטרף.
מפתרון זמני לקבוע
בשלוש השנים האחרונות נרשמה עלייה עקבית של כ-20% בפנייה לטיפולי מירה-דריי. הטכנולוגיה שמאחורי המכשיר היא פריצת דרך בתחום האסתטיקה: גלי מיקרו ממוקדים המחממים את בלוטות הזיעה לחום גבוה במיוחד תוך זמן קצר, ובכך מבטלים את פעילותן לצמיתות. נוחות הטיפול והיעדר צורך בהתערבות ניתוחית הופכים אותו לאטרקטיבי ביותר לקהל הרחב.
רוב הפונים לטיפול הם מטופלים שנהגו עד כה להגיע לטיפולי הזרקת בוטוקס, פתרון יעיל אך זמני, המחייב טיפול תחזוקה מדי 6 חודשים לערך.
יותר גברים, יותר צעירים, יותר אסתטיים.
אם תיכנסו למרפאת אסתטיקה כלשהי עם 100 איש, בממוצע תמצאו שם יחס של כ-80 מטופלות לעומת 20 מטופלים גברים בלבד. בעולם טיפולי המירה דריי המצב שונה בתכלית. בכללית אסתטיקה כשני שליש מהמטופלים במכשיר הם גברים לעומת 33% נשים בלבד.
בכל הנוגע לגיל הפונים לטיפול הרי שגם כאן ישנו שוני מסוים מעולם הניתוחים האסתטיים. רוב המטופלים במכשיר הם צעירים מגיל 18 ועד 45 בעוד שבטיפולים ובניתוחים אסתטיים מסורתיים כמו מתיחת פנים ממוצע הגיל גבוה בהרבה. נציין גם כי גם בקרב בני הנוער יש רבים הפונים לטיפול, אך בישראל הטיפול ניתן רק מגיל 18.
המזיעים המבקשים לשים סוף לתופעה עושים זאת לא רק "מסיבות רפואיות", אלא במספרים הולכים וגדלים מסיבות "אסתטיות" – הזיעה נתפסת על הבגדים ויוצרת עיגולי זיעה לא מחמיאים, וכן הריח החריף שהזיעה מייצרת אצל חלק מהאנשים מביאה אותם לפנות לטיפול ולשים קץ לתופעה במפגש טיפול בודד או כפול. הטכנולוגיה המתקדמת, יחד עם הבנה עמוקה של צורכי המטופלים, משנה לחלוטין את תפיסת הטיפול בהזעת יתר ומבטיחה קיץ חם, אך עם דאגה אחת פחות.
כתבה ד"ר יעל נעמן MD, מרפאת כללית אסתטיקה כפר סבא הירוקה
מוגש מטעם: כללית אסתטיקה
פורסם לראשונה: 13:43, 14.04.24