יחד עם זאת יש מי שמסוגל לצאת מחוץ לקופסה, ולחפש עבודה בצורה קצת יותר יצירתית; כזו שתגרום לו לבלוט מעל כל המתחרים במשרה בה הוא מעוניין. "בעולם של היום כבר לא מספיק רק לשלוח קורות חיים ולחכות לתשובה", אומרת דניאלה הירש, מומחית לייעוץ תעסוקתי וכלכלי. "כל מעסיק או מנהל משאבי אנוש מקבל לידיו מאות, אם לא אלפי קורות חיים ביום עבור מספר משרות בהן הוא מטפל במקביל. המועמדים שיבלטו הם אלה שיגיעו לראש הערימה ויצודו את תשומת הלב של המגייס וכך יקצרו לעצמם את הדרך." אז איך תצליחו לבלוט בים של מאות ואלפים? דניאלה הירש עם כמה עצות ואפשרויות יצירתיות.
1 צפייה בגלריה
דניאלה הירש
דניאלה הירש
דניאלה הירש
(צילום: pixabay )
לפרסם את עצמכם בשנת 2012 התפרסם בחור צעיר שחיפש עבודה בצורה יצירתית ביותר: הוא קנה שלט רחוב גדול שבו היה כתוב: "השקעתי את 500 הדולרים האחרונים שלי בשלט הזה. בבקשה תנו לי עבודה." בתחתית השלט הייתה כתובת האתר שלו, עם סרטון קצר שהסביר מה הרקע המקצועי שלו ומה הוא יודע לעשות. לא רק שזה היה מקורי מאוד, זה גם תפס תאוצה וקיבל אזכורים רבים ברחבי הרשת. אני לא ממליצה בהכרח לבזבז כסף על שילוט חוצות, אבל בהחלט אפשר להוציא כמה עשרות שקלים על מודעה פשוטה בפייסבוק או בגוגל, או אפילו על סרטון קצר ביוטיוב בחינם. בפייסבוק, לדוגמה, אפשר לטרגט את כל מי שיש לו עסק בתחום שבו אתם מעוניינים - ואז להציף להם מודעה אטרקטיבית. אפשרות נוספת וחינמית - הקימו בלוג מקצועי עם השם המלא שלכם, והתחילו לכתוב אודות התחום: דברים שעשיתם, דעתכם על התחום, פרויקטים שהייתם מעורבים בהם, הצלחות או כישלונות וכן הלאה. ברגע שיחפשו את שמכם במנועי החיפוש, הבלוג שלכם יעלה ויעיד על הרצינות הראויה בה אתם תופסים את עצמכם ואת המקצוע. פרסמו כל פוסט חדש ברשתות החברתיות שלכם, כדי שיקבל חשיפה ויצבור תנופה. אם אתם פועלים בתחום מקצועי חזותי כלשהו (עיצוב, טיפוח, אוכל וכן הלאה) אל תפספסו את ההזדמנות להעלות תמונות וסרטונים של התוצרים המקצועים שלכם. בקורות החיים שלכם ודאו שאתם מוסיפים קישורים לכל הנכסים שאתם מתפעלים: האתר / בלוג, פרופיל לינקדאין (אם אין לכם, כדאי שתקימו) וכן הלאה. טיפ חשוב - התמדה. כדי שהבלוג יעבוד צריך להתמיד. אי אפשר לצפות שתפרסמו רק מאמר אחד ויחטפו אתכם מייד. התמדה היא המפתח להצלחה.
לפתור בעיה קיימת נניח שאתם מנסים להתקבל לעבודה בתחום מסוים. אפשר להתחיל על ידי איסוף רשימת חברות אליהן אתם מעוניינים להתקבל, ולהכיר אותן יותר לעומק. חפשו אותן בגוגל, קראו את העמודים החשובים באתר החברה, מצאו כתבות ואייטמים חדשותיים (אם יש) ונסו להבין האם אחת החברות הללו (או כולן) יכולות לשפר משהו. לדוגמה, נניח שאתם מנסים להתקבל למשרת UX (מומחה חוויית שימוש). אפשרות אחת היא להקים בלוג שבו אתם נותנים סקירה של אתר אחר בכל פעם, עם הבעיות והנקודות שאתם הייתם משפרים. למשל, פוסט שנקרא "המלצות UX לאתר של חברה מסוימת - זה מה שאני הייתי עושה". אפשרות נוספת היא לפנות ישירות לבעל תפקיד כדי להציע פתרון לבעיה - ועל הדרך להשחיל את עצמכם לתפקיד שהם "במקרה" מחפשים. פתרון בעיה, או לפחות הצעה לפתרון, מעידים על כמה דברים: יכולת ליזום, השקעה שלכם בהיכרות עם החברה, יכולת למצוא את הדברים החשובים באמת, האומץ לפנות לבכיר מכם ובעצם כל מה שמנהל מחפש במועמד לעבודה.
לפנות ישירות לבכירים עשו רשימה של כל החברות הרלוונטיות המציעות משרות בתחום שלכם, חפשו את שמות בעלי התפקידים הרלוונטיים (משאבי אנוש, מנהלי מוצר וכו') - ומצאו דרך לתקשר איתם ישירות. אופציה נוספת להגיע ישירות לבעלי תפקידים היא להכיר מישהו שמכיר אותם; או בקצרה: נטוורקינג. אם באתר החברה אין פרטי התקשרות, האפשרות הבאה היא לחפש את הבכירים בלינקדאין. אפשר לעשות זאת על ידי חיפוש שם פרטי ומשפחה (בדרך כלל באנגלית), שם החברה או לפי תפקידים. ברגע שמצאתם את בעל/ת התפקיד ואת המייל שלו/ה, תוכלו ליזום פנייה ישירה, להציג את עצמכם ולספר בקצרה מדוע דווקא אתם מתאימים לתפקיד. לא לשכוח לשלב גם דברים נוספים שעשיתם על הדרך, כמו אלו המוזכרים בסעיף הראשון. טיפ חשוב - בעלי תפקידים הם בדרך כלל אנשים עסוקים מאוד, וסתם לשלוח מייל כנראה לא יעזור. חשבו על משהו אטרקטיבי כבר בכותרת המייל, שיבלוט מתוך ים המיילים שמציפים את בעל/ת התפקיד מדי יום.
טיפ למתקדמים - אם השגתם את השם מלא, את כתובת המייל או מספר הטלפון של בעל התפקיד, תוכלו לטרגט אותו לפרסומת בפייסבוק שרק הוא / היא יראו ולהציע את עצמכם לתפקיד. דבר דומה אפשר לעשות גם בגוגל.
בהצלחה!