הרבה מאוד אנשים מבינים כי הובלה עם מנוף היא הבחירה הטובה ביותר, בחירה שתסייע להם להוביל את הדירה בקלות וללא כאבי ראש מיותרים. אך לפני שאתם נחים על זרי הדפנה, מוטב שתבנו הסכם מסודר מול חברת ההובלות – הסכם שיאפשר לכם להיות רגועים. ללא הסכם אתם לא באמת תוכלו להיות רגועים, ולכן לבצע הובלה ללא הסכם מסודר זה לא דבר שאמור להילקח בחשבון מבחינתכם.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: freepik)

בדיוק כמו שאתם עובדים בצורה מסודרת עם כל אנשי המקצוע האחרים, כך בדיוק אתם צריכים לעבוד מול חברות ההובלה השונות. אם אתם תסמכו על החברות האלה יתר על המידה, הן עשויות להשתמש בנאיביות שלכם על מנת להפוך את ההובלה כולה לסיוט אחד גדול.
אז מה בדיוק אתם צריכים לדאוג שיופיע בהסכם אל מול חברת ההובלות? במאמר הבא אתם תמצאו את כל הסעיפים שאתם לא יכולים להתפשר עליהם. אם אחד מהסעיפים האלה לא קיימים, אתם צריכים לדאוג באופן אישי שהם יופיעו. לאחר מכן תקראו את ההסכם בזמן שלכם, ותבחנו כי לא קיימים בו סעיפים שעלולים להיות בעייתיים עבורכם.

האחריות על תכולת הדירה

תזכרו כי כאשר אתם מקבלים שירות של הובלה עם מנוף, אתם יכולים להיות רגועים בכל מה שקשור לתכולת הדירה. תכולת הדירה צפויה לעבור בצורה בטוחה ישירות לדירה החדשה, ואתם תוכלו להיות רגועים ושלווים. אך אתם לא יכולים באמת לדעת מה יקרה בדרך והאם המובילים יתחכמו מסיבות כאלה ואחרות. לכן עליכם לוודא כי בהסכם כתוב במפורש כי האחריות על תכולת הדירה נמצאת על חברת ההובלות, ועל כל הרס החברה תצטרך לשאת בהשלכות.

זמני ביצוע ההובלה עצמה

אתם מאוד מתרגשים לקראת ההובלה וזה בהחלט מובן, אך אל תהיו נאיבים מידיי כי בסוף ההובלה עלולה שלא לצאת לפועל. עד כה התרחשו לא מעט מקרים שבהם חברות הובלה קבעו עם לקוחות ובפועל החברה לא הגיעה, והלקוח נשאר חסר אונים. לכן כאשר מדובר על הובלה עם מנוף, עליכם לוודא כי בהסכם כתוב בצורה מפורשת את זמני ביצוע ההובלה.

העלות הסופית של ההובלה

אתם לא תרצו להגיע למצב שבו אתם חושבים שאתם משלמים מחיר אחד, ובפועל אתם מגלים שאתם צריכים לשלם מחיר אחר. לכן בכדי שלא יהיו הפתעות לא נעימות, בטח כאשר מדובר על הובלות עם מנוף – תוודאו כי המחיר הסופי מופיע בהסכם. כך שהחברה לא תוכל לנפח אותו ולא תוכל לדרוש מכם מחיר אחר, אתם תפעלו על פי ההסכם – ולשמחתכם החוק יהיה לצידכם.

האחריות על בטיחות המובילים

הובלה רגילה יכולה להיות מסוכנת, אך הובלה עם מנוף יכולה להיות מסוכנת פי כמה – ולכן אתם צריכים לדאוג שהאחריות לא תהיה עליכם. במקרה של הובלות עם מנוף, עליכם לוודא כי האחריות על בטיחות המובילים היא של החברה עצמה – ואתם לא תצטרכו לקחת את עצמכם אחריות מיותרת. יש לכם כל כך הרבה דברים לדאוג להם, אתם לא באמת יכולים להתפנות לדאוג גם למובילים.

קנס במקרה של איחור או חוסר מקצועיות

השאיפה שלכם מתחילת הדרך ועד סופה היא לבצע את ההובלה על הצד הטוב ביותר, הרי זוהי הסיבה שאתם משכירים חברה המציעה הובלה עם מנוף. אך אתם לא באמת יכולים לדעת מה צופן העתיד, ולכן בכדי שתוכלו להיות רגועים עליכם לדעת שיש קנס לחברה במקרה של איחור או במקרה של עבודה שהיא לא מקצועית ולא אחראית.