אם אתם גרים ברעננה או בסביבה ואתם מחפשים אחר רעיונות חדשים ומיוחדים לריצוף לבית או לגינה הגעתם למקום הנכון.
הבטון המוחלק הוא אחד הטרנדים החמים של עולם העיצוב, עד כדי כך שכיום אנשים רבים משלבים את העיצוב גם בתוך הבית ולא בהכרח כשביל בגינה או כבסיס לחניה.
אנו יכולים לראות גם רצפת בטון מוחלק באינספור בתי עסק ומתחמים שונים פנימיים וחיצוניים. לבטון המוחלק יתרונות רבים והנה חלק מהם.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: freepik)

היתרונות והחסרונות של הבטון המוחלק

לבטון המוחלק יש הרבה יתרונות אך כדי להיות הוגנים אתכם לא נחסוך גם את החסרונות שלו. בואו נתחיל דווקא מהיתרונות. ראשית, ביחס לריצוף באריחים קרמיים, הבטון המוחלק נחשב לריצוף זול יותר. אם אתם רוצים לרצף שטח גדול ולחסוך בעלויות – הבטון המוחלק יהיה עבורכם.
דבר נוסף הוא מהירות הייבוש של הבטון המוחלק מה שמשאפשר לכם ליהנות מריצוף מוכן תוך יום אחד בלבד. מדובר בעיצוב אופנתי וטרנדי מאוד כיום ואף בחומר חזק שלא מתלכלך או נסדק בקלות. בשל צבעיו האפורים הוא גם מסווה לכלוך וכתמים קלים. החסרונות הם שיש לתחזק את הריצוף הזה אחת לכמה שנים ולחדש מריחת סילר עליו כדי למנוע ספיגת נוזלים וכתמים אל הבטון. במידה ויש סדר או שבר בבטון קשה יותר לבצע תיקו נקודתי וכמובן אין מבחר עיצובי עצום – ניתן לשנות מעט את גוון האפור לכהה או בהיר יותר אולם זה או שאתם אוהבים את הסגנון או שלא.

כמה עולה לנו לעשות בטון מוחלק?

העלות של בטון מוחלק תהיה באזור 200-300 ₪ למ"ר רבוע בממוצע, בשונה מעלויות החלקת בטון. לעתים תתקלו במחירים מעט נמוכים יותר ולעתים במחירים מעט יקרים יותר. הפרמטרים העיקריים שעשויים להשפיע על התנודה במחיר היא מצב השטח וההכנה שהוא דורש. במידה ויש להביא טרקטור ליישר את השטח, מה גודל השם וכמה שומשום הוא דורש, במידה ומדובר בשטח פנימי – האם יש צורך להסיר את הריצוף הקיים ולפנות אותו? ועוד.

איך עושים בטון מוחלק בבית/בחוץ?

בטון מוחלק רעננה נעשה בכמה שלבים פשוטים. ראשית יש להכין את המשטח. הכנת המשטח היא למעשה יישור השטח והכנתו ליציקה – כאשר מדובר בשטח חיצוני או הסרת האריחים בריצוף הקיים כאשר מדובר בשטח פנימי. כאשר השטח מוכן ליציקה ניתן לשפוך את היציקה ולפלס אותה בצורה ישרה. בשטח חיצוני חשוב להשאיר 2% של שיפוע לניקוז תקין של מי הגשמים. כמו כן כדאי לדעת שיציקת בטון מוחלק שונה מהבטון הרגיל בתמהיל הבטון. עושים שימוש ביותר חול ומלט ובדרך כלל הבטון המוחלק יקר יותר מבטון רגיל. כעת נותנים לחומר כמה שעות להתייבש וכשהוא כבר כמעט יבש ניתן לפזר את החומרים. ראשית נניח אבקה מיוחדת ולאחר מכן חומרי צבע לשינוי פיגמנט הריצוף במידה ואתם רוצים צבע אפור בהיר או כהה יותר. לבסוף מבצעים את ההחלקה באמצעות מכשיר מיוחד הדומה למכונת פוליש ובעל כנפיים מסתובב המחליקות את הבטון. מכשיר זה נקרא הליקופטר והוא נקרא כך בשל אותן כנפיים מיוחדות במכשיר.