כמובן, שיש כאלו שיודעים פחות או יותר מה הכיוון שלהם וההתלבטות שלהם היא בין תארים דומים. לעומת זאת, יש כאלו אשר בכלל לא יודעים מהם הם מחפשים ובשביל שהם גם יוכלו לקבל החלטה נבונה, ההמלצה בעבורם תהיה להכיר תארים מעולמות שונים ובסופו של דבר לבחור באפשרות הנכונה והמתאימה ביותר.
תואר בניהול משאבי אנוש
תואר בניהול משאבי אנוש מהווה את הבחירה האופטימאלית עבור אנשים אשר מבקשים להשתלב במשרות הקשורות במישרין או בעקיפין לתחום זה ובין היתר: גיוס, הכשרה, שימור ופיתוח עובדים. מדובר בתואר אשר יכול לפתוח צוהר למגוון רחב של משרות שונות, אשר קשורות בבני אדם.

1 צפייה בגלריה
לימודי תואר ראשון
לימודי תואר ראשון
לימודי תואר ראשון
(צילום: pexels)

התואר עוסק במגוון רחב של נושאים, ובין היתר: התנהגות ארגונית, חוקי עבודה, תגמולים והטבות, הכשרה ופיתוח עובדים, יחסי עובדים ותכנון אסטרטגי של משאבי אנוש.
מי שרוצה להמשיך באקדמיה יוכל להמשיך גם לתואר שני בתחום ואף להתקדם יותר..
מי שרוצה לוודא שהוא אכן מתאים לתחום, יוכל לבדוק עם עצמו אם הוא בעל מיומנויות כמו: יכולות תקשורת, פתרון בעיות, כישרון לקבלת החלטות גם בתנאי לחץ ועוד..
תואר במדע המדינה
תואר במדעי המדינה הוא תכנית אקדמית המתמקדת בחקר מערכות פוליטיות, מבני ממשל, התנהגות פוליטית, מדיניות ציבורית, יחסים בינלאומיים ותיאוריה פוליטית. לימודי תואר במדעי המדינה יכולים להוביל להבנה מעמיקה יותר של תהליכים ודינמיקה פוליטיים ברמות שונות, ממקומיות ועד בינלאומיות. תואר במדעי המדינה מציע תוכנית לימודים מקיפה המכסה היבטים שונים של פוליטיקה וממשל. התוכנית עשויה לכלול קורסים בנושאי פוליטיקה השוואתית, תיאוריה פוליטית, מנהל ציבורי, יחסים בינלאומיים, מדיניות ציבורית, כלכלה פוליטית ועוד.
התואר פותח לעיסוק בתחומים שונים כמו: דוברות, עיתונאות, עסקים ועוד.. כאשר אפשרות נוספת היא כמובן גם להירשם לתארים מתקדמים יותר ולהישאר למעשה באקדמיה.
תואר במשפטים
לימודי משפטים, הוא תואר מקצועי אשר ייעודו להכין אנשים לקריירה בתחום המשפטי. אז אם גם אתם שוקלים את האפשרות הזאת, להלן מספר דברים שחשוב שתדעו בנושא. תכנית לימודי משפטים מכסה בדרך כלל מגוון רחב של נושאים משפטיים, לרבות משפט חוקתי, דיני חוזים, משפט פלילי, נזיקין, דיני קניין, סדר דין אזרחי ועוד. התוכנית שואפת לפתח חשיבה ביקורתית, מחקר, מיומנויות אנליטיות ותקשורת. התוכנית רלוונטית בעיקר עבור כאלו אשר שואפים לעסוק בתחום עריכת הדין. במהלך התוכנית הסטודנטים אמורים לבחור תחום התמחות פרטני ובין היתר: דיני חברות, דיני איכות הסביבה, זכויות אדם, קניין רוחני, דיני משפחה או משפט פלילי – כאשר בחירת תחום ההתמחות תקבע במידה רבה איך יראה העתיד התעסוקתי שלכם.
לאחר הלימודים ניתן כמובן לעבור את מבחני הלשכה ולעסוק בתחום עריכת הדין או להמשיך ללימודי תואר שני. עוד אופציה היא להסתפק בתואר הראשון במשפטים ולהשתלב בעבודה כמשפטנים.
לסיכום, כאן הוצגו למעשה דוגמאות ל-3 מסלולים ללימודי תואר ראשון מתוך עשרות רבות. ההמלצה היא להתחיל את תהליך הלימוד כבר כאשר מחפשים מסלול לימודים לתואר ולמעשה, לבחור בסופו של דבר את האפשרות הטובה, המתאימה והנכונה ביותר מהאופציות. אין שום סיבה שתתפשרו על פחות מתואר אשר יוכל לספק מענה על מלוא הדרישות, הצרכים והציפיות שלכם וכמובן, להתוות לכם את הדרך לעבר עבודת החלומות שלכם.

מוגש מטעם: המרכז האקדמי למשפט ולעסקים