הקטנות חזה הן חלק בלתי נפרד מעולם הכירורגיה האסתטית, ולמרות שהוא הליך פחות מפורסם, הוא אפקטיבי באותה המידה, אם לא יותר, מניתוחי הגדלת החזה. הסיבה העיקרית, אך לא היחידה, היא כי בעוד שמרבית ניתוחי הגדלת החזה נעשים רק לצורך אסתטי, מרבית ניתוחי הקטנת החזה נעשים גם לצרכים אחרים.
מתי אישה תבחר לבצע ניתוח להקטנת החזה?
ישנן סיבות מאוד ברורות לבחירה של אישה לבצע הקטנת חזה. רבות מהן פרקטיות למדי:
1. כאבים – חזה גדול במיוחד מהווה מעמסה לא קטנה על חגורת הכתפיים ועל הגב. החזה שוקל לא מעט, ומשקלו אף עולה במהלך ההריון וההנקה, כאשר משקל החלב מתווסף למשוואה. נשים בעלות חזה גדול מאוד סובלות לעיתים תכופות מכאבים כרוניים בגב ובחגורת הכתפיים, ואף מיצירת גבנון עקב הכפיפה המתמשכת, לעיתים לאורך שנים ארוכות, עקב משקל השדיים המכביד. הקטנת החזה מאפשרת לאותן נשים שחרור מנטל אדיר, ממעמסה שהן סוחבות על עצמן לרוב כבר מגיל ההתבגרות, והחלצות ממצב של כאבים כרוניים לעבר חופש מכאב.

1 צפייה בגלריה
מגיע לך לבחור
מגיע לך לבחור
מגיע לך לבחור
(צילום: pixabay)

2. חופש תנועה – לא רק משקל מכביד ומגביל, הרי שנשים עם חזה גדול במיוחד סובלות בין היתר ממגבלת תנועה. המשקל הרב משפיע על היכולת לנוע ודורש שימוש עודף בשרירים, מה שעלול ליצור גם מתח שרירי מיותר אשר מוסיף ומעצים את כאבי הגב והשכמות שגם ככה הם מנת חלקן של רבות מאותן נשים. החופש לרוץ, לקפוץ, לדלג, אפילו לרקוד, מגיע גם לאותן הנשים, אשר רבות מהן פשוט חשות אי-נוחות לבצע תנועות שכאלו בציבור, בעקבות תנועת השדיים.
3. בחירה אסתטית – זה נכון שחברתית מקובל כי חזה גדול יחשב מושך יותר, אטרקטיבי, נאה. אך האמת היא שחזה גדול מדי כבר חורג מגבולות האסתטיקה המקובלות חברתית, ונשים רבות, בעיקר בצעירותן אך לא רק, סובלות מהטרדה, העלבה ושיפוט רב על בסיס גודל החזה שלהן. לא פלא שנשים אלו, כאשר הן מגלות ונהיות מודעות לעובדה שהן יכולות להקטין את החזה, מדובר עבור אותן הנשים בהזדמנות להסיר מעליהן עול אשר הן גוררות לעיתים שנים רבות.
כפי שאתם כבר מבינים, נושא זה של ניתוחי הקטנת חזה הוא מורכב מעל ומעבר למה שאפשר לתאר כאשר לוקחים בחשבון אך ורק את הצד האסתטי. אצל ד"ר בני מייליק תוכלי לקבל שירות אישי ואמפתי של ניתוח מקצועי אצל מנתח עתיר ניסיון בהקטנת חזה.

מוגש מטעם: drmeilik