מקורות הירקון
גן לאומי ירקון מורכב משני פארקים המחוברים אחד לשני תל אפק ומקורות הירקון. בפארק מסלולי הליכה קלים המתאימים למשפחות עם ילדים קטנים. נוסף על כך יש במקום שפע של שכיות חמדה בהן תוכלו לשבת בשלווה וליהנות מנופים יפהפיים ומאוויר צלול. בשטח הפארק יש בריכות מלאכותיות לשחייה, שהמוכרת ביניהן היא בריכת הנופרים, הידועה בשם זה מכיוון וצומחים עליה פרחי הנופר הצהוב. הבריכות נחפרו לפני כ-40 שנה וניתן ליהנות בהם ממים צלולים ושמורים במיוחד. ההליכה לבריכות היא הליכה בדרגת קושי קלה ומומלץ להגיע בימי הקיץ ולהתאוורר בטבילה במים מתוקים וקרירים. יש המון מה לעשות בפארקים הלאומיים האלו ואין ספק שמומלץ לחזור אליהם יותר מפעם אחת ולגלות עוד ועוד נקודות מרהיבות ביופיין. ניתן גם להגיע למקום לשעות רבות ולעבור בין הנקודות האלו באותו היום, אם זה המצב אל תשכחו להצטייד בבקבוקי מים, קרם הגנה וארוחת צוהריים שאספתם מראש, מגש פיצה ולחם שום ישירות מסניף פיצה פתח תקווה הממוקם לא רחוק.
אטרקציה נוספת הנמצאת בפארק מקורות הירקון היא כפר הבפטיסטים. בכפר הבפטיסטים תמצאו את טחנת הקמח אל-מיר ותוכלו ליהנות משטחים ירוקים ומרהיבים והצצה לחיים שונים במיוחד שהתקיימו פעם.

1 צפייה בגלריה
מסלולי טיול באזור המרכז והשרון
מסלולי טיול באזור המרכז והשרון
מסלולי טיול באזור המרכז והשרון
(צילום: unsplash)

יער חורשים
יער חורשים הממוקם בין השומרון למישור החוף הינו פיסת טבע מרהיבה ביופייה. בלב היער, השופע עצים, צמחייה ובעלי חיים, מסתתר לו נחל קנה. נחל קנה הינו ערוץ נחל שבסופו נשפך אף הוא לירקון. היער גדול מספיק ליום של טיול והוא מסוג המקומות האלו שברגע שתהיו בהם פעם אחת לא תוכלו להפסיק לחזור. יער חורשים נמצא בסמוך למרכז הארץ וניתן להגיע אליו בקלות מאזור השרון ומאזור גוש דן. גם במקרה של טיול זה מומלץ לעצור במסעדה ולהביא מטעמים שיהיו לכם לשהייה הממושכת בטבע. ההמלצה שלנו היא לעצור ולקחת מגש של פיצה רעננה וסלטים שהבאתם מראש מהבית. יער חורשים הוא מקום נפלא לילדים, למבוגרים, לעצירה לפק"ל קפה וליום שלם בטבע- מקום אחד עם אפשרויות שהייה רבות.
המעיין הקסום שליד רעננה
המעיין הקסום שליד רעננה הוא פינה נסתרת שיודעי דבר יודעים עליה כבר שנים. אם מתחשק לכם להרגיש לרגע כמו בצפון הארץ ולטבול במעיין עם מים צלולים וקרירים, זה ללא ספק המקום בשבילכם. בצומת ירקון תפנו ימינה לאולמי ליאל ותמשיכו לנסוע על דרך אספלט עד שתגיעו לפניה ימינה ליד גשר קטן. לאחר הגשר תראו עוד פניה שמאלה ושם כבר תזהו את המעיין. המקום אינו מוכר באופן יחסי ולכן תוכלו למצוא בו שקט באמצע השבוע, בסופי השבוע מתמלא המקום במעט מבקרים שיודעים על הפנינה הייחודית למרכז הארץ.
ניתן לערוך פיקניק בשטח המקום, לשבת בצל העצים העתיקים, ליהנות מהמים הצלולים ומהאווירה השקטה ואפילו להאזין לצלילי מפל קטן שנמצא לא רחוק משם. שימו לב להשאיר את המקום נקי ומסודר אחריכם, כי לא בכל יום מוצאים פנינת טבע כזאת נקייה ושמורה שלא נהרסה בידי המוני המטיילים המגיעים למרכז הארץ.

מוגש מטעם: דומינוס