ברשותכם אני רוצה לסייג כאן משהו אחד לפני שמתחילים, אני נתן כאן את הדברים הכלליים, אלו שצריך לבדוק בכל מקרה, מה שאני עושה תמיד. אבל יש כמובן מקרים יוצאי דופן, תמיד יש שינויים לכאן ולשם, אבל מה שאנחנו עושים כאן זה באמת הבסיס.
דבר ראשון- בנקים שרופים: כאשר מדברים על משכנתא לפושטי רגל, הדבר הראשון שצריכים לדעת זה אילו בנקים שרופים לתמיד. כלומר, הבנקים שהיה איתם הוצאות לפועל, הסדרי חוב, מחיקות חוב וכל השאר. הסיבה היא מאוד פשוטה. ברגע שהיה לך הסתבכות עם חוב לבנק כל שהוא, זה אומר שהבנק הזה לעולם לא ירצה לתת לכם משכנתא, או כל דבר אחר. כלומר, כאשר מטפלים במשכנתא אחרי פשיטת רגל, דבר ראשון מורידים מהשולחן את כל הבנקים שהיו איתם בעיות כאלו. דבר שני שצריך להבין הוא כזה: כאשר אתה מגיע לבנק לבקש משכנתא והבנקאים רואים שהיו בעיות עם הרבה בנקים אחרים- הם מפחדים. יכול להיות שהיום כבר הכול טוב לחלוטין ותקין לחלוטין. אבל ככל שיש יותר בנקים שרופים, זה פשוט מפחיד את הבנקים האחרים.
1 צפייה בגלריה
מרטין בוקסדורף
מרטין בוקסדורף
מרטין בוקסדורף
(צילום: יח"צ)
דבר שני – שאריות מרגיזות מפשיטת הרגל: אחד הדברים הכי מעצבנים שאני רואה לפעמים זה מצב שבו ההפטר התקבל לפני שנתיים למשל, אבל כאשר מסתכלים בדו"ח נתוני אשראי, מגלים שעדיין יש חובות פתוחים שממשיכים לתקתק ולהרוס את BDI של הבן אדם. הסיבה שזה קורה היא מאוד פשוטה, כאשר מקבלים הפטר – הבנקים צריכים לדווח לבנק ישראל שהחובות כבר לא קיימים, העניין הוא שזאת צריכה להיות פעולה אקטיבית, כלומר זה לא קורה אוטומטית. בהרבה מאוד מקרים של מסורבי משכנתא בגלל פשיטת רגל בעבר, זאת הסיבה. האנשים מבחינתם ממשיכים את החיים כרגיל, אבל החובות שלהם כביכול פתוחים.
דוגמה נוספת מאוד מרגיזה: בן אדם נמצא בהליך פשיטת רגל, הוא גייס את הכסף כדי לסגור את הפשיטת רגל. העניין הוא שלמרות שהוא העביר את הכסף, הכונס מתעכב חודשים רבים בתשלומים לנושים ולפעמים גם חצי שנה או יותר עד שמתקבל הפטר בפועל. פשוט, רחמים על האדם שצריך להמתין שישה חודשים.
מי אתם היום? הבנקים מאוד אוהבים טיפוס מסוים של אנשים אחרי פשיטת רגל, שזה אנשים שעשו מהפך בחיים הפיננסיים שלהם, ולא נשארו אותו דבר בדיוק כמו שהיו לפני פשיטת הרגל. הדוגמה הקלאסית של אדם שעבר פשיטת רגל, היא בן אדם שניהל עסק כל שהוא, כשל בניהול העסק מאיזה סיבה שלא תהיה, הוא עבר את הגיהינום של פשיטת הרגל וקיבל הפטר. לאחר קבלת ההפטר, הוא החליט שהוא לא רוצה יותר עסקים, הוא רוצה לנהל חיים פשוטים ומסודרים, הוא נהיה שכיר, יציב, מסודר. זה הדוגמה שהבנקים רוצים לראות, את זה בדיוק הם מחפשים.
אז תבדקו את עצמכם: האם אתם מראים בעובר ושב שלכם הפקדות מסודרות של המשכורת שלכם? האם אתם עומדים במסגרת האשראי שלכם ולא חורגים? האם יש לכם חיסכון בחשבון? האם אתם משלמים בצורה תקינה את ההתחייבויות שלכם? אם אתם עצמאיים, האם הדוחות של רואה החשבון מראים הכנסה מסודרת ולא בשחור? האם חשבון עובר ושב שלכם נראה מסודר, ללא הלוואות, ללא חריגות מהמסגרת. האם אתם משלמים את התשלומים שלכם בזמן? כלומר, האם דוחות חניה משולמים בזמן ולא מגיעים עד לעיקולים שמוטלים על החשבון.
מי אני? שמי מרטין בוקסדורף ואני עוסק רק בדבר אחד בלבד, שזה להשיג משכנתאות בבנקים לאנשים שעברו פשיטת רגל. מרטין בוקסדורף – 0508116397
פורסם לראשונה: 12:00, 26.12.21