נצמדים לשפת המותג
רוב הגולשים מבססים את אמינותו של מותג מסוים רק על בסיס העיצוב שלו ולכן הלוגו, הצבעים, הפונטים והצורות שבהם תשתמשו מוכרחים להיות אחידים, להתאים לחלוטין לאלו שמתנוססים על המארזים או בחנות הפיזית שלכם וכך יוצרים חוויה חיובית ואחידה, שממנה אפשר לבסס תדמית אמינה וחזקה מספיק בקרב הגולשים.
הקמת שפת המותג מהווה נדבך קריטי בתכנון אסטרטגיית שיווק דיגיטלי לעסקים רבים ולכן צריך לתכנן אותה עוד בבניית זהות הארגון, במסגרתה ייקבע כל הקו העיצובי שלו.
1 צפייה בגלריה
כך תעצבו אתר שהלקוחות שלכם יתאהבו בו
כך תעצבו אתר שהלקוחות שלכם יתאהבו בו
כך תעצבו אתר שהלקוחות שלכם יתאהבו בו
(צילום: unsplash )

אל תחששו מרוחב מלא
כיום מסכי הניידים וגם הנייחים רחבים מאוד, מה שמקצה בתוכם שטח ויזואלי רב לעבוד איתו. ולכן אין כל סיבה להסתפק באייקונים או תמונות אמצע – רקעים, אזורים מלאים וכיסוי נרחב של שטחים מסייע למראה מרשים, שיעניק לכם את האווירה המקצועית, גם היצירתית שחיפשתם.
טיפ חשוב לדף בית מנצח
בדומה למוספי סוף השבוע שבהם חלקו העליון של שער העיתון הוא האזור החשוב מכל, גם באתר שלכם, כל מה שנמצא למעלה אמור להיות מספיק מושך, מסקרן ומעניין כדי לגרום לגולשים להחליט האם כדאי להמשיך לגלול מטה.
למעשה, עיצוב אתרים טוב אמור לתכנן לעומק את הנראות של חלקו העליון של עמוד הבית, כאשר התוצאה תיבחן לאורך דרכו של האתר ברשת ובהתאם לכלי אופטימיזציה יעילים שמסייעים לאיסוף וניתוח נתונים לגבי התנהגות הגולשים.
תמונות איכותיות זה הכל
כמה פעמים יצא לכם להגיע לאתר עם תמונות לא מספיק חדות, לא מספיק ברורות, לא רלוונטיות להקשר או אפילו כאלה שמכילות "טעות" כלשהי (למשל משקל עצום שבולם את קצב ההעלאה של הגרפיקה או תמונת סטוק שחותמת המים עדיין מופיעה עליה)? כל מקרה כזה עשוי לגרום לגולש לאבד את סבלנותו, לפקפק באמינות התוכן באתר ופשוט להמשיך הלאה.
גם אם תכננתם לפעול בתקציב מאוד מצומצם בשלב עיצוב האתר, זכרו שכל עמוד שבו אין תמונות איכותיות, גדולות, מקצועיות ובפרופורציות וצבעים מתאימים, מאבד אצל הגולש לא מעט נקודות. כאשר המראה הגרוע מעיב על התצוגה באתר, נוצרת הסחת דעת בלתי רצויה, שמנתקת את הגולש מחוויית הגלישה באתר ותביא בדרך כלל לנטישתו.
אל תעמיסו
בעלי אתרים עם נטייה להעמיס על האתר שלהם, מוציאים את הגרפיקה מהר מאוד משליטה וגורמים לאתר להפוך לכאוטי, לא מאורגן, נעים ומחמיא. האתר שלכם איננו חנות צילום, גם לא מקום שזקוק בכל פעם לעוד ועוד תוספות לא פרקטיות ולכן הביטוי שנכון לגביו מעתה ועד עולם הוא: "כל המוסיף גורע". כמו כן, אתר מסוג זה יקשה מאוד על קידום אורגני או ממומן שתרצו לעשות בעתיד.
החלטתם לעצב לבד? מעולה. התרשמו מהוויזואל באתרי המתחרים, קחו רעיונות ותכננו את העיצוב צעד-צעד. העדפתם לעבוד עם גרפיקאי מקצועי או סוכנות לשיווק דיגיטלי שתעשה עבורכם את עבודת העיצוב? העבירו להם את הדגשים החשובים ותסמכו עליהם שיעשו עבורכם עבודה מעולה.
פונטים, רקעים וגם אפקטים
גם האלמנטים הללו צריכים לבוא בחשבון כשאתם בוחרים את עיצוב האתר שלכם והנראות הסופית שלו, אלא שהפעם מומלץ שהם יהיו כמה שיותר נקיים וברורים. זכרו שהגולשים שלכם הם בני אדם מגוונים, שאסתטיקה נתפסת אצלם באופן משתנה ולעתים גם זקוקה להתאמות מיוחדות, בייחוד בקרב ליקויי ראייה. מכיוון שהדבר רלוונטי על פי חוק הנגישות וגם לאור הדירוג שלכם בגוגל, יש לשמור על רקע מנוגד לצבע הפונט, על פונטים קריאים וגם הימנעות מגרפיקה מרצדת מאוד, שתקשה על חוויית הגלישה.
ניווט בקלות
חלק אינטגרלי נוסף מעיצוב האתר שלכם הוא החלק של ממשק הניווט: עיצוב התפריטים, הכפתורים והמעבר בין עמודים ובתוך העמוד עצמו, צריכים להיות זורמים ותומכים בהסללת הגולש עד למימוש המטרות (רכישה, השארת פרטים וכו').
ההמלצה המקצועית היא לתת דגש על בין 3-5 קטגוריות מרכזיות בתוך האתר, כאשר כל אחת מהן תחולק בהתאם לצורך לתתי קטגוריות (למשל שמלות כלה > קולקציית אביב 2022). הדבר יאפשר גם לכם להחליט על גרפיקה יותר מהוקצעת בכל אזור ייעודי ולהוביל את המשתמשים בקלות ובנועם.
לסיכום, עיצוב טוב ממקסם את פוטנציאל האתר שלכם!
אם תתכננו אותו בחכמה, תשקיעו בעיצוב מקצועי ומרשים ותעקבו אחרי כל הטיפים במאמר, מובטח לכם אתר איכותי ומושך, שיביא אליו עוד ועוד גולשים, נרשמים ורכישות לאורך הזמן. אל תהססו להיעזר לפחות בחלק מהנושאים בבעלי מקצוע מתאימים ולהימנע מביצוע עצמי של עניינים טכניים ברמת העיצוב, שיזיקו למראה ולאווירה של האתר בסופו של דבר.
זכרו: באתרי אינטרנט - רושם ראשוני הוא רושם קבוע. עיצוב איכותי ובלתי מתפשר יתמוך במה שאתם מעוניינים שהגולשים יבצעו וישדרג אתכם מבחינה מקצועית ותדמיתית פי כמה וכמה.


מוגש מטעם MINTZ – שיווק דיגיטלי לעסקים